728 x 90

آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن خواستار آتش‌بس در غزه و تشکیل کشور فلسطین شدند

وزیران خارجه چهار کشور آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن
وزیران خارجه چهار کشور آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن

وزیران خارجه چهار کشور آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن، روز دوشنبه ۸مرداد در پایان نشست موسوم به گروه "کواد" که در توکیو برگزار شد با انتشار بیانیه مشترکی خواستار آتش‌بس در غزه و به‌رسمیت شناختن تشکیل کشور فلسطین شدند.

در این بیانیه آمده است «تلفات گسترده غیرنظامیان و بحران انسانی در غزه غیرقابل قبول است. ما تأکید بر ضرورت آزادی همه گروگانهای حماس داریم و هم‌چنین تأکید می‌کنیم که توافق برای آزادی گروگانها، آتش‌بس فوری و طولانی‌مدت در غزه را به همراه خواهد داشت».
بیانیه چهار کشور گروه "کواد" در ادامه می‌افزاید: «ما بر نیاز فوری به افزایش قابل توجه ارسال کمکهای بشردوستانه نجات‌بخش در غزه و هم‌چنین نیاز حیاتی برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه تأکید می‌کنیم. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا از قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بشردوستانه بین‌المللی، تا حد قابل اجرا تبعیت کنند. ما از قطعنامه S/RES/۲۷۳۵ (۲۰۲۴) شورای امنیت سازمان ملل استقبال می‌کنیم و قویاً از همه طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهیم که فوراً و پیگیرانه برای آزادی همه گروگانها و برقراری آتش‌بس فوری تلاش کنند».
این بیانیه هم‌چنین تصریح کرده است: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا برای هر گام ممکن در راستای محافظت از جان غیرنظامیان از جمله امدادگران و تسهیل حمل و نقل سریع کمکهای بشردوستانه اقدام کنند. ما هم‌چنین کشورهای دیگر، از جمله کشورهای هند و اقیانوسیه، را تشویق می‌کنیم تا تلاش‌های خود را برای تأمین نیازهای انسان‌دوستانه افزایش دهند. ما تأکید می‌کنیم که روند بازسازی نوار غزه در آینده باید از سوی جامعه بین‌المللی حمایت شود. ما متعهد به یک دولت مستقل و توانمند فلسطینی هستیم که نگرانی‌های امنیتی مشروع اسراییل را در نظر گیرد و هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها را قادر سازد در صلحی عادلانه، پایدار و ایمن زندگی کنند» (دویچه وله ۸مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a21640b4-d7fa-4032-9679-2e39dbc8707f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات