728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۷هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۷هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

 

  • سازمان نظام پزشکی: اکثریت جامعه پزشکی شرایط معیشتی مطلوبی ندارند. وزارت بهداشت اینترن‌ها و رزیدنتها را بیمه نمی‌کند. هر سال ۳۰۰۰پزشک مهاجرت می‌کنند
  • رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی: گردش ویروس بالاست. موارد بیماری را در افرادی که مراسم اربعین رفتند، می‌بینیم
  • دانشگاه پزشکی اراک: پیک ششم قبل از پایان یافتن پیک پنجم آغاز خواهد شد و این جای نگرانی دارد
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: در شبانه‌روز گذشته ۲۶۱بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند که ۷۳نفر بیشتر از دیروز است
  • دانشگاه پزشکی شیراز: در ۲۴ساعت گذشته ۳۲۵بیمار جدید بستری شدند. از ۱۹۱۰نفر بستری ۱۸۷نفر در ICU هستند
  • دنیای اقتصاد: ۸۰درصد از مجموع ۳۴هزار میلیارد تومان گردش مالی سالانه دارو، از شبکه توزیع خارج می‌شود

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲۳مهر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۵۷هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۵۹۹۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۶۶۷۸نفر، در البرز به ۱۳۵۰۸نفر، در اصفهان به ۳۰۹۷۰نفر، در تهران به ۱۰۷۰۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۷۵۴۰نفر، در خوزستان به ۲۸۰۳۰نفر، در زنجان به ۴۳۷۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۲۹۰۰نفر، در فارس به ۱۶۵۴۵نفر، در قزوین به ۵۱۶۹نفر، در کردستان به ۷۳۱۲نفر، در گیلان به ۱۵۹۸۰نفر و در مازندران به ۱۶۹۰۵نفر رسیده است.

 

سالاریان معاون سازمان نظام پزشکی درباره مسأله مهاجرت پزشکان گفت: «ماهانه با تعداد زیادی از مراجعات مواجه هستیم، به‌طوری که حدس زده می‌شود، سالانه حدود ۳۰۰۰نفر پزشک از کشور مهاجرت کنند. این زنگ خطری برای مسئولان است. اکثریت جامعه پزشکی شرایط معیشتی مطلوبی ندارند. وزارت بهداشت اینترن‌ها و رزیدنتها را بیمه نمی‌کند» (ایلنا ۲۳مهر۱۴۰۰).

 

ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه پزشکی بهشتی گفت: «علی‌رغم همه هشدارهایی که وجود داشت در حال حاضر موارد بیماری را در افرادی که در مراسم اربعین رفتند، داریم می‌بینیم، گردش ویروس و بروز بیماری در کشور بالاست. به‌طوری که روزانه ۱۲ تا ۱۳هزار موارد مثبت شناسایی می‌کنیم که البته ممکن است دقیق نباشد. در هر صورت تا زمانیکه واکسیناسیون به وضعیت و درصد مناسب نرسد، هم‌چنان خیزهایی را خواهیم داشت. هم‌چنین شتاب‌زدگی که در بازگشایی‌ها اعم از مشاغل، مدارس، دانشگاهها و... داریم، باعث نشود که ما با پیک و خیز دیگری مواجه شویم» (ایسنا ۲۳مهر۱۴۰۰).

 

در مرکزی، دانشگاه پزشکی اراک اعلام کرد: «از اوایل هفته تاکنون شاهد افزایش موارد سرپایی بودیم و متأسفانه در دو روز اخیر تعداد موارد بستری نیز افزایش یافته و احتمالاً پیک ششم قبل از پایان یافتن پیک پنجم آغاز خواهد شد که این امر با توجه به خستگی کادر بهداشت و درمان جای نگرانی دارد» (ایسنا ۲۳مهر۱۴۰۰).

در لرستان، رئیس شبکه بهداشت خرم‌آباد، گفت: «با افزایش شمار بستری شدگان لرستان به ۵۳۸نفر زنگ هشدار موج ششم کرونا در این استان زده شد» (ایسنا ۲۳مهر۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، مدیر شبکه بهداشت سردشت با اشاره به این‌که این شهرستان هم‌چنان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: «طبق آخرین وضعیت اعلامی از سوی کادر درمان، وضعیت افزایش بیماران بستری بخش قرنطینه کرونایی و بخش ICU قرنطینه کرونایی دوباره صعودی و روبه افزایش است و هم‌اکنون بیماران بستری بخش ICU کرونا با توجه به درگیری ریوی و افت پایین اکسیژن در وضعیت مناسبی نیستند و ادامه این وضعیت در روزهای نه‌چندان دور بار دیگر شاهد فوتیهای بیشتری در شهرستان خواهیم بود» (ایرنا ۲۳مهر۱۴۰۰).

 

در کرمانشاه ستاد کرونا دانشگاه پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش بیماران مبتلا به کرونا اعلام کرد: «در شبانه‌روز گذشته ۲۶۱بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند که در مقایسه با روز گذشته ۷۳نفر بیشتر است. هم‌چنین ۳۴۸بیمار هم در مراکز درمانی استان کرمانشاه برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شدند که نسبت به روز قبل ۱۰۲نفر بیشتر است» (ایرنا ۲۳مهر۱۴۰۰).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۳۲۵بیمار جدید در بیمارستانهای استان بستری شدند. در حال حاضر ۱۹۱۰نفر بستری که از این تعداد ۱۸۷نفر به‌دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخشهای ICU مراقبتهای ویژه دریافت می‌کنند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۳ مهر۱۴۰۰).

سایت حکومتی دنیای اقتصاد امروز نوشت: «از مجموع ۳۴هزار میلیارد تومان گردش مالی سالانه دارو در کشور، حدود ۲۵هزار میلیارد تومان آن یعنی چیزی معادل ۸۰درصد غیرقابل رصد است و دارو از این حفره از شبکه توزیع خارج می‌شود. معاون بهداشت و درمان برای ثبت اطلاعات در سامانه تیتک همکاری لازم را ندارد و حتی در جلسات مرتبط با برسی چرایی نشست دارو از زنجیر توزیع نیز نماینده‌ای از این معاونت حضور پیدا نمی‌کند»

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳مهر۱۴۰۰ (۱۵ اکتبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10cc8723-37b8-456f-a019-f2f5bf3130e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات