728 x 90

ند پرایس تکنیک پهپادی استفاده شده در حمله به نخست‌وزیر عراق را مدل ساخت ایران دانست

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه ۱۷آبان درباره حمله پهپادی به محل سکونت نخست‌وزیر عراق گفت: آنچه حقیقت دارد این است که ما شماری از این اقدامات تجاوزگرانه را دیده‌ایم که توسط گروه‌های تحت حمایت ایران از جمله در عراق هدایت شده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران که گفتند «شما می‌دانید که این پهپادها همانها هستند که تهران داده و از تهران آموزش گرفته‌اند؟». وی افزود: یقینا هر چه من دیده‌ام گواه بر این است که یک حمله پهپادی بوده و با توجه به تکنیک پهپادی که استفاده شده و برخی از آنها مدل ساخت ایران است.

اما جدای از آنچه طی این آخر هفته اتفاق افتاد این نگرانی اصلی ما بوده است و همان‌گونه که می‌دانید چند روز قبل ما گفتیم اهرمهای سیاسی افزوده‌یی[تحریم‌هایی] را اعلام کردیم تا آنها که مسئول تکثیر این پهپادها بوده‌اند تحت تعقیب قرار گیرند...

 

آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۷ آبان در دیدار با همتای مصری خود؛ سامح شکری؛ ضمن نگران‌کننده خواندن اقدامات رژیم ایران اعلام کرد که ایران با داشتن تسلیحات هسته‌یی حتی از یک نیروی بی‌ثبات کننده در منطقه فراتر خواهد بود.
وی در این دیدار گفت: «در مورد ایران، ما نگرانی‌های جدی و مشترک در رابطه با نفوذ بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، از جمله حمایت این کشور از تروریسم، برنامه موشکهای بالستیک، و رویه ظالمانه بازداشت خودسرانه اتباع خارجی، از جمله شهروندان آمریکایی برای اعمال فشار سیاسی داریم. ایران با داشتن تسلیحات هسته‌یی حتی از یک نیروی بی‌ثبات‌کننده‌تر در منطقه فراتر خواهد بود. به همین دلیل است که پرزیدنت بایدن اخیراً با همتایان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی خود در مورد این‌که چگونه می‌توانیم برای بازگرداندن این کشور به برجام، یا همان توافق هسته‌یی، با یکدیگر همکاری کنیم، گفتگو کرده بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d160abd4-8984-4dd5-9be2-f73c4772ac1f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات