728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۹هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۹هزار نفر بیشتر است

 

  • وزیر بهداشت: مبتلایان به امیکرون بیش از آمار اعلامی است مراجعه کنندگان سرپایی چهار برابر شده و بستریها افزایش یافته است
  • یونسیان: تعداد مبتلایان به طور محسوس افزایش پیدا کرده است به‌زودی تعداد بیماران جدید روزانه پنج‌رقمی می‌شود
  • ناجی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا: تا دو هفته دیگر امیکرون تمام ایران را دربر می‌گیرد و تبدیل به سویه غالب می‌شود
  • عمادی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا: تعداد بیماران اومیکرون به‌سرعت در حال زیاد شدن و به‌سرعت در حال غالب شدن است
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: ۱۱۲۵نفر در هرمزگان مبتلا به کرونا هستند که از این شمار ۱۰۵۱نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر پنجشنبه ۳۰دی۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۹هزار نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان غربی به ۱۸۸۱۸نفر، در البرز به ۱۴۵۳۸نفر، در اصفهان به ۳۴۵۹۰نفر، در تهران به ۱۱۶۵۳۵نفر، در خراسان رضوی به ۴۰۱۹۰نفر، در خوزستان به ۳۰۱۱۵نفر، در زنجان به ۴۸۰۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۷۶۰نفر، در فارس به ۱۸۸۹۵ و در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۷۸۹نفر رسیده است.

عین اللهی وزیر بهداشت رژیم در مورد آمار مبتلایان به امیکرون گفت: «تعداد مبتلایان به امیکرون در ایران بیش از آمار اعلامی است. بیش از ۲هزار نفر به امیکرون مبتلا شده‌اند که احتمالاً این آمار بیشتر است. تعداد مراجعه کنندگان سرپایی در روزهای گذشته چهار برابر شده است و تعداد بستریها افزایش یافته است» (خبرگزاری دانشجو ۳۰دی۱۴۰۰). 

یونسیان، عضو کمیته علمی ستاد کرونای وزارت بهداشت گفت: «تعداد مبتلایان به طور محسوس نسبت به دو هفته قبل افزایش پیدا کرده است. پیش‌بینی می‌شود آمارها با همین سرعت بالا برود و به‌زودی بیماران جدید روزانه پنج‌رقمی‌شود» (ایسنا ۳۰دی۱۴۰۰).

ناجی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «تا دو هفته دیگر امیکرون تمام ایران را دربر می‌گیرد و تبدیل به سویه غالب می‌شود. ممکن است کشور در اسفندماه با پیک جدیدی از بیماری مواجه شود که حتی شمار مرگ‌ها را بالا ببرد» (ایسنا ۳۰دی۱۴۰۰).

عمادی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «بیماران اومیکرون به‌سرعت در حال زیاد شدن و غالب شدن است. اگر آمار امیکرون هنوز چندان زیاد نیست به این دلیل است که کیت‌های تشخیصی ما آن‌قدر زیاد نیست و بیشتر مراجعان سرپایی برای درمان مراجعه می‌کنند. تعداد تست و بیماریابی کرونا در کشور باید بسیار بیشتر باشد، اما امکاناتمان اجازه این کار را نمی‌دهد» (ایلنا ۳۰دی۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش مبتلایان گفت: «۱۱۲۵نفر مبتلا هستند که ۱۰۵۱نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. در هفته اخیر، بستریها بیش از ۱۱درصد و موارد مثبت سرپایی ۷۰درصد افزایش داشته است» (ایرنا ۳۰دی۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد از روند افزایشی بستری بیماران کرونا خبر داد و اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۱۸بیمار مبتلا به کرونا بستری شدند. در حال حاضر ۳۱۱بیمار بستری هستند که ۸۲بیمار در ICU بستری هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۳۰دی۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰دی۱۴۰۰ (۲۰ژانویه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3184930-8140-4c7e-be54-ae4b23238fa7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات