728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۷۳هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۷۳هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

 

  • دبیر کمیته علمی ستاد کرونا: تعداد موارد مثبت و بستری کرونا در برخی استانها افزایش یافته و در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند
  • دانشگاه پزشکی مشهد: میزان مراجعه‌های سرپایی، بستریها و هم‌چنین بیماران کرونایی بستری در ICU در حال افزایش است
  • ستاد کرونا در لرستان: آمار روزانه مبتلایان به کرونا به بیش از ۲برابر افزایش یافته است
  • علوم پزشکی آذربایجان غربی: در شبانه‌روز گذشته ۹۳۶بیمار بستری شدند، ۲۲۰نفر درICU و۵۱ نفر به ونتیلاتور وصل شدند
  • دانشگاه پزشکی یزد: ۱۰۹بیمار در شبانه روز گذشته پذیرش شدند و ۸۵نفر در ICU خدمات ویژه دریافت می‌کنند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۹آبان۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۷۳هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۷۶۱۳نفر، در اردبیل به ۵۹۲۰نفر، در اصفهان به ۳۲۳۳۰نفر، در تهران به ۱۱۱۱۶۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۸۷۰۰نفر، نفر، در فارس به ۱۷۴۳۵نفر، در کرمان به ۱۲۶۲۲نفر، در کرمانشاه به ۸۷۷۹نفر، در گیلان به ۱۶۴۹۰نفر، در مازندران به ۱۷۳۴۰نفر، در هرمزگان به ۷۹۰۵نفر، در همدان به ۸۸۰۸نفر و در یزد به ۷۷۸۸نفر رسیده است.

 

جماعتی، دبیر کمیته علمی ستاد کرونا درباره روند صعودی کرونا در برخی استانها گفت: «تعداد موارد مثبت و بستری کرونا در برخی استانها افزایش یافته و در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند» (ایسنا ۱۹آبان۱۴۰۰).

 

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «در حال حاضر میزان مراجعه‌های سرپایی، بستریها و هم‌چنین بیماران کرونایی بستری در ICU در حال افزایش است. مراجعه بیماران سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستانها در چهار روز گذشته روند افزایشی داشته است. روز گذشته نیز ۲۰۲بستری جدید داشتیم» (ایسنا، ۱۹آبان۱۴۰۰)

 

درکرمان، طی هفته اخیر روند فوتی‌ها روند افزایشی یافته و موارد ابتلاء نیز در حال افزایش است. شهرستانهای زرند و شهربابک در شمال استان کرمان قرمز شده‌اند و شهر کرمان نیز هم‌چنان رنگ نارنجی دارد (خبرگزاری مهر، ۱۹آبان۱۴۰۰).

 

در لرستان، ستاد کرونای استان اعلام کرد: «آمار روزانه مبتلایان به کرونا به بیش از ۲برابر افزایش یافته است. آمار مبتلایان به کرونا از ۹۰نفر در روز یکشنبه این هفته به ۱۹۰نفر در امروز، چهارشنبه، افزایش یافته است» (ایکنا ۱۹ آبان۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در شبانه‌روز گذشته ۵۱نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل شدند. در حال حاضر ۹۳۶بیمار مبتلا به کرونا بستری و۲۲۰نفر در ICU بستری هستند» (خبرگزاری نیروی قدس، ۱۹آبان۱۴۰۰)

 

در یزد سخنگوی دانشگاه پزشکی از افزایش ۴۶۲بیمار کرونایی خبر داد و گفت: ۱۰۹بیمار در شبانه روز گذشته پذیرش شدند و ۸۵نفر به‌دلیل وخامت حالشان در ICU خدمات ویژه دریافت می‌کنند (ایرنا، ۱۹آبان ۱۴۰۰).

 

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: در ۲۴ساعت اخیر ۱۷۴بیمار جدید بستری شدند. در حال حاضر۱۲۲۳بیمار بستری هستند که ۲۰۶نفر از آنها در ICU نگهداری می‌شوند (ایمنا ۱۹ آبان۱۴۰۰).

 

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز با اشاره به افزایش بیماران بستری گفت: «هم اکنون ۱۵۹۷بیمار مبتلا به کرونا بستری که ۱۹۶نفر از آنها در ICU مراقبتهای ویژه دریافت می‌کنند» (ایکنا ۱۹ آبان۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹آبان ۱۴۰۰ (۱۰نوامبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/939204d2-fa6d-4c67-bed3-e457aa4204b3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات