728 x 90

آمریکا در حال بررسی گزینه‌ها برای حمله به حوثی‌ها در یمن است

ناو جنگی آمریکا
ناو جنگی آمریکا

پولیتیکو روز ۲۵آذر نوشت: ایالات متحده در حال بررسی گزینه‌های حمله برای بازدارندگی حوثی‌ها از حملات بیشتر در دریای سرخ است. دولت بایدن به‌دلیل ترس از تحریک رژیم ایران، تمایلی به پاسخ نظامی به حملات حوثی‌ها که به کشتی‌های تجاری در هفته‌های اخیر حمله کرده‌اند نداشته است.
به گفته دو مقام آمریکایی، مقامات ارشد دولت بایدن فعالانه در حال بررسی گزینه‌ها برای حمله به حوثی‌ها در یمن هستند...
یکی از این مقامات که خواست ناشناس بماند گفت: پنتاگون در روزهای اخیر گروه ضربتی ناو آیزنهاور را از خلیج‌فارس به خلیج عدن در سواحل یمن منتقل کرده است تا از پاسخ احتمالی ایالات متحده به حملات حمایت کند. این مقام گفت، ارتش هم‌چنین گزینه‌هایی را برای حمله به حوثی‌ها در اختیار فرماندهان قرار داده است.
لوید آستین، وزیر دفاع و ژنرال براون رئیس ستاد مشترک قرار است این هفته به خاورمیانه سفر کنند. قرار است آستین با رهبران اسرائیل، بحرین و قطر ملاقات کند. براون در اسراییل به آستین خواهد پیوست.
پولیتیکو روز شنبه گزارش داد که در هفته گذشته، سه ناوشکن دفاع موشکی لابون و دیلبرت و بلک و ناوشکن سولیوان وارد دریای مدیترانه شده‌اند.

 

سمافور در همین روز نوشت: آمریکا حمله به گروه یمنی را در نظر می‌گیرد
پنتاگون در حال بررسی این است که آیا مستقیماً به اهداف نظامی شورشیان حوثی در یمن در پاسخ به تشدید حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به کشتی‌های نظامی و تجاری در دریای سرخ حمله کند یا خیر.
مقامات دولت بایدن به سمافور گفتند که آنها به‌طور فزاینده‌یی نگران هستند که حوثی‌ها و حامیان آنها در تهران تلاش می‌کنند تجارت جهانی دریایی را تضعیف کنند، هم برای کاهش تجارت با اسراییل و هم برای بالا بردن هزینه‌های ایالات متحده و متحدانش برای حمایت از دولت یهودی.
اما مقامات آمریکایی می‌گویند که در حال بررسی حمله به حوثی‌ها در برابر نگرانی آنها از دامن‌زدن به یک جنگ گسترده‌تر علیه رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6191915a-57ff-4d3a-bda2-356ff495dd68"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات