728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۰هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۰هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

 

  • دانشگاههای پزشکی اصفهان: در۲۴ساعت گذشته ۳۸۱بیمار بستری شدند ۳۰نفر جان باختند و ۲۰۸۵نفر بستری هستند
  • دانشگاه پزشکی قزوین: نسبت به روز گذشته ۴۶.۲درصد بیماران بدحال و ۴۰درصد مرگ و میر در استان افزایش داشته است
  • دانشگاه پزشکی شیراز: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۹۷بیمار جدید بستری شدند کل بستریها۱۹۶۷ نفر هستند
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: با توجه به تعداد زیاد بیماران بدحال، میزان فوتی‌ها تا چندین روز پس از پیک نیز هم‌چنان بالاست
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: طی ۲۴ساعت گذشته ۲۵نفر بر اثر کرونا جان باختند و ۳۱۰نفر بستری شدند
  • در کردستان، شمار ابتلا و بستریهای کرونا هم‌چنان بالاست و استان هم‌چنان گرفتار موج پنجم است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۵مهر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۵۰هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۶۲۵۳نفر، در اردبیل به ۵۶۵۵نفر، در البرز به ۱۳۲۳۸نفر، در اصفهان به ۳۰۴۱۰نفر، در تهران به ۱۰۵۵۷۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۷۰۸۵نفر، در خوزستان به ۲۷۶۱۵نفر، در زنجان به ۴۳۳۰نفر، در سمنان به ۶۱۱۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۲۷۸۰نفر، در فارس به ۱۶۲۳۰نفر، در قزوین به ۵۰۴۹نفر، در قم به ۱۲۳۵۵نفر، در کردستان به ۷۱۶۲نفر، در کرمان به ۱۱۹۶۲نفر، در کرمانشاه به ۸۱۵۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۲۴۴نفر، در گیلان به ۱۵۷۸۰نفر، در مازندران به ۱۶۷۵۰نفر، در مرکزی به ۸۲۲۳نفر و در هرمزگان به ۷۶۳۰نفر رسیده است.

 

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «طی ۲۴ساعت گذشته ۲۵نفر بر اثر کرونا جان باختند و۳۱۰ نفر بستری شدند. با اضافه شدن این تعداد کل بستری شدگان به ۱۷۸۴نفر رسیده است. از این تعداد ۳۱۱نفر در بخش ICU بوده و ۵۰نفر فقط با دستگاه ونتیلاتور قادر به تنفس هستند» (ایرنا ۱۵مهر۱۴۰۰).

در کردستان، «شمار ابتلا و بستریها هم‌چنان بالاست و استان هم‌چنان گرفتار موج پنجم است» (خبرگزاری صدا و سیما ۱۵مهر۱۴۰۰). رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «کرونا هم‌چنان در کردستان می‌تازد. طی ۲۴ساعت اخیر۲۶۱ بیمار جدید بستری شدند. ۹۱۸بیمار بستری و از این تعداد ۹۹بیمار در ICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵مهر۱۴۰۰).

در کرمانشاه: سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «با توجه به تعداد زیاد بیماران بدحال، میزان فوتی‌ها تا چندین روز پس از پیک نیز هم‌چنان بالاست. در ۲۴ساعت گذشته ۱۲بیمار جان باختند و ۲۰۵بیمار بستری شدند. ۹۸۲بیمار با علائم کرونا در استان بستری هستند و ۲۰۷بیمار در ICU هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۵مهر۱۴۰۰).

در قزوین: رئیس دانشگاه پزشکی با توجه به افزایش بیماران بدحال کرونایی گفت: «نسبت به روز گذشته ۴۶.۲ درصد بیماران بدحال کرونایی و ۴۰درصد موارد مرگ و میر در استان افزایش داشته است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۴مهر۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی با اشاره به افزایش بیماران کرونایی گفت: «در شبانه روز گذشته، ۹۱بیمار پذیرش شدند. ۳۹۴بیمار بستری هستند. از این تعداد ۸۱نفر در ICU حضور دارند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم۱۴مهر۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: در ۲۴ساعت گذشته ۳۸۱بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری و ۳۰بیمار بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. در حال حاضر ۲۰۸۵ بیماربستری، که از این تعداد ۳۳۴نفر در ICU نگهداری می‌شوند (ایمنا ۱۵مهر۱۴۰۰).

در فارس، هم‌چنان بیماران مبتلا به کرونا افزایشی است. دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۹۷بیمار جدید بستری شدند. در حال حاضر ۱۹۶۷بیمار بستری که از این تعداد ۱۸۷بیمار به‌دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخشهای ICU مراقبتهای ویژه دریافت می‌کنند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۵مهر۱۴۰۰).

احمد نوربالا دبیر کمیته تخصصی سلامت روان گفت: «۲۹.۷درصد ایرانیها درگیر اختلالات روانی کرونا شده‌اند. از جمع ۱۴.۹ درصد جمعیت مورد مطالعه که دچار کرونا شده بودند، ۳۹.۶درصد مشکلات روانشناختی داشتند. هم‌چنین از ۴درصد افراد که یکی از عزیزان خود را از دست داده بودند که میزان مشکلات روانشناختی در این ۴درصد، ۴۰.۸درصد بوده است» (ایمنا ۱۵مهر۱۴۰۰).

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵مهر۱۴۰۰ (۷ اکتبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/607ee1be-34ef-4275-aeaf-879e1c48e0f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات