728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۶۰شهر از ۱۳۰هزار و ۹۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۶۰شهر از ۱۳۰هزار و ۹۰۰نفر گذشت

به گزارش وزارت بهداشت شمار مبتلایان در ۲۴ساعت برای اولین بار از مرز ۶۰۰۰ گذشت

  • زالی: از نظر میزان مرگ و میر نسبت به روز گذشته ۱۵درصد رشد داشتیم.
  • نماینده مجلس ارتجاع: با مدیریت نادرست با مرگ بالای ۳۰۰نفر مواجهیم. مسئولیت به عهده روحانی است و باید پاسخگو باشد.
  • دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: ۱۶۹۴بیمار بستری و ۳۲۰نفر درICU هستند. ۴۷نفر در ۲۴ساعت گذشته فوت کردند.
  • دانشگاه علوم پزشکی تبریز: میزان ابتلا و بستریها هر روز بیشتر می‌شود. ۱۲۴۰نفر بستری و ۲۳۸نفر در ICU هستند.
  • دانشگاه علوم پزشکی قزوین: میزان بستری در ICU به‌شدت افزایش یافته و تخت‌های ICU بیماران غیرکرونایی به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲آبان۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۰شهر از ۱۳۰هزار و ۹۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۶۲۶نفر، در آذربایجان غربی به ۳۷۴۱نفر، در البرز به ۳۶۲۳نفر، در اردبیل به ۱۴۷۳نفر، در اصفهان به ۷۰۷۲نفر، در تهران به ۳۱۵۱۱نفر، در خراسان جنوبی به ۱۰۱۴نفر، در خراسان رضوی به ۹۸۵۷نفر، در خوزستان به ۸۰۷۸نفر، در زنجان به ۱۲۳۵نفر، در سمنان به ۱۹۴۲نفر، در فارس به ۳۴۳۱نفر، در قم به ۵۴۳۵نفر، در کرمان به ۲۰۳۵نفر، در گلستان به ۳۶۶۶نفر، در گیلان به ۵۰۴۱نفر، در لرستان به ۵۶۲۸نفر، در مازندران به ۵۷۸۲نفر، در مرکزی به ۱۸۲۷نفر، در هرمزگان به ۱۶۵۵نفر و در همدان به ۳۵۰۰نفر نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در یک رکورد بی‌سابقه شمار مبتلایان در ۲۴ساعت گذشته را ۶۱۳۴نفر و شمار بیماران وخیم را ۴۹۳۳نفر اعلام کرد که هر دو رقم از ابتدای شیوع کرونا در ۸ماه گذشته بی‌سابقه است.

حریرچی معاون کل وزارت بهداشت رژیم امروز بار دیگر تکرار کرد که «تعداد زیادی بیمار در بیمارستانها هستند که آنها را به‌عنوان افراد کرونایی درمان می‌کنیم در حالی که علائم آنها با آنچه سازمان جهانی بهداشت معرفی کرده است یکسان نیست و در نتیجه فرد کرونایی محسوب نمی‌شود، این میزان آمار فوتی با آمار واقعی بسته به وضعیت هر استان از یک ونیم برابر تا ۲ و ۲/۲ دهم برابر متغییر است»(خبرگزاری نیروی قدس ۱ آبان).

علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «چرا نقاهتگاهها در کشور ما موفق نبود؟ خیلی از افراد از رفتن به نقاهتگاهها سر باز می‌زدند اصلاً نمی‌خواستند بروند یعنی با اجبار هم اینها را می‌خواستی ببریم اونجا. نقاهتگاه خیلی فضای مناسبی نداشتند خیلی از دنیا، هتلها را در اختیار گذاشتند. خب تو کشور ما در این کشور به این پهناوری همچین امکانی وجود نداشت این‌که ما یک‌سوله درست کنیم [قطعی] بگوییم این نقاهتگاه است کسی نمی‌رود»(تلویزیون رژیم ۱ آبان).

اقبال شاکری نماینده تهران در مجلس ارتجاع گفت: «امروزه با مدیریت نادرست ستاد با مرگ و میر بالای ۳۰۰ نفری در کشور مواجه هستیم. مسئولیت فوت این تعداد از هموطنان به عهده ستاد و رئیس آن شخص رئیس‌جمهور است و باید پاسخگو باشد. کادر درمانی در وضعیت مناسبی نیستند. همه و همه نشان از عدم مدیریت درست در این زمینه است»(سایت مجلس ارتجاع ۱ آبان).

اکبری، مشاور عالی وزیر بهداشت، درباره وضعیت مدیریت ویروس کرونا گفت: «در حال حاضر در مسیری حرکت می‌کنیم که باید هشت ماه پیش انجام می‌دادیم. بسیاری از کشورهایی که در تلویزیون می‌گوییم وضع شان بد است، بسیار وضع بهتری از ما دارند»(ایرنا ۱ آبان).

در تهران، زالی، رئیس ستاد کرونا گفت: «آمار ۲۴ساعت گذشته مرگ و میر ما ۱۵درصد افزایش رشد را نسبت به ۲۴ساعت قبل نشان می‌دهد. در مورد مبتلایان با PCR مثبت این هم حدود ۱۸درصد ما رشد را در طول هفته اخیر داشتیم»(تلویزیون رژیم ۱ آبان).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد کل بیماران بستری ۱۶۹۴نفر است که ۳۲۰نفر از آنها در بخش ICU نگهداری می‌شوند. وی تعداد فوتی‌ها در ۲۴ساعت اخیر را ۴۷نفر اعلام کرد»(خبرگزاری حکومتی مهر ۲ آبان).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: «هم اکنون ۶۷۵بیمار کرونایی بستری هستند که ۱۵۱نفر از آنها در ICU بستری شده و حال آنها وخیم گزارش‌شده است»(جوان ارگان سپاه پاسدران ۲ آبان).

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «میزان ابتلا و بستریهای کرونا در استان هر روز روند رو به افزایشی دارد. ۱۲۴۰نفر بستری هستند که ۲۳۸نفر از آنها در ICU هستند. تعداد بیماران بستری شده یک رکورد تلقی می‌شود»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۲ آبان).

در قزوین، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «با بستری شدن ۸۵بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته از ابتدای شیوع کرونا رکورد جدیدی ثبت شد. میزان بستری در ICU نیز به‌شدت افزایش یافته است، تخت‌های ICU بیماران غیرکرونایی بیمارستانهای رحیمیان و ولایت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است. امکانات ICU کافی نیست»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۲ آبان).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲ آبان ۱۳۹۹ (۲۳ اکتبر ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75efcc81-7920-4c84-8843-f95d6494e702"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات