728 x 90

آمریکا دو کشتی جاسوسی رژیم ایران را هدف حمله سایبری قرار داده است

کشتی جنگی آمریکایی
کشتی جنگی آمریکایی

پنتاگون تأیید کرد که آمریکا در اوایل ماه جاری به‌عنوان بخشی از پاسخ چند جانبه به کشته شدن سه سرباز خود توسط نیروهای نیابتی رژیم آخوندی، به دو کشتی نظامی رژیم ایران حمله سایبری کرده است.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در همین زمینه گفته است که کشتی جاسوسی «بهشاد» و ناوچه «ساویز» شناورهایی هستند که مورد هدف سایبری آمریکا قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری ان‌.بی.سی اولین بار روز پنجشنبه از حمله به کشتی جاسوسی رژیم ایران «بهشاد» خبر داد، اما به حمله سایبری به ناوچه «ساویز» اشاره‌یی نکرد.

آمریکا معتقد است که کشتی نظامی «بهشاد» و ناوچه «ساویز» مشخصات و اطلاعات کشتی‌های عبوری از دریای سرخ و خلیج عدن را برای هدف‌گیری در اختیار حوثی‌ها قرار می‌دادند و هدف از حمله سایبری به آنها جلوگیری از به اشتراک گذاشتن اطلاعات هدف‌گیری با شورشیان حوثی و حفظ امنیت کشتی‌های تجاری در مسیرهای کشتیرانی بین‌المللی بوده است.

بر اساس داده‌های ردیابی، کشتی جاسوسی بهشاد، از دیماه امسال حوالی بندر جیبوتی، نزدیک پایگاه نظامی چین مستقر شده است. تحلیلگران نظامی می‌گویند ممکن است حکومت ایران این کشتی را به نزدیکی پایگاه چین منتقل کرده باشد تا نیروهای دریایی آمریکا را از تلاش برای حمله فیزیکی یا توقیف آن منصرف کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید اواسط بهمن‌ماه، از اقدامات تلافی‌جویانه «غیرقابل مشاهده» برای ارسال پیام هشدار به رژیم ایران خبر داده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03a8426a-57c7-402e-ab8d-e0dee2b2bf47"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات