728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۱۹ شهر بیش از ۴۲ هزار و ۶۰۰ نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

وزارت بهداشت شمار مبتلایان ۲۴ساعت گذشته را ۲۲۹۴نفر اعلام کرد که بالاترین رقم در یک ماه و نیم گذشته است

تنها در بیمارستان مفتح ورامین ۱۸۰تن جان باخته اند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۹اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۱۹شهر ایران از ۴۲هزار و ۶۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در البرز به ۱۶۳۰نفر، در خوزستان به ۲۹۱۵نفر، در کردستان به ۷۶۰نفر، در کرمان به ۴۷۳نفر، در لرستان به ۱۱۹۰نفر، در همدان به ۱۱۹۵نفر و در تهران به ۶۹۷۰نفر رسیده است. فقط در بیمارستان مفتح ورامین از ابتدای اسفند تا ۱۶اردیبهشت حداقل ۱۸۰نفر از مبتلایان جان باخته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز شمار درگذشتگان ۲۴ساعت گذشته را ۶۹نفر و شمار مبتلایان جدید را ۲۲۹۴ اعلام کرد که بالاترین رقم در یک ماه و نیم گذشته است. وی افزود «هم‌چنان استان خوزستان حدود ۲۵درصد موارد تشخیصی را به خود اختصاص داده است.. . استانهای لرستان، خراسان شمالی، جنوب استان کرمان، جنوب استان سیستان و بلوچستان و کرمانشاه نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.. . انتظار این‌که این بیماری در کوتاه مدت در کشور حذف شود وجود ندارد».(ایرنا ۲۹اردیبهشت)

طبق آمار وزارت بهداشت «جمع مبتلایان به کرونا در خوزستان به حدود ۷هزار نفر رسیده در حالی‌که تعداد کل مبتلایان در خوزستان تا ۲هفته پیش فقط ۲هزار نفر بود».(وطن امروز ۲۹اردیبهشت)

یک روزنامه حکومتی امروز نوشت: «بنا بر گزارشهای رسمی‌ روند صعودی بیماری کرونا در هشت استان (لرستان، مرکزی، خراسان شمالی، کردستان، خوزستان، گیلان، هرمزگان و چهارمحال و بختیاری) نگران کننده‌تر از همیشه است. آذربایجان شرقی از بابت افزایش تعداد مبتلایان جدید، نزدیک به وضعیت بحرانی است و مسئولان هشدار داده‌اند که در روزهای آینده، باید منتظر پیک دوم بیماری در استان باشیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت که طی روزهای اخیر، تعداد مبتلایان کرونا در این استان روبه افزایش رفته» است.(آرمان ۲۹اردیبهشت)

ندایی معاون استاندار اردبیل گفت: «سطح حساسیتها نسبت به این ویروس منحوس پایین آمده و برخی از مردم به روال عادی زندگی خود برگشته‌اند و همین مسأله باعث رشد جهشی آمار مبتلایان شده است».(خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۹اردیبهشت)

محسنی استاندار تهران گفت: «هنوز می‌گوییم تهران کانون آلودگی هست، اگر چه در همه نقاط کشور احتمال آلودگی هست اما این استان به سبب ویژگی‌هایی که دارد و تراکم بالای جمعیت شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند.. . اگر به‌طور میانگین ۵۰نفر در هر کیلومتر مربع زندگی می‌کنند در تهران این عدد به یک‌هزار نفر و در شهرستان بهارستان به ۱۰هزار نفرمی‌رسد».(روز نو ۲۹اردیبهشت)

از سوی دیگر در حالی‌که روحانی رئیس‌جمهور رژیم داعیه صدور ماسک و تجهیزات به خارج از ایران را داشت، یک عضو کمیته کشوری کرونا گفت: «هنوز برای دارو، تجهیزات حفاظتی و تخت ICU دچار اشکال هستیم و نباید خودمان را از چاله به چاه بیاندازیم». وی افزود: «به نظر می‌رسد که باید به سمت شرایط قرنطینه‌ای شدیدتر پیش رویم، وضعیت فعلی به هیچ‌وجه مطلوب نیست».(دکتر مردانی-سلامت نیوز ۲۹اردیبهشت)

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۱۸ می ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e77eb318-66d4-4a36-8ab1-ff729a265bce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات