728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰شهر کشور از ۱۱۸هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰شهر کشور از ۱۱۸هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

  • حریرچی: در بیمارستانها دچار تراکم هستیم، هر روز تعدادی در اورژانس انتظار می‌کشند تا تخت برای بستری خالی شود، به‌محض آن که بستری می‌شوند، دوباره بیمارهای جدیدی به اورژانس اضافه می‌شوند.
  • دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی: تعداد بستریها در ارومیه به‌حد بحرانی رسیده است. بیماران در آمبولانس نگهداری می‌شوند تا ظرفیت تخت آزاد شده و به بخش‌های بستری منتقل شوند.
  • زالی: ۹۲درصد پرستاران از پرداختی‌ها ناراضی هستند و بزرگ‌ترین گلایه آنها در خصوص دریافت مطالبات است.
  • دانشگاه علوم پزشکی قزوین: بیش از ۳۵۰بیمار بستری و ۶۰نفر در ICU و ۳۸نفر به دستگاه‌های تنفسی متصل هستند.
  • دانشگاه علوم پزشکی کاشان: بستریهای کاشان دو برابر شده است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۷مهر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در۴۵۰‌شهر از ۱۱۸هزار و ۶۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۱۵۸نفر، در آذربایجان غربی به ۳۲۰۷نفر، در البرز به ۳۲۴۰نفر، در اصفهان به ۶۰۶۹نفر، در بوشهر به ۱۴۴۰نفر، در تهران به ۲۸۳۳۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۹۰۰نفر، در خراسان جنوبی به ۸۶۲نفر، در خراسان شمالی به ۲۰۷۹نفر، در خوزستان به ۷۵۵۳نفر، در سمنان به ۱۷۷۱نفر، در فارس به ۳۱۵۶نفر، در کرمان به ۱۸۰۵نفر، در کرمانشاه به ۲۶۰۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۳۹نفر، در گلستان به ۳۴۰۶نفر، در لرستان به ۵۲۱۸نفر و در مرکزی به ۱۵۳۵نفر رسیده است.

حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «الان در بیمارستانها دچار تراکم بیمار هستیم، هر روز تعدادی از بیماران کرونایی در اورژانس هستند و انتظار می‌کشند تا تخت‌ها برای بستری خالی شود، به‌محض آن‌که بستری می‌شوند و دوباره بیمارهای جدیدی به اورژانس اضافه می‌شوند. تمام نیروهای ما به‌دلیل فعالیت بیش از ۷ماه و دیدن مرگ و میرهای بسیار، دچار فرسودگی جسمی و روحی شدند، هم‌چنین دستگاه‌های اکسیژن و سی تی اسکن در این مدت اخیر بیش از حدشان کار کرده که این جای نگرانی دارد»(ایلنا ۱۷مهر).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «آرایش فعلی ما برای مقابله با کرونا در حد جنگ تمام‌عیار نیست. دانشگاه علوم پزشکی با تنی خسته به مقابله با کرونا رفته و شرایط مطلوبی ندارد. بر اساس نظرسنجی صورت‌گرفته ۹۲درصد پرستاران از پرداختی‌ها ناراضی هستند و بزرگ‌ترین گلایه آنها در خصوص دریافت مطالبات است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۷مهر).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «تعداد بیماران و بستریها به‌شدت افزایش یافته است. تعداد افراد بستری در ارومیه به‌حد بحرانی رسیده است و تختها در بیمارستانهای دولتی تکمیل ظرفیت شده‌اند و بیماران در آمبولانس نگهداری می‌شوند تا ظرفیت تخت آزاد شده و به بخش‌های بستری منتقل شوند. ما مجبور شدیم از بیمارستانهای غیردانشگاهی، خیریه و خصوصی کمک بخواهیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۷مهر).

در اصفهان، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: «میزان بستری بیماران حاد تنفسی در کاشان دو برابر شده است و به تبع آن بخشهای درگیر در بیمارستان بهشتی کاشان افزایش پیدا کرده است... باید به‌سمتی برویم که تختهای عادی را به تختهای ویژه تبدیل نکنیم» (خبرگزاری نیروی قدس ۱۶مهر).

در قزوین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۶۰بیمار با علایم کرونا بستری شدند و ۷نفر جان باختند. هم‌اکنون بیش از ۳۵۰بیمار در استان بستری هستند که ۶۰نفر از آنان در ICU هستند. ۸بیمار در انتظار خالی شدن تخت ICU و ۳۸نفر به دستگاه‌های کمک تنفسی متصل هستند»(جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۶مهر).

در البرز، استاندار گفت: «اکنون البرز در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد و با توجه به این‌که اعمال محدودیتها در هفته گذشته، شدت شیوع بیماری را کاهش نداد بنابراین ناگزیر به تمدید آن از ۱۹ تا ۲۵مهر هستیم»(ایرنا ۱۷مهر).

در سمنان، معاون استاندار گفت: «شیوع ویروس کرونا با شیب تندی در سطح استان سمنان در حال افزایش است به همین سبب محدودیتها به مدت یک هفته از روز شنبه ۱۹ تا ۲۵مهرماه اعمال می‌شود»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶مهر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷مهر۱۳۹۹ (۸ اکتبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea99499e-a96e-401c-be98-f06bf93e6406"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات