728 x 90

آمریکا یک شهروند چینی را به دادن مواد موشک بالستیک به ایران متهم کرد

دادگستری آمریکا
دادگستری آمریکا

سایت فاکس نیوز، در تاریخ ۲۷ اردیبهشت خبر داد که یک شهروند چینی به اتهام دادن مواد موشک بالستیک به رژیم ایران توسط آمریکا متهم شده است. بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط دادستان فدرال، ژیانگ کیائو (Xiangjiang Qiao) که یک کارمند در شرکت Sinotech Dalian Carbon and Graphite Manufacturing Corporation است، به تلاش برای دادن مواد مورد استفاده در تولید موشک‌های بالستیک قاره‌پیما به ایران متهم شده است.

در سال۲۰۱۴، ایالات متحده تحریم‌ها را علیه شرکت سینوتک دالیان (Sinotech Dalian) اعمال کرد، زیرا این شرکت به خرید موشک‌های بالستیک ایران کمک کرده بود. سینوتک دالیان، بخشی از شبکه‌یی از شرکت‌های چینی بود که در تکثیر سلاحهای کشتار جمعی نقش داشت و به ایران در تهیه مواد برای برنامه موشکهای بالستیک کمک می‌کرد.

به گفته وزارت دادگستری، ژیانگ کیائو یک حساب بانکی به نام یک شرکت پیشرو ایجاد کرد تا دو حواله به‌مبلغ به‌مبلغ بیش از ۱۵،۰۰۰دلار از یک بانک آمریکایی دریافت کند. این اقدام از سوی او به‌عنوان بخشی از تلاش خود برای کمک به ایران تلقی شده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f7d22ca-e254-4449-a20f-7f0babe38caf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات