728 x 90

خزانه‌داری آمریکا شبکه تدارکات بین‌المللی حامی برنامه‌های موشکی و نظامی رژیم ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۱۶خرداد اعلام کرد: دفتر کنترل داراییهای خارجی شبکه‌ای متشکل از ۷فرد و شش نهاد در ایران، چین و هنگ کنگ را در ارتباط با برنامه موشکی بالستیک رژیم ایران تحریم کرد.

این تحریم‌ها همزمان با اعلام رونمایی از یک موشک جدید رژیم توسط سپاه پاسداران صورت می‌گیرد.
خزانه‌داری آمریکا افزود: این شبکه تبادلات مالی و خرید قطعات و فناوری حساس و حیاتی را برای مراکز کلیدی توسعه موشکهای بالستیک رژیم ایران از جمله وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح و سازمانهای وابسته به آن، صنایع پارچین و سازمان هوافضا تسهیل کرده است.
این شبکه بین‌المللی به سازمانهای نظامی رژیم و واسطه‌های کلیدی آن برای تهیه قطعاتی که در توسعه موشک کاربرد دارد و هم‌چنین در تأمین و تولید مهمات، مواد منفجره و سوخت جامد راکت و موشک، کمک می‌کند.

دارایی و حساب‌های بانکی این افراد و نهادها در آمریکا توقیف می‌شود و از ورود آنها به این کشور منع می‌شوند. هم‌چنین اتباع آمریکایی و غیرآمریکایی هم اجازه معامله و داد و ستد تجاری با آنها را نخواهند داشت.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «تحریم‌های جدید، برای پاسخ به فعالیت‌هایی است که ثبات منطقه را تضعیف می‌کند و امنیت شرکا و متحدان کلیدی ما را به خطر می‌اندازد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d06c3f24-81e4-4a6f-aeab-b5e6327be678"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات