728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  • دانشگاه پزشکی کردستان: ۴۹۱بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته شناسایی شدند که ۲۵۶نفر بیشتر از دیروز است.
  • دبیر کمیته اپیدمیولوژی: در خراسان شمالی، جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان روند افزایشی کرونا آغاز شده است.
  • روزنامه حکومتی همدلی: اگر آمار واقعی از طبقه‌بندی خارج شود، عمق فاجعه پیک ششم روشن می‌شود آمارواقعی چند برابر است.
  • دانشگاه پزشکی مشهد: مراجعه سرپایی به مراکز کرونا در خراسان رضوی بین ۲۵ تا ۳۰درصد افزایش یافته است.
  • بنا بر گزارشهای دانشگاههای پزشکی، در اصفهان، فارس و آذربایجان غربی به ترتیب ۱۵۸۵نفر، ۱۵۸۱نفر و ۱۱۹۴نفر بستری و ۲۹۶نفر، ۱۹۷ و ۲۶۴نفر در ICU قرار دارند و در ۲۴ساعت گذشته ۵۸نفر جان باختند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۵ آبان۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۶۵هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۶۱۶۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۷۱۹۸نفر، در اصفهان به ۳۱۶۷۵نفر، در تهران به ۱۰۹۰۱۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۵۴۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۸۰۷۰نفر، در خوزستان به ۲۸۵۲۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۰۵۵نفر، در فارس به ۱۷۰۰۵نفر، در قزوین به ۵۲۹۹نفر، در کرمان به ۱۲۴۰۲نفر، در لرستان به ۱۵۴۶۰نفر، در هرمزگان به ۷۸۱۰نفر و در یزد به ۷۶۴۸نفر رسیده است.

 

روزنامه حکومتی همدلی امروز نوشت: «نوع مواجهه مقامات کشور با پیک ششم کرونا تا به امروز «انکار» و «ساده‌انگاری» و «افزایش مختصر موارد بیماری» بوده است، در صورتی‌که اگر آمار واقعی بیماری از حالت طبقه‌بندی و محرمانه خارج می‌شد و اطلاع‌رسانی شفاف، سیاست کاری وزارت بهداشت و درمان و ستاد کرونا باشد، می‌توان به عمق فاجعه در پیک ششم کرونا پی‌برد... آمارهای کرونا مورد تأیید منابع مستقل نیست و نظام پزشکی بارها اعلام داشته آمارهای واقعی چند برابر آمار رسمی است. بی‌شک اگر کشور با عقب‌ماندگی ۸ماهه از واکسیناسیون جهانی مواجه نمی‌شد و فرصت خرید واکسنهای معتبر از سبد کوواکس از دست نمی‌رفت، امیدواری به کنترل بیماری وجود داشت»

یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی گفت: «در شرق کشور روند افزایشی بیماری آغاز شده است. در استانهایی مانند خراسان شمالی، جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان روند مقداری افزایشی شده است. خطرناک‌ترین کاری که در حال حاضر دارد اتفاق می‌افتد یا حداقل صحبت آن مطرح می‌شود، این است که هر نهادی با چانه‌زنی سعی می‌کند فعالیت‌هایش را از سر بگیرد و همزمانی این بازگشایی‌ها مهمترین نگرانی در شرایط فعلی است» (ایسنا ۵ آبان۱۴۰۰).

در کردستان، دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش بیماران جدید اعلام کرد: «۴۹۱بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته شناسایی شد که ۲۵۶نفر بیشتر از آمار دیروز است. هم‌اکنون ۸۱۷بیمار بستری‌اند که ۸۲نفر آنها در ICU هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۵ آبان۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «مراجعه سرپایی بین ۲۵ تا ۳۰درصد افزایش یافته است. در دو هفته گذشته میزان مراجعه روزانه ۱۳۰۰نفر بوده که به ۱۸۰۰نفر افزایش یافته است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۵ آبان۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان آمار کرونا و خطر جهش مجدد این ویروس وجود دارد. امروز هم آمار مبتلایان سه رقمی بود و ۱۶۱مورد جدید شناسایی شد (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۵ آبان۱۴۰۰).

بنا بر گزارش دانشگاههای پزشکی، در استانهای اصفهان، فارس و آذربایجان غربی به ترتیب ۱۵۸۵نفر، ۱۵۸۱نفر و ۱۱۹۴نفر بستری و ۲۹۶نفر، ۱۹۷ و ۲۶۴نفر در ICU قرار دارند و در ۲۴ساعت گذشته ۵۸نفر جان باختند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵ آبان۱۴۰۰ (۲۷ اکتبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75280428-ee2c-4e39-a6bd-0b776131cca3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات