728 x 90

آمریکا به کشتی‌های تجاری در حال عبور از اقیانوس هند هشدار داد

هشدار آمریکا به کشتی های در حال عبور از اقیانوس هند
هشدار آمریکا به کشتی های در حال عبور از اقیانوس هند

اداره دریانوردی وزارت حمل و نقل آمریکا چهارشنبه ۸آذر به کشتی‌های تجاری که از اقیانوس هند عبور می‌کنند، نسبت به تهدیدهای احتمالی در این منطقه هشدار داد.

این بیانیه اداره دریانوردی وزارت حمل و نقل آمریکا به‌دنبال حملات به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و اقیانوس هند صادر شده است.

در این بیانیه از همه کشتی‌ها خواسته است به هنگام عبور از این مناطق احتیاط کنند و نسبت به تهدیدات در حال وقوع این منطقه آگاه باشند.

در این بیانیه خواسته شده است که کشتی‌های تجاری در مناطقی مانند خلیج‌فارس، تنگه هرمز، خلیج عمان، دریای عرب، خلیج عدن، تنگه باب المندب، دریای سرخ و سواحل سومالی احتیاط کنند.

در بیانیه به کشتی‌های تجاری توصیه شده است در صورت بروز هر گونه خطر با ناوگان پنجم آمریکا در منطقه تماس بگیرند.

یک منبع امنیتی آمریکایی روز یکشنبه ۵آذر به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت٬ یک «کشتی اسرائیلی» بامداد جمعه سوم آذر در اقیانوس هند ظاهراً توسط یک پهپاد ایرانی مدل «شاهد ۱۳۶» مورد حمله قرار گرفته است.

شبه‌نظامیان حوثی هفته گذشته مسئولیت ربودن کشتی گالاکسی لیدر را در آب‌های منطقه با این ادعا که مالک این شناور «اسرائیلی» است، برعهده گرفتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f0740ad-bfd1-4dd9-9aec-0a79073eea48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات