728 x 90

آمار هموطنان جان‌ باخته در فاجعه کرونا در ۱۹۶شهر از ۶۴۰۰نفر بیشتر شده است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

اغتشاش و آشوب در سراپای رژیم، غیبت مقامات محلی در قم و اصفهان و بی‌جواب ماندن مراجعات

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، چهارشنبه ۲۸اسفند اعلام کرد شمار جانباختگان فاجعه کرونا در ۱۹۶شهر در۳۱استان از ۶۴۰۰تن بیشتر شده است. شمار قربانیان در قم به ۷۹۰، در تهران به ۸۰۰،در گیلان به ۷۶۳، در اصفهان به ۶۲۰، در خراسان به۵۸۱، در مازندران به ۵۳۰، در گلستان به ۳۹۳، در خوزستان به ۲۰۷و در همدان به ۲۰۴نفر رسیده که باید به سایر استانها افزوده شود.

 

فاکتها و گزارشهای شهر قم حاکی از سیر صعودی آمار قربانیان است و برخلاف تبلیغات رژیم شیب نزولی ندارد. سردخانه‌ها و غسالخانه‌ها با تراکم مواجه هستند و مردم علناً به خامنه‌ای به‌عنوان مسبب این بحران دشنام می‌دهند. بسیاری از آخوندهای حکومتی قم را ترک کرده‌اند.

 

در قم و اصفهان و برخی دیگر از شهرهای کرونا زده، مقامات محلی تا آنجا که می‌توانند در محل کار حاضر نمی‌شوند و افراد دست چندم را به‌جای خود گذاشته و شهر را ترک کرده‌اند. اغلب تماسها با استانداری و فرمانداری و شهرداری و دوایر دیگر حکومتی بی‌پاسخ می‌ماند و کسی نیست که جواب بدهد. این وضعیت حاکی از اغتشاش و آشوب روبه رشد در سراپای رژیم است.

 

این در حالیست که سردمداران حکومت از بروز شورش و اغتشاش در تهران و شهرهایی مانند قم و اصفهان و مشهد و به‌خصوص مناطق حاشیه شهرها بسیار نگران هستند و در گفتگوهای خصوصی تصریح می‌کنند که «قطعاً در آینده مناطقی مانند شهر ری و اسلامشهر و اکبر آباد شلوغ خواهد شد. آنها حتی الکل و دستکش نمی‌توانند بخرند».

 

در حالی‌که دامنه بحران کرونا در اثر ضعف ساختاری و ماهوی رژیم آخوندی هر روز وسیعتر می‌شود، روحانی رئیس‌جمهور ارتجاع که قبلاً گفته بود بحران در شنبه ۱۷اسفند تمام می‌شود، امروز گفت: « در قم و گیلان دو شهری که سخت‌ترین شهرهای ما بود از پیک عبور کردیم» و در گیلان «۲۰درصد تخت‌های بیمارستانی خالی است»!

 

آخوند شیاد با وقاحت افزود: «الان تهران را با لندن، برلین، پاریس مقایسه کنید...ببینید قفسه فروشگاههای آنها خالی شد. برای یک تکه دستمال کاغذی بین دو نفر دعوا شد، مردم برای مواد غذایی ناراحت و نگران هستند و بیمارستانهایشان اعلام می‌کنند ما جا نداریم اما ما به‌رغم این شرایط تأمین کردیم».

 

این در حالی است که علیرضا زالی سرکرده عملیات مقابله با کرونا در تهران گفت: «تصویر واقعی بیمارستانهای ما را ندارند، در حالی که اگر حجم بیماران بستری و بیماران بدحال را مشاهده کنند، متوجه عمق ماجرا می‌شوند». همزمان نماینده وزارت بهداری دولت روحانی اذعان کرد در ۲۴ساعت گذشته ۱۴۷نفر فوت کرده‌اند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸اسفند ۱۳۹۸(۱۸مارس ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5cb83009-9ea7-4890-87f4-4d097030c4d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات