728 x 90

آمریکا عملیات چندملیتی جدیدی را برای حفاظت از تجارت دریای سرخ آغاز کرد

ناو جنگی آمریکا
ناو جنگی آمریکا

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه ۲۷ آذر خبر از تشکیل یک نیروی دریایی جدید برای محافظت از کشتی‌ها در دریای سرخ و مقابله با حملات شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران داد.
به‌گزارش رویترز، لوید آستین در بیانیه‌یی که به این منظور صادر شد گفت: «دریای سرخ یک آبراه حیاتی است که تجارت بین‌المللی را تسهیل می‌کند. تشدید حملات حوثی‌ها از یمن، جریان آزاد تجارت را تهدید می‌کند، دریانوردان بی‌گناه را به خطر می‌اندازد و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند. این یک چالش بین‌المللی است که نیازمند اقدام جمعی است بنابراین من امروز تشکیل گروه و عملیات «نگهبان رفاه» را اعلام می‌کنم که یک ابتکار مهم امنیتی چندملیتی است».
وی که در سفر خاورمیانه‌ای خود به‌سر می‌برد در ادامه سخنانش پیرامون نیروی دریایی جدید، با اعلام این‌که کشورهای انگلستان، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ و اسپانیا در آن حضور دارند گفت: «در این عملیات برخی از کشورها گشت‌زنی مشترک انجام می‌دهند و برخی دیگر در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن پشتیبانی اطلاعاتی را انجام خواهند داد».
وی هم‌چنین تأکید کرد که مأموریت نیروی جدید با گروه ویژه ترکیبی ۱۵۳ که در آوریل ۲۰۲۲ برای بهبود امنیت دریایی در دریای سرخ، باب‌المندب و خلیج عدن تشکیل شد، هماهنگ خواهد شد.
اعلام نیروی دریایی جدید در حالی توسط وزیر دفاع آمریکا اعلام شد که سناتور میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا در همین روز با اشاره به حملات اخیر حوثی‌های یمنی به کشتی‌های تجاری و نظامی در دریای سرخ، این اقدامات را نشانه‌ای از گستاخی روزافزون نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی دانست و نسبت به خطر جدی این حوادث برای اقتصاد جهانی هشدار داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0b9e673-3ac6-4903-8f71-ef1d1f903243"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات