728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۴هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۴هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

 

  • رئیس سازمان غذا و دارو: دیگر هیچ‌گونه وارداتی از خارج از کشور نداریم. واردات واکسن از کشورهای خارجی ممنوع شده است
  • معاون وزارت بهداشت: موارد مبتلا به سویه اُمیکرون افزایش یافته است و ۱۹۴تشخیص قطعی داشته‌ایم که در حال افزایش است
  • محبوب‌فر: آمار وزارت بهداشت تنها نوک کوه یخ امیکرون است. امروز برای تعطیلی دیر است، اگر اقدام جدی نشود، خروج از باتلاق کرونا به‌راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود
  • دانشگاه پزشکی اهواز: وقتی یک مورد شناسایی می‌شود یعنی ۱۰۰مورد وجود دارد. سویه اومیکرون در همه استان پخش شده است
  • دانشگاه پزشکی مازندران: سویه اومیکرون با سرعت زیاد در استان در حال گسترش است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر دوشنبه ۱۳دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۴هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۸۶۵۳نفر، در اردبیل به ۶۲۹۰نفر، در اصفهان به ۳۴۲۴۵نفر، در تهران به ۱۱۵۶۶۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۹۹۱۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۶۵۵نفر، در قم به ۱۳۳۱۰نفر، در کردستان به ۸۱۵۷نفر و در مازندران به ۱۷۹۷۵نفر رسیده است.

در حالی که امیکرون در سراسر کشور شیوع پیدا کرده است، رژیم آخوندی در ادامه سیاست‌های چپاولگرانه و جنایتکارانه خود بار دیگر واردات واکسن را ممنوع کرد. بهرام دارایی، رئیس سازمان غذا و دارو روز گذشته ضمن تأیید خبر ممنوعیت ورود واکسن گفت: «دیگر هیچ‌گونه وارداتی از خارج از کشور نداریم. واردات واکسن از کشورهای خارجی ممنوع شده است، چرا که واکسنهای داخلی کفاف نیازهای ما را می‌دهند». (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۲دی۱۴۰۰).

محبوب‌فر کارشناس سلامت نوشت: «ویروسی که میان کودکان و جوانان و بزرگسالان شیوع پیدا کرده، اومیکرون است. رقم ابتلا به امیکرون بیش از رقم‌های اعلام‌شده است و آمار وزارت بهداشت تنها نوک کوه یخ است. هر چند امروز هم برای تعطیلی و قرنطینه دیر شده است، ضروری است از هم‌اکنون تدابیر جدی اتخاذ شود. در غیراین صورت، پیک ششم چنان سر باز خواهد کرد که طوفان بیماری به‌پا خواهد شد و این بار خروج از باتلاق کرونا به‌راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود!» (روزنامه حکومتی همدلی ۱۳دی۱۴۰۰).

سعید کریمی معاون وزارت بهداشت گفت: «در زمینه سویه اُمیکرون تعداد موارد مبتلا که با تشخیص قطعی کیت بوده، افزایش یافته است و تا امروز ۱۹۴تشخیص قطعی اُمیکرون داشته‌ایم که در حال افزایش است» (ایسنا ۱۳دی۱۴۰۰).

در خوزستان، سرپرست دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «اولین مورد اومیکرون شناسایی شد. وقتی یک مورد شناسایی می‌شود یعنی ۱۰۰مورد وجود دارد و روزهای آینده جهش امیکرون خواهیم داشت. اومیکرون در همه استان پخش شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۳دی۱۴۰۰).

در مازندران، معاون دانشگاه پزشکی گفت «امیکرون با سرعت زیاد در حال گسترش است، در روزهای گذشته چندین نفر به این سویه مبتلا شده‌اند اومیکرون تنها در بابل باقی نماند و در برخی دیگر از شهرها شیوع پیدا کرده است» (ایرنا ۱۳دی۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳دی۱۴۰۰ (۳ژانویه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbbc30d9-87e7-493c-8f2b-88554a61323e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات