728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۲۱هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۲۱هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

 

  •   اپیدمیولوژیست: روند کاهش مرگ بسیار کند است. احتمال دارد اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت گرفتار پیک هفتم شویم
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: با افزایش مبتلایان و به تبع آن، بستریها، تعداد فوتی‌ها نیز روند افزایشی به خود گرفته است
  • دانشگاه پزشکی همدان: از مجموع ۱۰شهرستان تابع استان، ۸شهرستان قرمز و ۲شهرستان نارنجی هستند
  • دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز: در ۲۴ساعت گذشته ۲۷۸بیمار مبتلا به کرونا بستری شدند و هم‌اکنون ۱۹۸بیمار در ICU هستند
  • دانشگاه پزشکی مشهد: هم‌اکنون ۶۷۸بیمار کرونایی بستری هستند که از این تعداد ۱۸۲بیمار در ICU نگهداری می شوند  

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر جمعه، ۲۰اسفند۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۲۱هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۸۰۷۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۹۶۶۸نفر، در البرز به ۱۵۲۴۸نفر، در اصفهان به ۳۶۳۴۰نفر، در ایلام به ۴۹۶۸نفر، در تهران به ۱۲۲۶۵۵نفر، در خراسان جنوبی به ۴۷۰۶نفر، در خراسان رضوی به ۴۱۶۶۵نفر، در خراسان شمالی به ۶۷۱۳نفر، در خوزستان به ۳۱۳۸۰نفر، در زنجان به ۵۰۱۰نفر، در سمنان به ۶۸۴۵نفر، در فارس به ۲۰۰۸۰نفر، در قزوین به ۶۲۶۸نفر، در قم به ۱۳۸۸۵نفر، در کرمان به ۱۴۲۸۲نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۹۴۹نفر، در گیلان به ۱۷۸۷۵نفر، در لرستان به ۱۶۹۴۵نفر، در مازندران به ۱۸۵۹۰نفر، در مرکزی به ۹۴۳۳نفر، در هرمزگان به ۸۶۲۵نفر، در همدان به ۹۶۸۳نفر و در یزد به ۸۵۹۳نفر رسیده است.

 

حمید سوری اپیدمیولوژیست با هشدار نسبت به بروز پیک هفتم گفت: «احتمال این‌که در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت گرفتار پیک هفتم شویم وجود دارد. در زمینه مرگ و میر نیز در چند روز اخیر نوساناتی داشتیم. اما برآیند آمارها نشان می‌دهد روند کاهش مرگ و میر بسیار کند است. این موضوع نشان می‌دهد که مداخله مؤثر آنی برای مقابله با اپیدمی در سطح ابتلا و بستری نداریم و دخالت‌های‌مان خیلی تاثیری نداشته است» (ایسنا ۲۰اسفند۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «با افزایش مبتلایان و به تبع آن، بستریها، تعداد فوتی‌ها نیز روند افزایشی به خود گرفته است و هم‌چنان رقم فوتیها بالا است» (ایرنا ۲۰اسفند۱۴۰۰).

در اصفهان، بر اساس اعلام دانشگاه پزشکی با بستری شدن ۱۰۷بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته هم‌اکنون ۶۳۴ بستری داریم که ۱۲۴نفر از آنها در ICU هستند. هم‌چنین ۱۶بیمار در ۲۴ساعت گذشته جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰اسفند۱۴۰۰).

در همدان، سخنگوی دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش بیماران مبتلا به کرونا گفت: «مراجعان سرپایی به اورژانس‌های استان در ۲۴ساعت گذشته به ۱۹۲۴مورد رسیده و از ۱۰شهرستان استان ۸شهرستان قرمز و ۲شهرستان نارنجی هستند» (ایرنا ۲۰اسفند۱۴۰۰).

در خوزستان، سرپرست دانشگاه پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۷۸بیمار مبتلا به کرونا بستری شدند و هم‌اکنون ۱۹۸بیمار در ICU بستری هستند» (ایسنا ۲۰اسفند۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «هم اکنون ۶۷۸بیمار کرونایی بستری هستند که از این تعداد ۱۸۲بیمار در ICU نگهداری می‌شوند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰اسفند۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰اسفند۱۴۰۰ (۱۱مارس ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a2fe98e-680f-4b63-823f-63cbefba9793"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات