728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۲شهر کشور بیش از ۶۸هزار و ۸۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۲شهر کشور بیش از ۶۸هزار و ۸۰۰نفر است

سرکرده پاسداران در وحشت از بالا گرفتن قیام گفت: با اوجگیری مجدد کرونا تمام تلاش خود را

به کار می‌گیریم تا پیامدهای ناشی از کرونا مدیریت و کنترل شود

  • از اول تا ۱۹تیر در بیمارستانهای سینا، بعثت، بهشتی و تأمین اجتماعی همدان دست کم ۲۵۰بیمار کرونایی جان‌باخته‌اند.
  • از ابتدای تیر دست کم ۱۷۰نفر به‌خاطر کرونا در بیمارستان گنجویان دزفول جان‌باخته‌اند. آمار دزفول جزو خوزستان محاسبه نمی‌شود و مستقیماً به تهران گزارش می‌شود.
  • البرز با مشکل جدی کمبود تخت و آی‌سی‌یو مواجه است. کمبود نیروی انسانی و خستگی پرسنل مثل همه کشور معضل جدی است.
  • در آذربایجان شرقی وضع اضطراری است، روزانه ۱۸۰نفر بستری می‌شوند. مرداد و شهریور بدترین ماه‌ها خواهد بود.
  • جانشین ستاد کرونا در قزوین: از مجموع ۷۳۱میلیارد تومان سهم استان (برای مقابله با کرونا) تاکنون فقط ۴۳۰میلیون تومان (حدود ۱۹هزار دلار) تسهیلات پرداخت شده است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۴۲شهر ایران بیش از ۶۸هزار و ۸۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۰۱۰نفر، در آذربایجان غربی به ۲۰۳۰نفر، در بوشهر به ۶۹۵نفر، در تهران به ۱۷۲۴۰نفر، در خراسان جنوبی به ۲۲۰نفر، در خراسان رضوی به ۵۱۴۰نفر، در سمنان به ۹۷۰نفر، در فارس به ۱۵۵۰نفر، در کرمان به ۸۵۵نفر، در لرستان به ۲۵۰۵نفر، در هرمزگان به ۷۵۰نفر، در همدان به ۱۶۵۰ رسیده است.

بنا به گزارش پزشکان از اول تا ۱۹ تیرماه در بیمارستانهای سینا، بعثت، بهشتی و تأمین اجتماعی شهر همدان دست‌کم ۲۵۰بیمار کرونایی جان‌باخته‌اند. تعداد بستریها در این ۴بیمارستان ۲برابر اسفند گذشته است.

در بیمارستان گنجویان دزفول از ابتدای تیرماه دست کم ۱۷۰بیمار کرونایی جان‌باخته‌اند. آمار دزفول جزو خوزستان محاسبه نمی‌شود و مستقیماً به وزارت بهداشت در تهران گزارش می‌شود. بیمارستانهای دزفول به‌شدت با کمبود اکسیژن مواجه هستند. پرستارها فوق‌العاده فرسوده و خسته شده‌اند، ۴-۵ماه است تمام وقت در کار هستند و حقوق معوقه آنها نیز پرداخت نشده است.

به گفته پزشکان، البرز با مشکل جدی کمبود تخت و آی.سی.یو مواجه است و هر چقدر هم تخت ویژه اختصاص می‌دهند باز هم بیمارانی که نیاز به آی.سی.یو دارند بیشتر است. کمبود نیروی انسانی به یک معضل تبدیل شده و خستگی پرسنل مثل همه کشور در البرز نیز جدی است.

پاسدار سلامی سرکرده پاسداران در وحشت از بالا گرفتن قیام گفت: «با اوجگیری مجدد کرونا در بخش‌هایی از کشور دریافتیم که باید درجه حساسیت در مواجهه با این پدیده افزایش یابد. . . تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا پیامدهای ناشی از این بیماری، مدیریت و کنترل شود» (ایرنا ۱۹تیر). روز قبل از آن وزیر بهداشت رژیم از خیزشهای مردمی ابراز نگرانی کرد و گفت طبق گزارشهای امنیتی، این‌که مردم «از فقر و تهیدستی به سمت طغیان می‌روند، جدی است. رئیس جمهور و نیروهای امنیتی باید به معیشت و عدم شکل‌گیری طغیان فکر کنند».

در تهران، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر خواستار بازگرداندن و اعمال محدودیتها در تهران با شدت بیشتری شد (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۰تیر).

در آذربایجان غربی، «رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از رکورد زنی آمار فوتیهای طی ۲۴ساعت گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۲۰نفر جان خود را از دست دادند.....۷۹۰بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری است. ۱۷۲بیمار در آی.سی.یو و ۵۲بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل بوده و در صورت ادامه روند شرایط سختی خواهیم داشت....» (مهر ۱۹تیر) فرماندار ماکو گفت: «تمامی تخت‌های مراقبت‌های ویژه پر شده .... ۱۸نفر از کادر بهداشت و درمان به کرونا مبتلا شده‌اند که در صورت ادامه این روند امکانات درمانی موجود جوابگوی مراجعان نخواهد بود» (ایرنا ۲۰تیر).

در خوزستان، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «۹۰درصد جمعیت استان در وضعیت پرخطری به سر می‌برند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۰تیر).

در هرمزگان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «با ۱۷فوتی جدید مبتلا به کرونا، شمار فوتی‌ها به ۳۵۶نفر افزایش یافت. ۴۹۳بیمار مبتلا به کرونا بستری‌اند که از این شمار ۷۹نفر در (آی. سی. یو) هستند و حال ۴۶نفر وخیم است» (شفقنا ۲۰تیر).

در خراسان رضوی، رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: «رکورد فوتی‌های روزانه کرونایی شهرستان نیشابور از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون، شکسته شد...... وضعیت کنونی نیشابور از نظر تعداد مبتلایان و فوتیها از اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ وخیم‌تر شده است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۹تیر) .

در آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: «مرداد و شهریورماه از نظر تعداد مبتلایان و بستریها بدترین ماه‌های آذربایجان‌شرقی خواهند بود... روزانه حدود ۱۸۰نفر در بیمارستانها بستری و ۱۵۰نفر ترخیص می‌شوند» (ایسنا ۲۰تیر).

در قزوین، جانشین ستاد کرونا در استان گفت: «آمار مبتلایان و فوت‌شدگان کرونا در استان قزوین رو به افزایش است... از مجموع ۷۳۱میلیارد تومان سهم استان تاکنون فقط ۴۳۰میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است» (مهر ۱۹تیر) رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «طغیان بیماری در ۱۰روز اتفاق افتاده و سه برابر شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹تیر).

در مازنداران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «۶۲۸نفر بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند... شهرهای مازندران دوباره جولانگاه این ویروس خطرناک شده است و شاهد روند صعودی بیماران مبتلا و بستری در استان هستیم» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۰تیر).

در لرستان، معاون استاندار گفت: «وضعیت استان رو به وخامت است و در چند هفته اخیر رشد مبتلایان، بستریها و فوتی‌ها موجب شده تا مراکز درمانی با مشکل مواجه شوند و در صورت ادامه این رویه ممکن است با فاجعه روبه‌رو شویم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۹تیر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰تیر ۱۳۹۹ (۱۰ژوئیه ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce3cf9d2-88a1-46d5-b457-8e4572eb708c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات