728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۶شهر کشور بیش از ۷۳هزار و ۶۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۶شهر کشور بیش از ۷۳هزار و ۶۰۰نفر است

  • وزیر بهداشت رژیم: ایام سختی را می‌گذرانیم، روزهای سخت‌تری در پیش داریم.
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: آمار مرگ و میر کرونا نسبت به اسفندماه بیش از ۱۰برابر شده است.
  • استاندار گلستان: زیرساختها و ظرفیت‌های بیمارستانی منطقه جوابگوی حجم زیاد مبتلایان در فصل پاییز نخواهد بود.
  • لاپوشانی و تناقض‌گویی در مورد آمار مبتلایان به جدال درون باندهای رژیم تبدیل شده و رژیم می‌خواهد با این تأیید و تکذیب‌های زنجیره‌یی آب را گل‌آلود و واقعیتها را از دید مردم پنهان کند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۳۰تیر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در۳۴۶ شهر ایران بیش از ۷۳هزار و ۶۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۲۱۹۵نفر، در اردبیل به ۷۶۰نفر، در اصفهان به ۳۴۱۰نفر، در خوزستان به ۵۴۷۰نفر، در فارس به ۱۸۰۵نفر، در کردستان به ۱۴۶۵نفر، در لرستان به ۲۸۳۵نفر و در مازندران به ۳۲۵۵نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز شمار قربانیان ۲۴ساعت گذشته را ۲۱۷نفر و شمار بیماران ”تحت مراقبت ویژه“ را ۳۵۸۳نفر اعلام کرد (ایسنا۳۰تیر).

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «ایام سختی را می‌گذرانیم، کمبودهایی در زمینه اکسیژن‌ساز و برخی امکانات دارویی و بیمارستانی وجود دارد. روزهای سخت‌تری در پیش داریم. به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده مراکز ۱۶ساعته افزایش یابد و بیمارستانهای کرونایی از غیرکرونایی جدا شوند»(ایرنا ۳۰تیر).

در تهران، زالی «آمار بیماران بستری در ۲۴ساعت گذشته در بخشهای عادی را ۶۵۰نفر و در بخشهای ویژه را ۱۲۳نفر اعلام کرد» و افزود: «۱۷درصد از مجموع مراجعین به مراکز درمانی و ۹،۹درصد از مراجعین به مراکز بهداشتی، نیاز به بستری داشتند در صورتی که این میزان در اواخر اردیبهشت ماه ۳.۵ تا ۵درصد بوده است»(ایرنا ۲۹تیر).

در مازندران، معاون استانداری گفت: «اگر شیوع کرونا، هم‌چنان با این روند ادامه داشته باشد بیمارستان صحرایی در این استان باید ایجاد شود»(تابناک ۳۰تیر).

در گلستان، استاندار گلستان گفت: «زیرساختها و ظرفیت‌های بیمارستانی منطقه جوابگوی حجم زیاد مبتلایان موج دوم این بیماری در فصل پاییز نخواهد بود.پیش‌بینی برخی کارشناسان حاکیست که در فصل پاییز تعداد افراد بستری مشکوک به کرونا به ۲هزار و ۶۰۰نفر برسد که مراکز درمانی استان امکان پذیرش و رسیدگی به این افراد را ندارد»(ایرنا ۲۹تیر).

در اردبیل، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «کرونا با بی‌رحمی تمام هم‌چنان در اردبیل پیشتازی می‌کند به‌طوری که در ۲۴ساعت گذشته ۸نفر جان باختند». وی وضعیت مراجعات به بخش‌های اورژانس بیمارستان را پرازدحام و وخیم توصیف کرد (ایسنا ۲۹تیر).

در کرمانشاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: «از ابتدای تیرماه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نسبت به اسفندماه و شروع اپیدمی بیش از ۱۰برابر شده است»(جوان ارگان سپاه پاسداران ۳۰تیر).

در همدان، دبیر کمیسیون هماهنگی بانکها گفت: «در استان همدان چهار شعبه از بانک‌های مختلف به‌علت ابتلای کارمندان به کرونا تعطیل هستند». وی گفت: «تاکنون ۲۱۴نفر از کارمندان بانک‌های استان همدان به کرونا مبتلا شده‌اند»(ایسنا ۳۰تیر).

در کرمان، «سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از فوت ۱۵نفر به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ساعت گذشته خبر داد»(ایسنا ۳۰تیر).

لاپوشانی و تناقض‌گویی در مورد آمار مبتلایان به جدال درون باندهای رژیم تبدیل شده و رژیم می‌خواهد با این تأیید و تکذیب‌های زنجیره‌یی آب را گل‌آلود و واقعیتها را از دید مردم پنهان کند. روحانی روز ۲۸تیر به‌نقل از تحقیقات وزارت بهداشت اعلام کرد ۲۵میلیون ایرانی تاکنون به کرونا مبتلا شده و ۳۰ تا ۳۵میلیون در ماههای آینده مبتلا خواهند شد.

روزنامه رسالت وابسته به باند خامنه‌ای نوشت: «چنان‌چه دولت و رئیس‌جمهور در برابر برخی سیاست‌های پیشگیرانه نظیر قرنطینه مقاومت نمی‌کرد یا با بقیه نهادهای مسئول مثل نیروهای مسلح، فعالانه‌تر همکاری می‌کرد، امروز شاهد وضعیتی نبودیم که روحانی از ابتلای ۲۵میلیون ایرانی و در معرض ابتلا بودن ۳۰ تا ۳۵میلیون نفر دیگر، سخن بگوید»(رسالت ۳۰تیر).

سپس علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت امروز در صدد رفع و رجوع این آمار بر آمد و گفت: «این یک تخمین است و تست سرولوژی برای تشخیص کرونا [ملاک] نیست. بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، فردی به‌عنوان کرونا مثبت تلقی می‌شود که تست PCR وی مثبت شده باشد»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۳۰تیر).

هم‌چنین میرسلیم نماینده مجلس رژیم در این باره نوشت: «دولتمردان نباید با دادن آمار غلط از مبتلایان به کرونا و تکثیر مشکل، از مسئولیت خود درباره کرونا و تصمیمات دیرهنگام و ناقص و نابجای گذشته شانه خالی کند».

روز گذشته باقرزاده، نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارتجاع گفت: «در خصوص صحبت‌های غیرعلمی روز گذشته رئیس‌جمهور مبنی بر ابتلای ۲۵میلیون نفر به کرونا در کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت، از این رو از مسئولان کشوری درخواست می‌کنیم که آمارهای مربوط به کرونا را با دقت بیشتری اعلام کنند»(عصر ایران ۲۹تیر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰تیر۱۳۹۹ (۲۰ژوئیه۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4234d9f7-e9e6-4baf-97eb-3e409533d1e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات