728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۳هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۳هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

۹ماه پس از ممنوعیت ورود واکسن توسط خامنه‌ای، وزیر بهداشت اعتراف می‌کند

واکسن داخلی سرابی بیش نیست

 

  • عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع: در برخی نقاط کشور حدود ۱۰۰درصد افزایش بستری شدن در مراکز درمانی را داشته‌ایم.
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: ۲۷۳نفر از مبتلایان به کرونا در ICU قرار دارند که هم‌چنان رقم بالایی به‌شمار می‌رود.
  • دانشگاه پزشکی کردستان: تنها ۳۲درصد دو دز واکسن زده‌اند و تا زمانی که به ۷۰درصد نرسد وضعیت را مطلوب نمی‌دانیم.
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: در ۲۴ساعت گذشته ۱۹۵بیمار جدید بستری شده و ۱۱بیمار جان خود را از دست داده‌اند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۲آبان۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۶۳هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۷۰۶۸نفر، در اردبیل به ۵۸۰۰نفر، در البرز به ۱۳۶۵۸نفر، در اصفهان به ۳۱۵۱۰نفر، در ایلام به ۴۴۱۸نفر، در تهران به ۱۰۸۵۴۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۷۹۳۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۹۰۸نفر، در خوزستان به ۲۸۴۳۰نفر، در فارس به ۱۶۹۰۰نفر، در قزوین به ۵۲۶۹نفر، در کردستان به ۷۴۳۲نفر، در کرمانشاه به ۸۴۹۹نفر، در گیلان به ۱۶۱۷۰نفر و در مازندران به ۱۷۰۶۰نفر رسیده است.

 

در حالی‌که روز گذشته رئیسی جلاد۶۷ «بر ضرورت حمایت قوی از واکسنهای ساخت داخل از سوی وزارت بهداشت تأکید کرد»، امروز وزیر بهداشت رژیم اذعان کرد واکسن داخلی سرابی بیش نبوده و تاکنون تنها ۱۴میلیون دز از آن تولید شده است. وی گفت: «ما الآن بخواهیم معطل بشویم که واکسن داخلی ۱۶۰میلیون دوز را به ما بدهد باید خیلی صبر کنیم... واکسن داخلی تا الآن ۱۴میلیون دوز به ما توانسته بدهد متوجه شدید!... ما نمی‌توانیم زمان از دست بدهیم بگوییم مثلا ما این‌قدر صبر بکنیم که مثلاً ۱۶۰میلیون دوز را به دست بیاوریم آن وقتی کی می‌شود» (تلویزیون رژیم ۱آبان ۱۴۰۰). اظهارات وزیر بهداشت رئیسی یک اعتراف آشکار به این حقیقت است که خامنه‌ای مسئول قتل انبوه مردمی است که در اثر ممانعت از ورود واکسن با ویروس کرونا جان‌باخته‌اند.

باقرزاده عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع با تأکید بر این‌که موج جدید می‌تواند به‌زودی اتفاق بیفتد گفت: «در برخی نقاط کشور حدود ۱۰۰درصد افزایش بستری شدن را داشته‌ایم. وی هم‌چنین درباره ورود واکسن‌ها به کشور گفت: وقتی مسائل سیاسی با دیگر مسائل گره برخورد، شرایط کمی دشوار می‌شود؛ متأسفانه پشت مباحث تخصصی، مسائل سیاسی مطرح می‌شود و عده‌یی نیز وارد این مباحث می‌شوند و نمی‌گذارند کار تخصصی پیش برود» (ایلنا ۲ آبان۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «هم اینک ۲۷۳نفر از مبتلایان به کرونا در ICU، تحت مراقبت ویژه قرار دارند که هم‌چنان رقم بالایی به‌شمار می‌رود. از این تعداد هم‌چنین ۴۹نفر تحت دستگاه ونتیلاتور قرار داشته و با کمک این دستگاه تنفس می‌کنند که شرایط آنان نیز بسیار نامناسب‌تر است» (ایرنا ۲ آبان۱۴۰۰).

در کردستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «هشدار جدی برای شروع پیک ششم این ویروس در کشور وجود دارد. در کردستان تنها ۳۲درصد مردم دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تا زمانی که درصد واکسیناسیون به ۷۰درصد نرسد ما وضعیت را مطلوب نمی‌دانیم. هم‌چنین واکسیناسیون کرونا حدود شش درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲آبان ۱۴۰۰).

در گیلان سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «هفته گذشته دو شهرستان املش و رضوانشهر وضعیت آبی داشتند، اما بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی کلیه شهرستانهای گیلان در وضعیت زرد قرار دارند» (ایسنا ۲ آبان۱۴۰۰).

در کرمانشاه، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۹۵بیمار جدید بستری شده و ۱۱بیمار جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲آبان۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲ آبان ۱۴۰۰ (۲۴ اکتبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a9a37a4-4603-4cfb-a6a9-2df497cdb12f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات