728 x 90

آمریکا و تمدید تحریم‌های تسلیحاتی رژیم

اجلاس شورای امنیت ملل متحد - عکس از آرشیو
اجلاس شورای امنیت ملل متحد - عکس از آرشیو

به گزارش آسوشیتدپرس ۹اردیبهشت ۹۹ آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌یی را برای تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی رژیم آخوندی در میان برخی اعضای شورای امنیت توزیع کرد. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد:‌ «آمریکا قصد دارد طی چند روز آینده و هنگامی که استونی ریاست شورای امنیت را به عهده می‌گیرد این قطعنامه به رأی گذاشته شود. استونی عضو ناتو و متحد نزدیک آمریکا در ماه مه میلادی ریاست شورای امنیت را عهده‌دار خواهد بود».

 

مؤسسة علوم و امنیت بین‌المللی در آمریکا ۹ اردیبهشت در بیانیه‌یی بر ادامه تحریم‌های رژیم آخوندی تأکید و اعلام کرد: «برنامهٔ غنی‌سازی اورانیوم توسط رژیم ایران دلیل کافی برای ادامهٔ تحریم‌ها و به جریان انداختن مکانیزم ماشه بر اساس برجام است. این رژیم باید تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی و برنامه غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند. رژیم ایران مردم را بر سر شیوع مرگبار ویروس کرونا، در یک بسیج تلخ برای کاهش تحریم‌ها به گروگان گرفته است... به‌نظر می‌رسد که سران رژیم ایران حاضرند مردم را قربانی کنند و بگذارند تا آنها در ابعاد چنین شوکه‌کننده‌یی در یک مرگ غیرضروری بر اثر ویروس کرونا جان بدهند و پیشنهاد کمکهای پزشکی و درمانی را رد کنند تا این‌که یک برنامهٔ غنی‌سازی اورانیوم شوم و به‌لحاظ اقتصادی غیرتولیدی را توسعه دهند. همین سیاست رژیم باید همه را نسبت به اهداف اصلی رژیم ایران در غنی‌سازی اورانیوم هشیار کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1bab655f-920f-4b7e-b5a4-7d8589fab8e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات