728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۹هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۹هزار نفر بیشتر است

 

  • وزارت بهداشت رژیم: ۳۳۷شهر قرمز، ۶۴شهر نارنجی و۴۷ شهر زرد می‌باشند. هیچ شهر آبی وجود ندارد
  • زالی: ۲۳۴۰بیمار در تهران در ICU بستری هستند
  • مرکز اورژانس تهران: مأموریتهای مرتبط با کرونا در پیک ششم ۳برابر و تماس‌های اورژانس حدود ۹هزار تماس در روز رسیده است
  • دانشگاه پزشکی کرمان: بیش از ۶۰درصد تست‌های تشخیص کرونا مثبت و ابتلای آنها قطعی است
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: شمار بیماران بستری نسبت به دو هفته قبل ۴برابر افزایش یافته است
  • بوشهر آژیر قرمز کرونا به صدا در آمده است. در ۲۴ساعت گذشته ۷بیمار جان باختند و ۸۱بیمار مبتلا به کرونا بستری شدند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر شنبه، ۳۰بهمن۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۰۹هزار نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۷۵۸۸نفر، آذربایجان غربی به ۱۹۱۴۸نفر، در البرز به ۱۴۷۸۳نفر، در اصفهان به ۳۵۳۳۰نفر، در بوشهر به ۵۷۱۹نفر، در تهران به ۱۱۹۰۰۵نفر، در خراسان رضوی به ۴۰۸۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۶۵۶۳نفر، در خوزستان به ۳۰۶۸۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۴۰۲۰نفر، در فارس به ۱۹۴۸۰نفر، در قم به ۱۳۶۶۰نفر، در کردستان به ۸۳۵۷نفر، در کرمان به ۱۳۸۰۲نفر، در کرمانشاه به ۹۵۲۴نفر، در گیلان به ۱۷۵۸۵نفر، در لرستان به ۱۶۷۲۰نفر، در مازندران به ۱۸۳۶۰نفر، در مرکزی به ۹۲۷۸نفر، در هرمزگان به ۸۴۷۵نفر، در همدان به ۹۴۱۸نفر و در یزد به ۸۴۳۸نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: «با گسترش سویه اُمیکرون در کشور تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۲۴۷ به ۳۳۷شهر افزایش یافت و ۶۴شهر نارنجی و ۴۷شهر زرد و آبی صفر می‌باشد» (ایرنا ۳۰بهمن۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «هم اکنون ۲۳۴۰بیمار در استان درICU هستند که ۲.۶درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشته است» (ایسنا ۳۰بهمن۱۴۰۰). مرکز اورژانس تهران اعلام کرد: «مأموریتهای مرتبط با کرونا در پیک ششم ۳برابر و تماس‌هایی که با اورژانس تهران گرفته می‌شود به حدود ۹هزار تماس در روز رسیده است» (ایسنا ۳۰بهمن۱۴۰۰). خبرگزاری ایرنا امروز نوشت: «میزان مرگ‌های هفتگی کرونایی در استان تهران در هفته اخیر سه رقمی شده است» (ایرنا ۳۰بهمن۱۴۰۰).

در کرمان، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به روند افزایشی بیماران بستری گفت: «بیش از ۶۰درصد تست تشخیص کرونا مثبت و ابتلای آنها قطعی است. هم‌چنین نسبت به هفته گذشته ۱۴درصد بیماران بستری افزایش یافته است» (ایسنا ۳۰بهمن۱۴۰۰).

در اردبیل، رئیس دانشگاه پزشکی در ادامه روند صعودی و تشدید شیوع کرونا گفت: (روند صعودی شیوع موج ششم کرونا از ۲هفته پیش آغاز شده و هم‌چنان ادامه دارد. شمار بیماران بستری نسبت به دو هفته قبل ۴برابر افزایش یافته است» (ایرنا ۳۰بهمن۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «۲۶ شهرستان در فارس قرمز، ۷شهرستان نارنجی و ۳شهرستان زرد هستند» (ایسنا ۳۰بهمن۱۴۰۰). از ۱۲۷۹بیمار بستری ۱۶۸نفر در ICU هستند و ۱۹بیمار نیز در ۲۴ساعت گذشته جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰بهمن۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «هم اکنون ۱۲۶۸بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان بجز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که از این تعداد ۱۸۳بیمار در ICU نگهداری می‌شوند» (ایمنا ۳۰بهمن۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «مناطق قرمز کرونایی خراسان رضوی به ۲۵شهرستان افزایش یافته است. در ۲۴ساعت گذشته ۲۵۷بیمار کرونایی بستری شدند. از ۱۰۸۰ بستری ۲۲۰نفر در ICU نگهداری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۳۰ بهمن۱۴۰۰).

در بوشهر، آژیر قرمز کرونا به صدا در آمد و در ۲۴ساعت گذشته ۷بیمار جان باختند و ۸۱بیمار مبتلا به کرونا بستری شدند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۳۰بهمن۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰بهمن۱۴۰۰ (۱۹فوریه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/efb7da55-de17-41c2-a125-159536f73012"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات