728 x 90

آمریکا می‌گوید شرکت‌های چینی به ایران در تأمین پهپادهای روسیه کمک می‌کنند

پهپاد سرنگون شده ساخت رژیم ایران در اوکراین
پهپاد سرنگون شده ساخت رژیم ایران در اوکراین

واشنگتن اگزمینر روز ۱۸اسفند نوشت: آمریکا می‌گوید شرکت‌های چینی به ایران در تأمین پهپادهای روسیه کمک می‌کنند.
به‌گفته مقامات آمریکایی، شرکت‌های چینی به ایران در تولید پهپادهای بدنام «شاهد» کمک کرده‌اند که روسیه از آن برای بمباران اوکراین استفاده کرده است.
واشنگتن اگزمینر نوشت: سازنده هواپیماهای بدون سرنشین نظامی ایران «هزاران قطعه هوافضا» را از یک شرکت چینی که معاملات را از طریق یک شرکت مستقر در هنگ کنگ انجام می‌داد، خریداری کرده است.

مقامات وزارت خزانه‌داری از تحریم‌های زنجیره تأمین به‌عنوان تمرینی برای اعمال تحریم‌های موجود علیه شرکت ایرانی پرده‌برداری کردند، اما این اقدام تنبیهی پرده را از حمایت جانبی چین از جنگ روسیه در اوکراین کنار می‌کشد.
برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری روز پنجشنبه گفت: «رژیم ایران مستقیماً در تلفات غیرنظامیان اوکراینی که ناشی از استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین است، دخیل است».

ایالات متحده به هدف قرار دادن شبکه‌های تدارکات جهانی ایران که پهپادهای مرگبار روسیه را برای استفاده در جنگ غیرقانونی خود در اوکراین عرضه می‌کنند، ادامه خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4dbf580-1dfa-4b07-ab6d-cdbf5a981285"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات