728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۴هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

 

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۴۴هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

 

  • عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع: سینوفارم برای بزرگسالان عوارضی دارد، اما به جای بررسی باز هم فله‌ای وارد کردند
  • جهان صنعت: سینوفارم و برکت، هم‌چنان در مرحله آزمایشی و مطالعات بالینی فاز سوم هستند
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: ۱۸۵۱نفر بیمار بدحال، بستری هستند و ۳۱۵نفر دیگر در ICU قرار دارند
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: ۲۰۱۶بستری بجز کاشان و آران و بیدگل و ۳۴۴بیمار در ICU داریم و در ۲۴ساعت گذشته ۳۲بیمار جان باختند
  • در سیستان و بلوچستان هم‌چنان بیماران مبتلا به کرونا سه رقمی است، آمار روزانه، نشان می‌دهد هنوز خطر بحران حس می‌شود
  • دانشگاه پزشکی یزد: آمار بستریهای کرونایی دوباره به مرز ۴۰۰نفر بازگشت

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۸ مهر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۴۴هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۵۷۰۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۵۹۱۸نفر، در البرز به ۱۳۰۰۸نفر، در اصفهان به ۲۹۷۰۰نفر، در تهران به ۱۰۴۱۵۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۶۴۵۵نفر، در خراسان شمالی به ۵۷۱۴نفر، در خوزستان به ۲۷۲۲۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۲۶۵۰نفر، در فارس به ۱۵۹۳۴نفر، در قم به ۱۲۲۰۵نفر، در کردستان به ۷۰۲۷نفر، در کرمان به ۱۱۷۷۲نفر، در کرمانشاه به ۷۹۶۹نفر، در گلستان به ۱۰۰۰۵نفر و در یزد به ۷۳۵۳نفر رسیده است.

 

پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «اطلاعات و مستندات دریافت کنندگان واکسن به‌درستی ارائه نمی‌شود، خود سینوفارم در تزریق به بزرگسالان نیز عوارضی دارد که تا امروز گزارش نشده. مقرر شد برای تزریق آن به گروه‌های سنی دیگر، بررسیهای لازم را لحاظ کنند اما به‌جای بررسی باز هم فله‌ای واکسن وارد کردند. اگر در خارج از کشور در مورد یک واکسن خارجی، یک مورد عارضه به‌وجود آید صدا و سیمای ما در بوق و کرنا می‌کند که واکسن غربی چنین عوارضی داده است. ما این همه عوارض و عدم ایمنی از برخی از واکسنها را دیده‌ایم، اما اطلاعات درست ارائه نمی‌دهیم که هر کدام از این واکسنها چه عوارضی در چه کسانی ایجاد کرد و چه مدیریتی باید کرد که جلوی این موارد را بگیریم تا به مردم صدمه وارد نشود. اگر بخواهند به زیر ۱۸سال بدون این مستندات واکسن بزنند، اما و اگرهای زیادی وجودی دارد. کدام کشور در دنیا این‌گونه برای تزریق واکسن تصمیم گرفته که اینها این‌گونه برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند» (سایت انصاف نیوز رژیم ۸ مهر۱۴۰۰).

 

روزنامه حکومتی جهان صنعت امروز نوشت: «واکسنهای موجود یعنی سینوفارم و برکت، هم‌چنان در مرحله آزمایشی و مطالعات بالینی فاز سوم به سر می‌برند و صرفاً در مورد برکت، مجوزهای تزریق اضطراری از مجامع سلامت کشور تولیدکننده دریافت نموده است. عدم‌تمایل مردم ایران به تزریق واکسنهای موجود و شکست ایمنی جمعی در مقابل ویروس برعهده کسانی است که واکسیناسیون جمعیت کشور را هشت ماه با خودتحریمی و وعده‌های کذب تولید واکسن داخلی به تعویق انداختند».

 

خبرگزاری نیروی قدس امروز نوشت: «روند افزایشی نرخ ابتلا و موارد فوتی در برخی استانها عامل نگرانی کارشناسان بهداشتی شده است. در صورت بی‌توجهی به این روند احتمال شکل‌گیری پیک ششم دور از انتظار نیست. نباید فراموش کنیم که ویروس منحوس هم‌چنان فعال است و می‌تواند در گوشه و کنار کشورمان دردسرساز باشد».

 

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «۱۸۵۱نفر بیمار بدحال، بستری بوده و ۳۱۵نفر دیگر در ICU هستند. در شبانه روز گذشته ۱۵بیمار فوت کردند» (خبرگزاری نیروی قدس ۸ مهر۱۴۰۰).

 

در اصفهان، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در حال حاضر ۲۰۱۶بیمار مبتلا به کرونا در استان بجز کاشان و آران و بیدگل بستری که از این تعداد ۳۴۴بیمار در بخش ICU نگهداری می‌شوند. در ۲۴ساعت گذشته ۳۲بیمار نیز جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸ مهر۱۴۰۰).

 

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «طی ۲۴ساعت گذشته ۳۵۲بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستانهای بستری شده‌اند و آمار کل به ۲۱۵۷نفر بیمار بستری رسیده است. از این تعداد ۲۰۹بیمار به‌دلیل وخامت شرایط جسمی در بخشهای ICU مراقبتهای ویژه درمانی دریافت می‌کنند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸ مهر۱۴۰۰).

 

در سیستان و بلوچستان «هم‌چنان بیماران مبتلا به کرونا سه رقمی است، این آمار روزانه، نشان می‌دهد هنوز خطر حس می‌شود؛ در شبانه روز گذشته ۲۰۱مورد جدید به بیماران کرونا افزوده شده است. اگر تا شروع آبان؛ پوشش واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان به ۷۰درصد نرسد، باید منتظر شروع خیز ششم بود» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۸ مهر۱۴۰۰).

در یزد معاون دانشگاه پزشکی گفت: «آمار بستریهای کرونایی یزد دوباره به مرز ۴۰۰نفر بازگشت. از این تعداد ۸۶نفر به‌دلیل وخامت حالشان در بخش ICU تحت مداوا قرار گرفته‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۸ مهر۱۴۰۰).

در مازندران، «هم‌اکنون ۴۳۵بیمار مبتلا به کرونا بستری و ۹۹بیمار مبتلا به کرونا در جدال با مرگ و زندگی در بخشهای ICU بستری هستند» (ایسنا ۸ مهر۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ مهر۱۴۰۰ (۳۰سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfc3cb26-f7d6-4ad7-91c2-c1ffe3f21dc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات