728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۱هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۱هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

  • عضو کمیته علمی کرونا: خطر افزایش شیوع تصاعدی و انفجاری بیماری در کشور با سویه اُمیکرون وجود دارد
  • اپیدمیولوژیست دانشگاه تهران: اُمیکرون خیلی پیش وارد کشور و همه جا پخش شده و ممکن است شاهد دهها هزار مرگ باشیم
  • دانشگاه تبریز: آمار مرگ و میر بیش از میانگین کشور است. مبتلایان دیر به بیمارستان می‌رسند به‌نحوی که نیمی از فوتی‌ها ۲۴ساعت اول بستری ثبت می‌شوند
  • دانشگاه شیراز: در ۲۴ساعت گذشته ۱۳۰بیمار کرونایی بستری شدند. از ۶۲۱ بستری ۹۸نفر درICU نگهداری می‌شوند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر جمعه ۳ دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۱هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۶۹۷۳نفر، در البرز به ۱۴۳۸۸نفر، در اصفهان به ۳۳۹۰۰نفر، در تهران به ۱۱۵۰۸۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۹۷۴۵نفر، در خوزستان به ۲۹۷۴۵نفر، در زنجان به ۴۶۸۵نفر، در کرمان به ۱۳۲۱۷نفر، در کرمانشاه به ۹۱۷۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۷۰۹نفر و در همدان به ۹۱۱۸نفر رسیده است.

علیرضا ناجی عضو کمیته علمی کرونا درباره شیوع اُمیکرون گفت: «خطر افزایش شیوع تصاعدی و انفجاری اُمیکرون وجود دارد. اُمیکرون وارد کشور شده، باید به‌دلیل خصوصیاتی که دارد، بسیار بسیار جدی در نظر بگیریم. از نظر سرعت شیوع حتی اگر بخواهیم آن را با دلتا که انتقال‌ پذیرترین واریانت بود، مقایسه کنیم، سرعت شیوع اُمیکرون بیشتر است» (ایسنا ۳دی۱۴۰۰).

در تهران، یونسیان اپیدمیولوژیست و استاد اپیدمیولوژی دانشگاه پزشکی تهران، در مورد سویه اُمیکرون گفت: «خیلی پیش از این وارد کشور شده... به‌نظر می‌رسد که دیگه کنترل روی مرزها به ما کمکی نخواهد کرد این بیماری در جای جای کشور پخش شدند. هر فعالیتی که دولت می‌تواند محدود بکند ببندد، اگر می‌توانیم امتحانات را به تعویق بیاندازیم اگر نه مجازی برگزار بکنیم! اینها شوخی بردار نیست ما اگر الآن نخواهیم چند تا از فعالیت‌هایمان را به شکل عاجل محدود بکنیم متأسفانه ممکن است شاهد مرگ باز دهها هزار نفر مشابه موج پنجم باشیم» (تلویزیون رژیم ۳دی۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی تبریز از بالا بودن آمار مرگ و میر کرونایی در آذربایجان شرقی از میانگین کشوری خبر داد و گفت: «افراد مبتلا به کرونا بسیار دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند و تقریباً نیمی از فوتی‌ها در ۲۴ساعت اول بستری ثبت می‌شود. البته ممکن است ایراداتی هم در سیستم بهداشت و درمان وجود داشته باشد» (ایسنا ۳دی۱۴۰۰).

در فارس دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «با بستری ۱۳۰بیمار مبتلا در ۲۴ساعت گذشته، بیماران بستری به ۶۲۱نفر رسید که ۹۸نفر آنها درICU نگهداری می‌شوند» (دانشگاه پزشکی شیراز ۳دی۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۱۴نفر به کرونا مبتلا شدند. هم‌اکنون ۴۲۴نفر بستری، ۱۳۴نفر در ICU و ۲۶نفر با دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۳دی۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳دی۱۴۰۰ (۲۴دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3e84ee3-cb39-4162-b1bd-16366804814d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات