728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۸هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۸هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

رژیم آخوندی پس از هفته‌ها دروغگویی و لاپوشانی به روند افزایش شتابان اومیکرون و جان باختن مبتلایان اذعان کرد

 

  •  وزارت بهداشت: زنگ خطر به صدا درآمده، مبتلایان به امیکرون به ۱۱۶۲رسیده و سه نفر در تبریز، یزد و شهرکرد در اثر امیکرن جان باختند
  • مدیر اورژانس بیمارستان سینا: در صورت ادامه این شرایط، نوروز ۱۴۰۱ بدترین نوروز خواهد شد. از دیروز مرگ اُمیکرونی آغاز شده است
  • شورای سلامت اهواز: سویه شناسایی شده در بیماران مثبت کرونایی ترکیبی از دلتا و اُمیکرون بوده که البته اُمیکرون سویه غالب می باشد
  • دانشگاه پزشکی مشهد: سهمیه آسترازنکا به مشهد تحویل نشده، در۲۴ساعت گذشته ۱۱۱نفربستری و از ۳۵۳بستری ۱۱۰نفر در ICU هستند 

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر یکشنبه ۲۶دی۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۸هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۷۲۱۸نفر، در اصفهان به ۳۴۵۲۰نفر، در ایلام به ۴۷۵۸نفر، در تهران به ۱۱۶۳۳۵نفر، در خراسان رضوی به ۴۰۱۲۰نفر، در خوزستان به ۳۰۰۶۵نفر، در زنجان به ۴۷۹۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۷۴۰نفر، در فارس به ۱۸۸۵۵نفر، در کردستان به ۸۲۲۷نفر و در یزد به ۸۲۴۸نفر رسیده است.

محمد هاشمی، سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت از افزایش فزاینده موارد اُمیکرون خبر داد و گفت: «آمار مبتلایان به امیکرون به ۱۱۶۲مورد رسیده است. در هر یک از شهرهای تبریز، یزد و شهرکرد شاهد یک فوتی به‌دلیل اُمیکرون بوده‌ایم و یک بدحال در اهواز وجود دارد. تعداد تست‌های مثبت «امیکرون» افزایش یافته، و زنگ خطر به‌صدا درآمده است» (ایسنا ۲۶دی۱۴۰۰).

ناجی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «امکان ایجاد موج جدید کرونا در کشور هم‌چنان وجود دارد، تا زمانی که در کشور افرادی در برابر کرونا واکسینه نشده باشند، امکان موارد جدید ابتلا وجود دارد» (ایسنا ۲۶دی۱۴۰۰).

در تهران، مدیر اورژانس بیمارستان سینا گفت: «در صورت ادامه این شرایط، نوروز ۱۴۰۱ بدترین نوروز خواهد شد. هنوز از مرگ‌های سه رقمی و دیدن پارچه‌های سیاه در هر کوچه و خیابان، بیش از سه تا چهار ماه نگذشته است. از دیروز مرگ اُمیکرونی هم در کشور آغاز شده و این زنگ خطری جدی است» (ایسنا ۲۶دری۱۴۰۰).

در خوزستان، دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به این‌که آمار بیماران مثبت کرونا طی هفته اخیر نسبت به هفته گذشته پنج برابر شده است گفت نوع سویه بیماران مثبت کرونایی ترکیبی از دلتا و اُمیکرون بوده که اُمیکرون سویه غالب می‌باشد. در یک ماه آینده موارد مثبت سرپایی و احتمالاً در اسفندماه نیز موارد بستری به میزان چشم گیری زیاد شود» (ایرنا ۲۶دی۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «سهمیه آسترازنکا به مشهد تحویل داده نشد. در ۲۴ساعت گذشته ۱۱۱بیمار بستری شدند و تعداد بستریها به ۳۵۳نفر رسیده که ۱۱۰نفر در ICU بستری هستند» (ایسنا ۲۶دی۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی از افزایش آمار بیماران کرونایی در بیمارستانهای استان خبر داد و گفت: «در شبانه روز گذشته ۷۰بیمار مبتلا به کرونا پذیرش شدند و بیماران مبتلا به کرونا به مرز ۲۰۰نفر افزایش یافته است» (ایسنا ۲۶دی۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶دی۱۴۰۰ (۱۶ژانویه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e39746f8-c888-4f84-bad7-fea50407bc69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات