728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۲هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۲هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

 

  • انستیتو پاستور: رشد بسیار بالایی خواهیم داشت وارد پیک ششم می‌شویم. مبتلایان هر۲یا۳روز، بستریها ۴یا۵ روز دو برابر می‌شود.
  • بهداشت اصفهان: رعایت پروتکل‌ها در مدارس رضایت‌بخش نیست در برخی نقاط تعداد زیادی دانش‌آموز یک کلاس مبتلا شده‌اند.
  • دانشگاه هرمزگان: ۵نمونه مشکوک به اومیکرون به تهران ارسال شده بود، همه قطعی شد احتمالاً افراد بیشتری آلوده هستند.
  • دانشگاه پزشکی بابل: جواب آزمایش نخستین فرد مبتلا به اومیکرون در بابل مثبت شد.
  • ایسنا: در هفته اخیر بستری و مرگ‌ومیر در خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، سمنان، کرمان، زنجان، از متوسط کشور فراتر بوده است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر یکشنبه ۵ دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۲هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۷۰۰۸نفر، در اردبیل به ۶۲۳۰نفر، در اصفهان به ۳۳۹۷۰نفر، در تهران به ۱۱۵۲۰۰نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۸۱۰نفر، در خراسان جنوبی به ۴۳۳۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۹۷۸۰نفر، در زنجان به ۴۷۱۰نفر، در کردستان به ۸۱۱۲نفر و در کرمان به ۱۳۲۴۷نفر رسیده است.

 

خبرگزاری حکومتی ایسنا امروز نوشت: «در هفته اخیر بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر در استانهای خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، سمنان، کرمان، زنجان، از متوسط کشور فراتر بوده است» (ایسنا ۵ دی۱۴۰۰).

وزارت بهداشت اعلام کرد: «به‌دلیل سرعت بالای سرایت اومیکرون نسبت به سویه‌های قبلی، از امروز رنگ‌بندی فوق‌العاده امیکرون جایگزین شاخصهای رنگ‌بندی عادی خواهد شد. بر این اساس تا زمان پایداری شرایط کشور، محدودیتها بر اساس رنگ‌بندی اُمیکرون خواهد بود. حتی تشخیص یک مورد ابتلای سرپایی به امیکرون می‌تواند رنگ یک شهر را به نارنجی تغییر دهد، زیرا با سرعت انفجاری سرایت می‌کند و اگر به موقع جلوی آن گرفته نشود به موج ششم تبدیل خواهد شد» (شبکه خبر رژیم ۵ دی۱۴۰۰)

رمضانی مدیر گروه تحقیقاتی انستیتو پاستور در ارتباط با خطر امیکرون گفت: «تا دو سه هفته دیگر، رشد بسیار بالایی خواهیم داشت. احتمالاً تا بهمن وارد پیک ششم خواهیم شد. مبتلایان هر دو یا سه روز دو برابر می‌شود بستریها چهار تا پنج روز دو برابر می‌شود. مدارس باید برای مدتی بسته شوند و دوباره برخی از محدودیتها باید برگردد» (ایلنا ۵ دی۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «پنج نمونه مشکوک به اومیکرون به تهران ارسال شده بود، که قطعیت همه موارد به این سویه قطعی شد. با توجه به‌سرعت بالای انتشار، احتمالاً افراد بیشتری آلوده به این بیماری باشند» (ایرنا ۴ دی۱۴۰۰).

در مازندران، سرپرست دانشگاه پزشکی بابل گفت: «بر اساس نتایج اولیه اعلام شده از انستیتو پاستور تهران جواب آزمایش نخستین فرد مبتلا به امیکرون مثبت شد» (ایسنا ۵ دی۱۴۰۰).

در اصفهان مدیر بهداشت با تأکید بر این‌که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رضایت‌بخش نیست گفت: «برخی مدارس برای تهویه مصنوعی نیاز به تجهیزاتی دارند که آموزش و پرورش بودجه لازم را ندارد، متأسفانه در برخی نقاط کشور ابتلای تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان به کرونا در یک کلاس اتفاق افتاده است» (ایسنا ۵ دی۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ دی۱۴۰۰ (۲۶دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/203f651e-cf2b-431e-8909-d1a67630ad45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات