728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۵هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۵هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

  • فرماندار پیشوا: در دوران کرونا نبود تخت بیمارستانی مردم منطقه را رنج می‌دهد و رنج مضاعفی را به آنها تحمیل کرده است.
  • دانشگاه پزشکی تبریز: واکسن آسترازنکای اهدایی کشورها به اتمام رسیده است. برای تأمین آن قولی به شهروندان نمی‌دهیم.
  • ستاد کرونا در آذربایجان غربی: سویه اومیکرون در بسیاری از استانها در حال گسترش است. اواخر دی شاهد پیک اومیکرون خواهیم بود.
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: هم اکنون ۵۰۸نفر در استان مبتلا به کرونا هستند که از این شمار ۴۴۹نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر پنجشنبه ۱۶دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۵هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۷۱۲۸نفر، در البرز به ۱۴۴۶۸نفر، در اصفهان به ۳۴۳۳۵نفر، در تهران به ۱۱۵۸۳۰نفر، در خوزستان به ۲۹۹۳۰نفر، در فارس به ۱۸۷۲۰نفر، در کردستان به ۸۱۷۲نفر، در گلستان به ۱۰۷۸۵نفر، در گیلان به ۱۷۱۹۰نفر، در هرمزگان به ۸۱۹۵نفر و در یزد به ۸۱۸۸نفر رسیده است.

در تهران، فرماندار پیشوا در مورد نبود تخت بیمارستانی گفت: «پیشوا با جمعیت حدود ۱۵۰هزار نفر، فاقد تخت بیمارستانی است و این موضوع مردم منطقه را رنج می‌دهد و در دوران کرونا، رنج مضاعفی را به مردم تحمیل کرد» (ایسنا ۱۶دی۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، رئیس بیماریهای واگیر دانشگاه پزشکی تبریز گفت: «واکسن آسترازنکا که از کشورهای دیگر اهدا شده بود به اتمام رسیده است. لذا در خصوص تأمین آن طی روزهای آتی قولی به شهروندان نمی‌دهیم» (ایسنا ۱۶دی۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی مدیریت ستاد کرونا اعلام کرد: «در بسیاری از استانها سویه اومیکرون تأیید و در حال گسترش است. و این‌که در اواخر دی تا اوایل بهمن‌ماه پیک اومیکرون را شاهد باشیم شکی نیست» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۶دی۱۴۰۰).

در مرکزی، سرپرست دانشکده پزشکی ساوه گفت: «۲مورد ابتلا به امیکرون در ساوه شناسایی شده. موارد ابتلا نشان می‌دهد امیکرون در کل کشور شیوع پیدا کرده و قطعاً خانواده مبتلایان هم درگیر شده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶دی۱۴۰۰).

در کردستان، دانشگاه پزشکی کردستان اعلام کرد: امیکرون به کردستان رسید و اولین فرد مبتلا شناسایی و به تأیید انستیتو پاستور ایران رسید. خطر انتشار سویه امیکرون بسیار جدی و حائز اهمیت است (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۶دی۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کرونا گفت: «در حال حاضر ۵۰۸نفر در استان مبتلا به کرونا هستند که از این شمار ۴۴۹نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند» (ایرنا ۱۶دی۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶دی۱۴۰۰ (۶ژانویه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/712e2da1-d022-4162-becd-b6883519b227"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات