728 x 90

آمریکا حوثیهای یمن را به‌عنوان گروه تروریستی نامگذاری کرد

وزرات خارجه آمریکا
وزرات خارجه آمریکا

وزارت‌خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۷دی حوثیهای یمن را به‌عنوان یک گروه تروریستی جهانی لیست‌گذاری کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مورد لیست‌گذاری تروریستی حوثی‌ها در یک بیانیه مطبوعاتی نوشت:
وزارت‌خارجه امروز لیست‌گذاری انصارالله، که معمولاً حوثی‌ها نامیده می‌شوند، به‌عنوان یک گروه تروریستی جهانی تعیین شده، را اعلام می‌کند که ۳۰روز از امروز اجرایی می‌شود.
از ماه نوامبر، حوثی‌ها حملات بی‌سابقه‌ای را علیه کشتی‌ها در آبهای بین‌المللی در دریای سرخ و خلیج عدن و هم‌چنین نیروهای نظامی که برای دفاع از ایمنی و امنیت کشتی‌های تجاری در این منطقه مستقر شده‌اند، انجام داده‌اند. این حملات علیه کشتیرانی بین‌المللی، دریانوردان را به خطر انداخته، جریان آزاد تجارت را مختل کرده و حقوق و آزادی‌های کشتیرانی را مختل کرده است. این نامگذاری به‌دنبال ترویج حسابرسی در قبال فعالیت‌های تروریستی این گروه است. اگر حوثی‌ها حملات خود را در دریای سرخ و خلیج عدن متوقف کنند، آمریکا این نامگذاری را مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد...

 

خبرگزاری رویترز نوشت:
سولیوان مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید گفت: ایالات متحده حوثی‌ها را به‌عنوان یک گروه تروریستی ویژه جهانی مجدداً نامگذاری می‌کند.
رویترز افزود یک مقام آمریکا گفت: این نامگذاری ظرف ۳۰ روز اجرایی خواهد شد تا به ما فرصت داده شود تا تأثیر خود را بر مردم یمن به حداقل برسانیم.
اگر حوثی‌ها حملات به دریای سرخ را متوقف کنند، ایالات متحده در نظر خواهد گرفت که آیا نام تروریستی را لغو کنیم یا خیر.
ایالات متحده از این نامگذاری می‌خواهد تا حوثی‌ها را مجبور کند از ایران فاصله بگیرند دور شوند.

 

محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها روز چهارشنبه به رویترز گفت: لیست‌گذاری حوثی‌های یمن به‌عنوان یک گروه تروریستی از سوی آمریکا، بر عملیات آنها برای جلوگیری از عبور کشتی‌های اسراییلی یا کشتی‌هایی که به سمت اسراییل می‌روند از دریای سرخ، دریای عرب و تنگه باب‌المندب تأثیری نخواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5f3d401-9bf6-436e-a5d0-633f50d4d358"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات