728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸شهر از ۱۲۶هزار و ۳۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۸شهر از ۱۲۶هزار و ۳۰۰نفر گذشت

معاون وزیر بهداشت: تعداد واقعی فوتی‌ها دو برابر و نیم آمار رسمی است

  • سخنگوی وزارت بهداشت: در هفته چهارم مهر تعداد شهرستانهای قرمز از ۱۸۷ به ۲۱۵ افزایش یافته، مبتلایان و مرگ و میر روند صعودی داشته، میانگین بستری به ۱۵/۸نفر به ازای هر ۱۰۰هزار نفر افزایش یافته، بیشترین میزان فوتی در استانهای قم، مرکزی، ایلام، آذربایجان غربی، البرز و آذربایجان شرقی گزارش‌شده که قم، مرکزی و ایلام با اختلاف زیاد وضعیت نگران‌کننده‌ای دارند.
  • حریرچی: در استان تهران بستری روزانه ۱/۵ الی ۲برابر بیشتر از ترخیص است. ۵۳۰۰ بستری و ۱۲۰۰نفر درICU نگران‌کننده است.
  • رئیس شورای شهر تهران: کرونا به‌صورت طوفانی عمل می‌کند برای غلبه بر موج سوم باید تمامی فعالیت‌ها در تهران و کلان‌شهرهای کشور حداقل به مدت ۲هفته به‌حالت تعطیلی درآید.
  • رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران: آمار مرگ ناشی از کرونا در تهران ۱۴۹۳۱تن است.
  • مردانی: شرایط کرونا اسف‌بار است و دیگر هیچ تخت خالی وجود ندارد.اگر این وضعیت ادامه یابد کرونا از کنترل خارج می‌شود.
  • توکلی: هر چند قرنطینه تهران، بسیار سخت است اما به‌نظر می‌رسد، قرنطینه می‌تواند بیماری را کنترل کند.
  • نماینده مجلس ارتجاع: وضعیت جامعه خوب نیست تمام مشکلات را به گردن نظام و خامنه‌ای میاندازند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۷مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۵۸شهر از ۱۲۶هزار و ۳۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۴۷۸نفر، در آذربایجان غربی به ۳۵۵۸نفر، در البرز به ۳۴۶۸نفر، در اردبیل به ۱۴۴۸نفر، در اصفهان به ۶۵۹۹نفر، در ایلام به ۱۰۳۹نفر، در تهران به ۳۰۳۱۱نفر، در چهار محال و بختیاری به ۹۶۲نفر، در خراسان رضوی به ۹۴۶۵نفر، در خراسان شمالی به ۲۱۵۴نفر، در فارس به ۳۳۱۱نفر، در کردستان به ۲۲۵۱نفر، در کرمان به ۱۹۴۸نفر، در کرمانشاه به ۲۷۶۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد ۸۷۹نفر، در مازندران به ۵۷۰۲نفر، در هرمزگان به ۱۶۳۰نفر، در همدان به ۳۳۴۳نفر و در یزد به ۱۸۰۱نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: «تعداد شهرستانهای با وضعیت قرمز نیز در هفته چهارم مهر از ۱۸۷شهرستان به ۲۱۵ افزایش یافته است. در هفته چهارم مهر مبتلایان سرپایی، بستری و مرگ و میر کرونا نسبت به هفته قبل روند صعودی داشته است، میانگین بستری در بیمارستانها به رقم ۸/۱۵ نفر به ازای هر ۱۰۰هزار نفر رسیده است و هم‌چنان شاهد افزایشی بستریها هستیم. بیشترین میزان بستری در استانهای قم، لرستان، ایلام، کردستان، یزد، سمنان و خراسان جنوبی بوده و به‌خصوص وضعیت قم و لرستان با اختلاف بسیار نسبت به بقیه بیشتر است و وضعیت نگران‌کننده‌ای دارند. میانگین موارد مرگ و میر کرونا نیز در هفته چهارم مهر ۵/۲۳ در میلیون گزارش‌شده است که حدود سه نفر در هر میلیون نفر نسبت به هفته قبل بیشتر است. بیشترین میزان مرگ و میر کرونا نیز در استانهای قم، مرکزی، ایلام، آذربایجان غربی، البرز و آذربایجان شرقی گزارش‌شده که استانهای قم، مرکزی و ایلام با بیشترین میزان و با اختلاف زیاد وضعیت نگران‌کننده‌ای دارند» (ایرنا ۲۷مهر)

ملک‌زاده، معاون وزیر بهداشت رژیم گفت: «تستهای تشخیصی کرونا فقط تا ۵۰درصد قادر به تشخیص ویروس این بیماری در بدن هستند به همین جهت تعداد واقعی مبتلایان و فوتی‌ها تقریباً دوبرابر و نیم آمار رسمی است» (سایت الف ۲۷مهر).

احمد حسین فلاحی نماینده همدان در مجلس ارتجاع در جلسه علنی امروز مجلس گفت: «تمام مشکلات را به گردن نظام و مقام معظم رهبری میاندازند با مشکلاتی که ایجاد کرده‌اند فضاسازی که کرده‌اند وضعیت جامعه خوب نیست. در بخش کرونا هر ۶دقیقه تو کشور یک نفر دارد می‌میرد ما تلفاتمان نسبت به اول کرونا چند برابر است. کسی بفکر نیست» (خبرگزاری مجلس ارتجاع ۲۷مهر).

مردانی، عضو ستاد کروناگفت: «شرایط کرونا در کشور اسف‌بار است و هیچ تخت خالی در بیمارستانها وجود ندارد... باید تمهیدات اساسی برای مقابله با موج سوم ویروس اندیشیده شود.اگر همین وضعیت کنونی ادامه یابد مهار کرونا از کنترل خارج می‌شود» (ایرنا ۲۷مهر).

در تهران، حریرچی، معاون وزارت بهداشت گفت: «در استان تهران هنوز میزان بستری به ترخیص روزانه ۵/۱ الی ۲برابر بیشتر است.آمار ۵۳۰۰بیمار بستری و ۱۲۰۰بیمار در تختهای ویژه در تهران، نگران‌کننده است» (ایسنا ۲۶مهر).

خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر گفت: «آمار مرگ ناشی از کرونا در تهران ۱۴۹۳۱تن است که به‌زودی از ۱۵هزار تن عبور می‌کند» (همشهری ۲۷مهر).

هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر گفت: «این روزها کرونا به‌صورت طوفانی عمل می‌کند... برای غلبه بر موج سوم کرونا باید تمامی فعالیت‌ها در تهران و کلان‌شهرهای کشور حداقل به مدت ۲هفته به‌حالت تعطیلی درآید» (ایرنا ۲۷مهر).

توکلی، معاون ستاد کرونا در تهران گفت: «ظرفیت تخت‌های ICU در تهران در حال تکمیل است و در آینده نزدیک احتمال پرشدن ظرفیت بیمارستانها وجود دارد. جراحیهای غیرضروری در تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع است تا خدمات بیشتری به بیماران کرونایی ارائه شود. هر چند قرنطینه کامل، کاری بسیار سخت یا چالش برانگیز است اما با توجه به کاملاً بحرانی بودن وضعیت کرونا به‌نظر می‌رسد، این کار می‌تواند این بیماری را کنترل کند. ما در شرایط نگران‌کننده قرار داریم» (ایرنا ۲۷مهر).

در ایلام، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد فوتیهای ناشی از کرونا در استان چند برابر شده است. تعداد مبتلایان از ۱۳۵مورد در یک هفته به یک‌هزار و ۱۳۸نفر افزایش یافته است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۷مهر).

در البرز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «۲۰ بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند. مجموع جان‌باختگان به یک‌هزار و ۴۱۳نفر رسیده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶مهر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۷مهر ۱۳۹۹ (۱۸ اکتبر ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c7441ba-3dbf-44d3-92ab-7a550cedf491"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات