728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۴هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۴هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

وزارت بهداشت: شناسایی اُمیکرون در ۱۶استان کشور

  • وزارت بهداشت: موارد مثبت اُمیکرون در کشور ۱۵۹مورد در ۱۶استان شناسایی شده است
  • محرز: آمار مرگ و میرها در پیک پنجم بسیار بالا بود. طی ۴۵سال کار طبابت هیچگاه آن‌قدر جواز فوت صادر نکرده بودم
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: کرونا در حال اوجگیری مجدد است و هرمزگان صدرنشین موارد ابتلای به امیکرون است.
  • دانشگاه پزشکی مشهد: بستری شدگان روزانه در خراسان رضوی به۱۳۸نفر رسیده و مراجعه کنندگان در حال افزایش است
  • روزنامه شهرآرا: خیلی از والدین از ترس امیکرون بچه‌ها را مدرسه نمی‌فرستند. کلاس‌ها خلوت شده و نیمی از کلاسها خالی است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر یکشنبه ۱۲دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۴هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در البرز به ۱۴۴۴۸نفر، در اصفهان به ۳۴۲۲۰نفر، در تهران به ۱۱۵۶۰۰نفر، در خراسان جنوبی به ۴۳۵۶نفر، در خوزستان به ۲۹۸۷۰نفر، در کرمان به ۱۳۳۲۷نفر، در کرمانشاه به ۹۲۴۴نفر، در گلستان به ۱۰۷۶۵نفر، در لرستان به ۱۶۳۶۰نفر و در هرمزگان به ۸۱۸۰نفر رسیده است.

 

در حالی‌که بیلان جان‌باختگان کرونا در ایران به‌دلیل سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه رژیم آخوندها به ۵۰۰هزار نفر بالغ می‌شود، پاسدار سلامی در یک فرافکنی دجالگرانه گفت: «دشمنان ما در مقابل کرونا در مرحله تسلیم شدن هستند و می‌بینید در صدر میزان کشته‌ها قرار دارند و ما به برکت اسلام و رهبری و حکمت و ایمان توانستیم با آن مبارزه کنیم» (ایسنا ۱۲دی ۱۴۰۰).

 

هاشمی، سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت رژیم با اشاره به شناسایی امیکرون در ۱۶استان کشور گفت: «موارد مثبت شناسایی شده در کشور تا امروز ۱۱دیماه ۱۵۹مورد: تهران ۲۸، بوشهر ۳، هرمزگان ۴۵، مشهد ۳۵، مازندران ۹، بابل ۴، اصفهان ۹، زاهدان ۶، یزد ۸، تبریز ۳، شیراز ۲، قم ۳، اراک ۱، البرز ۱، ارومیه ۱، شهرکرد ۱مورد» (ایسنا ۱۲دی ۱۴۰۰).

 

مینو محرز، متخصص عفونی گفت: «آمار مرگ و میرها در پیک پنجم بسیار بالا بود. شخصاً طی ۴۵سال کار طبابت آن‌قدر جواز فوت صادر نکرده بودم که در آن ایام انجام دادم، بدترین تجربه بود و متأسفانه فوتی‌های زیادی داشتیم» (همشهری ۱۱دی ۱۴۰۰).

 

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «تعداد بستری شدگان روزانه در خراسان رضوی به ۱۳۸نفر رسیده و مراجعه کنندگان سرپایی در حال افزایش است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۲دی ۱۴۰۰).

 

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «ابتلای قطعی ۴۵بیمار مبتلا به اُمیکرون در این استان تأیید شده و هرمزگان صدرنشین است. بیماری کرونا در در حال اوجگیری مجدد است و آمارها در حال صعودی شدن هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۲دی ۱۴۰۰).

 

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی تبریز گفت: «اگر واکسیناسیون تکمیل نشود ویروس کرونای جدید به‌سرعت در استان گسترش می‌بابد. هنوز روزانه ۵ الی ۶مورد ناشی از ابتلا به کرونا فوت می‌کنند» (ایسنا ۱۲دی ۱۴۰۰).

 

روزنامه حکومتی شهرآرا امروز نوشت: «خیلی از والدین خودشان دست به کار شدند و از ترس اُمیکرون فرزندانشان را به مدرسه نمی‌فرستند. خیلی از کلاس‌های خلوت شده اند و کمتر از نیمی از دانش آموزان حاضر می‌شوند. معلمان سردرگم هستند بین تدریس حضوری برای دانش آموزانی که سر کلاس‌ها حاضر می‌شوند و تدریس مجازی برای دانش آموزانی که به مدرسه نمی‌آیند»

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲دی ۱۴۰۰ (۲ ژانویه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8126f1a2-bf6a-43eb-a246-1849bcaf8f59"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات