728 x 90

آمار فاجعه‌بار و جانگداز قربانیان کرونا از مرز ۳۰۰هزار نفر فراتر رفت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار فاجعه‌بار و جانگداز قربانیان کرونا از مرز ۳۰۰هزار نفر فراتر رفت

خانم مریم رجوی: مسئول جانباختن عمدهٔ جان‌باختگان، رژیم آخوندی و مشخصاً خامنه‌ای و روحانی هستند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۷خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار فاجعه‌بار و جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۳شهر از ۳۰۰هزار نفر فراتر رفت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۳۱۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۲۷۸نفر، در اردبیل به ۳۷۵۰نفر، در البرز به ۸۴۰۸نفر، در اصفهان به ۲۰۰۱۰نفر، در ایلام به ۳۱۴۶نفر، در بوشهر به ۳۱۰۹نفر، در تهران به ۷۰۲۵۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۴۶۰نفر، در خراسان جنوبی به ۲۷۷۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۲۶۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۳۲۸نفر، در خوزستان به ۱۸۷۴۴نفر، در زنجان به ۳۲۸۰نفر، در سمنان به ۵۱۲۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۸۹۶نفر، در فارس به ۹۹۶۷نفر، در قزوین به ۳۴۴۴نفر، در قم به ۹۶۱۵نفر، در کردستان به ۵۱۴۷نفر، در کرمان به ۶۷۱۸نفر، در کرمانشاه به ۵۸۸۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۳۳۹نفر، در گلستان به ۷۲۹۵نفر، در گیلان به ۱۰۰۹۱نفر، در لرستان به ۱۲۰۸۰نفر، در مازندران به ۱۲۰۶۵نفر، در مرکزی به ۶۲۴۸نفر، در هرمزگان به ۳۶۴۰نفر، در همدان به ۶۶۴۸نفر و در یزد به ۵۰۵۷نفر رسیده است.

خانم مریم رجوی با تسلیت و همدردی با خانواده‌های داغدار با آرزوی بهبودی سریع برای بیماران گفت: مسئول جانباختن بخش عمدهٔ ۳۰۰هزار قربانی کرونا، رژیم آخوندی و مشخصاً خامنه‌ای و روحانی هستند. بالاترین شمار جان‌باختگان کرونا نسبت به جمعیت در میان تمام کشورهای جهان با اختلاف زیاد متعلق به ایران است.

خامنه‌ای می‌خواهد با کلان تلفات انسانی در مقابل قیامهای بینان‌کنی که در کمین رژیم نشسته، سد ببندد و با استفاده از کرونا و یک‌پایه کردن حکومت، بحران سرنگونی را مهار کند والا می‌توانست با اختصاص بخشی از هزار میلیارد دلار اموال به سرقت رفته مردم در بنیادهای تحت کنترل خودش و سپاه پاسداران، ابعاد فاجعه را به‌مراتب محدودتر کند.

خامنه‌ای از یک‌سو با خودداری از پرداخت هزینه چند ماهه کارگران و زحمتکشان آنها را ناگزیر کرد بدون حداقلهای ضروری پزشکی به سر کار یعنی قربانگاه کرونا بروند و از سوی دیگر از خرید واکسن از آمریکا و انگلیس و فرانسه جلوگیری کرد. به اذعان متخصصان رژیم واکسیناسیون عمومی تا آخر امسال هم انجام نمی‌شود و اکثریت عظیم مردم ایران در مقابل موجهای بعدی شدیداً آسیب پذیرند.

خیزشها و اعتراضات فزاینده کارگران و زحمتکشان و بازنشستگان و غارت‌شدگان در ماههای اخیر، نشان داد که تاریخ مصرف سیاست جنایتکارانه کلان تلفات انسانی گذشته و تنها خشم و انزجار عمومی از رژیم آخوندی را مضاعف و عزم مردم برای سرنگونی این رژیم را جزم‌تر کرده است

خانم رجوی با توجه به ابعاد فاجعه‌بار موج‌های بعدی کرونا، مخصوصاً همزمان با نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم که در پیش است، اقشار مختلف مردم را به اعتراض و خیزش برای برخورداری از حداقل حقوق انسانی هر ایرانی، رو در روی غارت و چپاول آخوندها و پاسداران فراخواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷خرداد۱۴۰۰ (۲۸مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/badbf0c6-8a68-44b9-b4f3-265932a45940"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات