728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

کمبود شدید کیتهای تشخیص امیکرون در اصفهان تنها از یک درصد موارد تست اومیکرون گرفته می‌شود

 

  •  وزارت بهداشت: با اومیکرون نمی‌دانیم چه اتفاقی بیافتد، هرمزگان، تهران، خراسان، بیشترین ابتلاء را دارند، مقابله شاید دشوار باشد
  • دانشگاه پزشکی قم: وضعیت کرونا در سطح استان در حال افزایش است. تا چند هفته آینده روند بستریها نیز افزایشی خواهد شد
  • در سمنان، مبتلایان به کرونا نسبت به ابتدای هفته جاری۴برابر و بیماران بستری نسبت به ۷۲ساعت قبل سه برابر شده است
  • دانشگاه پزشکی اردبیل: در بهمن‌ماه احتمال آغاز موج جدید کرونا در اردبیل وجود دارد به‌طوری که سویه غالب امیکرون خواهد بود

  

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر پنجشنبه ۲۳دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۷هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۷۱۹۸نفر، در اردبیل به ۶۳۴۰نفر، در البرز به ۱۴۵۰۳نفر، در اصفهان به ۳۴۴۷۰نفر، در تهران به ۱۱۶۱۸۰نفر، در خراسان جنوبی به ۴۴۰۶نفر، در خراسان رضوی به ۴۰۰۶۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۷۱۵نفر، در هرمزگان به ۸۲۳۰نفر و در همدان به ۹۲۱۸نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: «موارد شناسایی افراد مبتلا به سویه اومیکرون در کشور به ۷۳۳نفر رسید. استان هرمزگان با ۱۲۲، تهران ۱۱۷ و خراسان رضوی با ۱۱۲مورد، بیشترین موارد ابتلاء را داشته‌اند. مازندران با ۷۴مورد، اصفهان ۶۷ و استان مرکزی با ۵۲مورد ابتلاء، در رده‌های بعدی قرار دارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳دی۱۴۰۰).

گویا رئیس مرکز بیماریهای واگیر دار وزارت بهداشت گفت: «اومیکرون می‌تواند در زمان بسیار کوتاه جمعیت زیادی را درگیر کند و احتمالاً مراجعات و بستریها ICU در روزهای آینده افزایش یابد و مقابله با آن شاید دشوار باشد» (ایرنا ۲۳دی۱۴۰۰).

در قم، دانشگاه پزشکی قم با هشدار نسبت به روند افزایشی بیماران کرونایی اعلام کرد: «وضعیت کرونا در سطح استان در حال افزایش است. تا چند هفته آینده روند بستریها نیز افزایشی خواهد شد» (ایرنا ۲۳دی۱۴۰۰).

در اردبیل، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در بهمن‌ماه سال جاری احتمال آغاز موج جدید کرونا در اردبیل وجود دارد به‌طوری که سویه غالب امیکرون خواهد بود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳دی۱۴۰۰).

در سمنان، آخرین آمارهای دانشگاههای پزشکی شاهرود و سمنان نشان می‌دهد که مبتلایان جدید و قطعی کرونا نسبت به ابتدای هفته جاری چهار برابر و بستریها نسبت به ۷۲ساعت قبل سه برابر شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳دی۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: پیش‌بینی می‌شود از اواخر دی و اوایل بهمن اومیکرون سویه غالب می‌شود. کیت‌های تشخیص اُمیکرون محدود است. از یک درصد تست‌های کرونا تست اُمیکرون گرفته می‌شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۳دی۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳دی۱۴۰۰ (۱۳ژانویه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63bbc34c-b942-4bbd-9b21-9da99b9cc3e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات