728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸شهر از ۱۲۷هزار و ۱۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸شهر از ۱۲۷هزار و ۱۰۰نفر گذشت

وزارت بهداشت رژیم در یک جهش بی‌سابقه شمار قربانیان۲۴ساعت گذشته را ۳۳۷ اعلام کرد

  • آمار وزارت بهداشت درباره شمار قربانیان ۲۴ساعت گذشته دو برابر رکورد موج اول (۱۵۸نفر در ۱۶فروردین) و حدود یک و نیم برابر رکورد موج دوم (۲۳۵نفر در ۷مرداد) می‌باشد
  • زالی: در پیک‌سوم مراجعه کنندگان بدحال‌تر هستند. مدت اقامت بیماران در بیمارستان طولانی‌تر است. ۲۰ تا ۲۵درصد مراجعین روزانه نیازمند خدمات درمانی ویژه در بدو ورود هستند.
  • توکلی: شرایط تهران بسیار وخیم است. ۵۳۰۰بیمار بستری هستند که فاجعه است. تخت خالی نداریم و کادر درمان تحت فشار هستند
  • رئیس مجتمع بیمارستانی خمینی: پیک مرگ‌ومیر این ۱۰روز را، در این ۸ماه تجربه نکرده بودیم و این مسأله جدی است
  • دانشگاه علوم پزشکی البرز: بیماری کرونا با ۱۸کشته دیگر در البرز به عدد ۱۴۴۵جان‌باخته رسید

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۸مهر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۵۸شهر از ۱۲۷هزار و ۱۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۵۰۹نفر، در آذربایجان غربی به ۳۵۸۸نفر، در البرز به ۳۴۹۸نفر، در اصفهان به ۶۶۴۲نفر، در ایلام به ۱۰۵۴نفر، در بوشهر به ۱۵۰۵نفر، در تهران به ۳۰۵۰۱نفر، در خراسان جنوبی به ۹۶۴نفر، در خراسان رضوی به ۹۵۷۷نفر، در خوزستان به ۸۰۰۳نفر، در زنجان به ۱۲۰۵نفر، در فارس به ۳۳۳۶نفر، در قزوین به ۱۲۳۳نفر، در قم به ۵۳۵۰نفر، در کردستان به ۲۲۷۱نفر، در گیلان به ۴۹۶۶نفر، در لرستان به ۵۴۸۸نفر، در مرکزی به ۱۷۴۲نفر و در یزد به ۱۸۴۱نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در یک رکورد بی‌سابقه در آمار مهندسی شده خود، شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۳۳۷ ذکر کرد که بیش از دو برابر رکورد موج اول (۱۵۸جان‌باخته در ۱۶فروردین) و حدود یک و نیم برابر رکورد موج دوم (۲۳۵جان‌باخته در ۷مرداد) می‌باشد (ایرنا ۲۸مهر). در همین حال حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم از مرگهای بیشتر خبر داد و گفت: «خواستار ادامه اعمال محدودیتها تا کنترل کامل بیماری کرونا شد و گفت: طبق آمارهایی که در چند روز آینده منتشر می‌شود، درخواست تشدید محدودیت را داریم» (ایرنا ۲۸مهر).

در تهران، توکلی، معاون ستاد کرونا گفت: «شرایط تهران بسیار وخیم است. ۵۳۰۰بیمار در تهران بستری هستند که از نظر ما فاجعه است. تخت خالی برای بیماران نداریم و کادر درمان در بیمارستانها تحت فشار هستند. بیماران بدحال زیادند و نسبت مریض بدحال به مریض میان حال بیشتر شده است. البته ترخیص های ما هم کمتر شده است. همه این عوامل موجب شده تا ما به فکر اعمال محدودیتهای بیشتر در شهر باشیم» (خبرگزاری س‍پاه پاسداران ۲۸مهر)

هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: «وضعیت در کشور خوب نیست و فوتی‌های روزانه در کشور نزدیک به ۳۰۰نفر و تعداد مبتلایان به حدود ۵۰۰۰نفر رسیده است که در تهران نیز این عدد به ۱۵۰فوتی در روز نزدیک شده است» (وطن امروز ۲۸مهر).

زالی رئیس ستاد کرونا تهران گفت: «در روزهای اخیر کماکان شاهد میزان افزاینده بستری، مراجعین سرپایی و مرگ و میر ناشی از کرونا بودیم. در پیک‌سوم اتفاقات جدیدی رخ داده که از جمله آن می‌توان به مراجعه بدحال‌تر بیماران به مراکز درمانی اشاره کرد. مدت اقامت بیماران در بیمارستان نسبت به پیک اول و دوم طولانی‌تر است. تعداد بیمارانی که مستقیم از اورژانس وارد بخش مراقبتهای ویژه می‌شوند افزایش بیشتری را نشان می‌دهد.۲۰ تا ۲۵درصد مراجعین روزانه نیازمند خدمات درمانی ویژه در بدو ورود هستند. امروز با ارسال نامه‌یی به وزیر بهداشت درخواست کردیم تا برای تعطیلات هفته آینده تدابیری در زمینه ایجاد دخالت‌های منعی برای سفر و ایجاد مکانیزم جرایم اعمال شود» (ایرنا ۲۸مهر).

طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «در بین پرسنل، افرادی هستند که چندین ماه است، به‌دلیل عارضه‌های کرونا نتوانستند برای کار به بیمارستان برگردند. وضعیت بیمارستان اصلاً خوب نیست و میزان موارد بستری و مرگ و میر هم افزایش پیدا کرده است، در واقع الآن در بدترین شرایط هستیم و امیدواریم بدتر از این نشود» (ایلنا ۲۸مهر).

در کردستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: «در روزهای اخیر شاهد بودیم که تعدادی از بیماران با شرایط عمومی خیلی بد به بیمارستان مراجعه و بلافاصله به خدمات ICU نیاز پیدا کردند. با روند حاضر ابتلا به بیماری تا چند هفته آینده هیچ تختی در استان برای بستری بیماران جدید نخواهیم داشت» (ایرنا ۲۸مهر).

در البرز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «. بیماری کرونا با ۱۸کشته دیگر در البرز، به ۱۴۴۵جان‌باخته از ابتدا تاکنون رسید. از دیروز تا امروز، ۱۲۷بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند. در حال حاضر ۷۹۲نفر بستری هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۸مهر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸مهر۱۳۹۹ (۱۹ اکتبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e25a4304-1d98-4e5f-afb9-ffaecfaf43bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات