728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۸۶هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۸۶هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

از اول مهرماه تا ۱۵آذر ۱۵۹۱ دانش‌آموز در شهرستان طارم به کرونا مبتلا شدند

 

  • وزارت بهداشت رژیم: به واکسیناسیون کامل نرسیده‌ایم. فصل سرماو بازگشایی مدارس، می‌تواند ما را به موج ششم کرونا ببرد
  • خبرگزاری حکومتی مهر: با وجود قرمز شدن کشور، تصمیمات ستاد کرونادر جلوگیری از شدت پیک پنجم تاثیر‌گذار نبودند
  • دانشگاه پزشکی تبریز: ابتلاء بیش از۶۰درصد پرستاران استان به کرونا. حداقل۱۰۰۰پرستار باید به کادر درمان استان اضافه شود
  • در سمنان، مرگ و میر نسبت به ۲۴ساعت قبل چهار برابر شده و تعداد مبتلایان هم رشد قابل توجهی داشته است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۷آذر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۸۶هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۶۷۷۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۸۳۱۳نفر، در اصفهان به ۳۳۴۱۰نفر، در تهران به ۱۱۳۹۰۵نفر، در خوزستان به ۲۹۴۹۰نفر، در زنجان به ۴۶۳۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۴۶۰نفر، در فارس به ۱۸۲۰۰نفر، در قزوین به ۵۶۲۴نفر، در مازندران به ۱۷۷۳۰نفر و در هرمزگان به ۸۰۷۵نفر رسیده است.

 

محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در مورد موج ششم کرونا گفت: «موج ششم می‌تواند ایجاد شود. هنوز به واکسیناسیون کامل و با پوشش بالا دست پیدا نکرده‌ایم. فرا رسیدن فصل سرما، حضور در اجتماعات و بازگشایی مدارس اگر کارشناسی نشده و حساب نشده باشد می‌تواند ما را به سمت موج ششم ببرد» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۷آذر۱۴۰۰).

 

خبرگزاری حکومتی مهر امروز نوشت: «پیک پنجم از خرداد ۱۴۰۰ آغاز شد و ترکش‌های آن هنوز نیز ادامه دارد. میزان مرگ و میرها در ICU هر روز افزایش می‌یافت و همین موضوع، موجبات نگرانی و دلهره مردم شده بود. موضوع دیگری که در شدت گرفتن پیک پنجم اثرگذار شد، نحوه مدیریت محدودیت‌های کرونایی بود. به‌طوری که با وجود قرمز شدن کشور، برخی تصمیمات در ستاد کرونا، آن‌قدر اثرگذار نبودند که بتوانند از شدت پیک جلوگیری کنند»

 

در آذربایجان شرقی، مدیر پرستاری دانشگاه پزشکی تبریز گفت: «۴۵۰۰ نفر از پرستاران استان به کرونا مبتلا شدند. طی دو سال اخیر بیش از ۶۰درصد پرستاران به کرونا مبتلا شده‌اند. حداقل ۱۰۰۰نفر پرستار باید اضافه شود» (ایسنا ۱۷آذر۱۴۰۰).

 

در زنجان رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «به ازای جمعیت ۱۰۰هزار نفری از اول مهر تا ۱۵آذر، ۱۵۹۱ دانش‌آموز در شهرستان طارم به کووید - ۱۹مبتلا شدند. بیماری کرونا در خدابنده، خرم‌دره و طارم افزایشی است» (ایسنا ۱۷آذر۱۴۰۰).

 

در سمنان، «بررسی آمار نشان از افزایش یکباره همه شاخصها دارد. مرگ و میر نسبت به ۲۴ساعت قبل چهار برابر شده و تعداد مبتلایان رشد قابل توجهی داشته است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۷آذر۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷ آذر ۱۴۰۰ (۸ دسامبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de13f48a-3dc9-48ae-b5d5-d08836ac7056"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات