728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۲شهر کشور بیش از ۶۶هزار و ۴۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در۳۴۲شهر کشور بیش از۶۶هزار و۴۰۰نفر است

  • مدیرعامل بهشت زهرا: تعداد متوفیان در ۷۵روز گذشته بی‌سابقه است. اعداد و ارقامی که در تهران وجود دارد، قابل قیاس با کل کشور نیست
  • در تهران تمام تختهای بخشهای کرونا پر شده . پرستاران می‌گویند در بیمارستان فیروزآبادی دیگر تخت خالی وجود ندارد و مریض‌هایی داریم که روی برانکاردها می‌مانند و بیرون روی صندلی می‌خوابند
  • دانشگاه علوم پزشکی شیراز: در ۲۴ساعت ۱۰۰۰بیمار کرونایی در فارس شناسایی و ظرفیت بیمارستانها تمام شده است
  • در زنجان از نیمه خرداد بستریها از۲۷۰ به۶۰۰نفر رسیده است
  • در همدان، تعداد بیماران سه برابر شده و اگر چهار برابر شود توان کنترل بیماری را از دست می‌دهیم. اگر۱۰ تا۲۰درصد به بیماران کنونی اضافه شود مجبوریم آنها را در راهرو بیمارستانها پذیرش و بستری کنیم
  • بیانیه مجمع انجمنهای گروه پزشکی ایران منتخب١٧٠ انجمن پزشکی در برابر طوفان احتمالی که در پیش است: جامعه پزشکی کشور به دولت و مدیران و برنامه‌ریزان توصیه می‌کند از منابع مالی استراتژیک کشور به قیمت چشم‌ فروبستن از بسیاری از مخارج و مصالح دیگر برای مقابله با این بلیه مایه بگذارند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه۱۶تیر۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در۳۴۲ شهر ایران بیش از۶۶هزار و ۴۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۹۴۵نفر، در آذربایجان غربی به۱۸۸۰نفر، در البرز به ۲۰۶۵نفر، در اردبیل به ۷۱۶نفر، در اصفهان به ۳۲۵۵نفر، در ایلام به ۴۷۰نفر، در بوشهر به ۶۷۰نفر، در خراسان رضوی به۴۶۹۰نفر، در خوزستان به ۵۰۷۵نفر، در کرمانشاه به ۱۶۹۰نفر، در مرکزی به ۶۷۵نفر و در همدان به ۱۴۸۵نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز شمار قربانیان در۲۴ساعت گذشته را ۱۶۰نفر و شمار بیماران تحت مراقبت ویژه را ۳۲۰۱نفر اعلام کرد و گفت: «استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای گلستان، البرز، کرمان، یزد، همدان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند» (ایرنا ۱۶تیر).

مردانی عضو کمیته کرونا گفت: «تعداد مبتلایان و حتی قربانیان کرونا در ایران بیشتر از آمار منتشر شده است، چون همه کسانی که به‌علت کرونا می‌میرند به بیمارستان نمی‌رسند. هم‌چنین خیلی از تست‌های تشخیص، موارد دقیق کرونا را مشخص نمی‌کنند» (ایسنا۱۶تیر).

در تهران، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در رابطه با افزایش جان‌باختگان گفت: «اعداد و ارقامی که شاهدیم در۷۵روز گذشته بی‌سابقه است و اگر رعایت نشود تهران به شرایط سخت باز خواهد گشت. . . آرامستانهای سراسر کشور شرایط خاصی دارند و اعداد و ارقامی که در تهران وجود دارد، قابل قیاس با کل کشور نیست» (خبرگزاری نیروی قدس۱۶تیر).

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره وضعیت بیمارستانهای کشور به‌ویژه شهر تهران گفت: «در هفته‌های اخیر به‌ویژه از تیرماه در تهران شیوع بیماری کووید۱۹ رو به افزایش است. . . نسبت به روزهای اول تیرماه به‌صورت روزانه تعداد بیشتری مراجعه کننده داریم . . . . . ما همواره با محدودیت در زمینه تخت‌های بستری روبه‌رو بوده‌ایم» (ایلنا ۱۶تیر).

معاون وزارت بهداشت رژیم از احتمال بازگشت برخی محدودیتهای کرونایی به تهران درپی افزایش مبتلایان در روزهای اخیر خبر داد (خبرگزاری موج ۱۶تیر).

در زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: «از نیمه خردادماه بستریها در استان از ۲۷۰نفر به ۶۰۰نفر رسیده است. تخت‌های اشغال شده از۲۰درصد به بیش از ۷۶درصد رسیده است. . . شهرستانهای ماه‌نشان، خرمدره، زنجان و ابهر در وضعیت قرمز دارند. . . شهرستان سفید نداریم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵تیر).

در همدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد بیماران دارای علائم حاد تنفسی که بستری هستند سه برابر شده و اگر چهار برابر شود توان کنترل بیماری را به‌علت کمبود دستگاه اکسیژن ساز از دست می‌دهیم . بیمارستانهای زیر مجموعه علوم پزشکی همدان دارای سه هزار و ۲۰۰تخت است. . . اگر پنج درصد شهرستان ۷۰۰هزار نفری همدان به این ویروس مبتلا شوند نیاز به ۳۵هزار تخت است. . . چنان‌چه ۱۰ تا ۲۰درصد به بیماران کنونی اضافه شود مجبوریم آنها را در راهرو بیمارستانها پذیرش و بستری کنیم» (ایرنا۱۶تیر)

در البرز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی از افزایش بیماران کرونایی در بیمارستانها و «ر شدن تخت‌های آی سی یو»و خسته شدن «کادر بهداشت و درمان» خبر داد (ایسنا ۱۶تیر).

درفارس، معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز از «ابتلای حدود یک‌هزار نفر به کرونا در۲۴ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد: ظرفیت بیمارستانهای این استان تمام شده است» (شفقنا ۱۵تیر).

در هرمزگان، دانشگاه علوم پزشکی شمار فوت‌شدگان را ۳۰۹نفر اعلام کرد (خبرگزاری صدا و سیما ۱۵تیر). این رقم فقط شامل کسانی است که در بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه فوت کرده و تست مثبت داشته‌اند. آمار واقعی فوت در هرمزگان به‌مراتب بیشتر است.

در ایلام، ر‌ئیس شبکه بهداشت آبدانان گفت: «افزایش آمار مبتلایان کرونا بسیار نگران‌کننده است و از هر ۱۱مورد تست کرونا هشت مورد آن مثبت است. . . پنج برابر شدن تعداد مراجعه روزانه به مراکز بهداشتی درمانی، پزشکان، پرستاران و نیروهای اداری و خدماتی را خسته و کم توان کرده است» (ایرنا۱۵تیر).

در آذربایجان شرقی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب گفت از۳ هزار و۸۰۰ نفری که تست کرونا انجام شده نتایج یک‌هزار و۳۰۰ نفر مثبت بوده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۵تیر).

از سوی دیگر مجمع انجمنهای گروه پزشکی ایران منتخب١٧٠ انجمن پزشکی در بیانیه‌یی اعلام کرد: «جامعه پزشکی کشور... به دولت و مدیران و برنامه‌ریزان کشور توصیه می‌کند از منابع مالی استراتژیک کشور به قیمت چشم‌ فروبستن از بسیاری از مخارج و مصالح دیگر برای مقابله با این بلیه مایه بگذارند تا در برابر توفان احتمالی که در پیش است، از وظایف اخلاقی خود چیزی کم نگذاشته باشند» (شرق۱۶تیر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶ تیر ۱۳۹۹ (۶ ژوئیه ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57505baf-d7ca-4f9e-8bba-99d1cfe4263b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات