728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۳هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۳هزار نفر بیشتر است

  • زالی: شرایط به‌ویژه در کلان‌شهرها ناپایدار و شکننده است. در تهران ۵هزار نفر بستری هستند و۱۴۰۰نفر در ICU
  • دانشگاه پزشکی کرمان، آمار فوتی‌های دوباره اوج گرفت و در ۲۴ساعت گذشته ۱۶بیمار از جمله یک نوزاد جان باختند
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: ۱۶۲۹بیمار بستری و ۵۱نفر وصل به ونتیلاتور و ۲۹۴نفر در ICU بستری هستند
  • دانشگاه پزشکی اهواز: در شهرهای امیدیه و ماهشهر کرونا ۱۰درصد افزایش یافته است
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: از ۸۶۰بستری کرونایی ۱۸۸نفر در ICU هستند. در شبانه روز گذشته ۱۳نفر جان باختند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۸مهر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۵۳هزار نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۶۴۱۳نفر، در اردبیل به ۵۶۷۵نفر، در البرز به ۱۳۳۲۸نفر، در اصفهان به ۳۰۶۲۰نفر، در تهران به ۱۰۶۰۸۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۴۳۰نفر، در خراسان جنوبی به ۳۹۱۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۷۲۸۵نفر، در خوزستان به ۲۷۷۷۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۲۸۲۰نفر، در فارس به ۱۶۳۶۰نفر، در قم به ۱۲۴۲۵نفر، در کرمان به ۱۲۰۳۲نفر، در کرمانشاه به ۸۲۱۹نفر، در لرستان به ۱۵۰۹۵نفر، در هرمزگان به ۷۶۵۰نفر و در همدان به ۸۴۷۳نفر رسیده است.

 

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا در مورد وضعیت کرونا در پایتخت گفت: «فرد واکسینه شده حتماً باید دو دز واکسن را دریافت کرده باشد، اما هنوز بسیاری از افراد دز دوم را دریافت نکرده‌اند. طبق تجربه و درسی که کرونا به ما آموخته این شرایط را به‌ویژه در کلان‌شهرها باید ناپایدار و شکننده تلقی کنیم. هم اکنون در تهران ۵هزار بیمار کرونایی در بیمارستانها بستری هستند، که از این تعداد حدود ۱۴۰۰نفر نیز در بخشهای ICU بستری هستند» (ایسنا ۱۸مهر۱۴۰۰).

 

در کرمانشاه، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در حال حاضر ۸۶۰بیمار مبتلا به کرونا بستری که از این تعداد ۱۸۸نفر در بخش هایICU بستری هستند که حال ۲۶نفر آنها وخیم است.علاوه بر اینها در شبانه روز گذشته ۳۵۲نفر به‌صورت موقت بستری شده و داروی "رمدسیویر" دریافت کردند و ۱۳بیمار مبتلا به کرونا جان باختند» (ایسنا ۱۸مهر۱۴۰۰).

در کرمان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «آمار فوتی‌های کرونا در کرمان دوباره اوج گرفت و در ۲۴ساعت گذشته ۱۶بیمار مبتلا به کرونا جان باختند که یک نوزاد در میان قربانیان است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۸مهر۱۴۰۰).

در اردبیل، «آتش زیر خاکستر بیماری کرونا هم‌چنان برقرار است. هنوز از پیک پنجم عبور نکرده‌ایم و با این وضعیتی که در شهرهای استان وجود دارد احتمال آغاز پیک ششم دور از انتظار نیست» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۸مهر۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به فوت ۱۸نفر در شبانه‌روز گذشته گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۸۰۴بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شد. در حال حاضر ۱۶۲۹بیمار بستری و ۵۱نفر وصل به ونتیلاتور بوده و ۲۹۴نفر در بخش ICU بیمارستانهای استان بستری هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۸مهر۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «در شهرهای امیدیه و ماهشهر موارد بیماری کرونا ۱۰درصد افزایش یافته است. این افزایش موارد بیماری در شهرهایی که میزان واکسیناسیون کم بوده، رخ داده است» (ایسنا ۱۷مهر۱۴۰۰). وی هم‌چنین گفت: «در حال حاضر ۶۲۰بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری بوده که از این تعداد ۲۱۲نفر در ICU نگهداری می‌شوند. اگر آمار واکسیناسیون در استان به حد مطلوبی نرسد پیش‌بینی می‌کنیم در آبان ماه شاهد پیک جدید بیماری باشیم» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۸مهر۱۴۰۰).

در فارس: «بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز: «۲۴۳بیمار جدید طی ۲۴ساعت گذشته بستری شدند و هم‌اکنون ۲۰۵۴بیمار بستری هستند که از این تعداد ۲۱۱بیمار به‌دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۸مهر۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸مهر۱۴۰۰ (۱۰اکتبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f06ad833-3718-445b-8331-ce3047b515b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات