728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰شهر کشور از ۱۱۷هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰شهر کشور از ۱۱۷هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

  • زالی: تهران تلخ‌ترین روزهای کرونایی خود را می‌گذراند.
  • عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع: حدود یک ماه بعد از بازگشایی مدارس موج فزاینده کرونا کشور را درگیر کرده است.
  • محرز: تخت خالی ICU نداریم. در برخی بیمارستانها اکسیژن کافی هم وجود ندارد. باید بیمارستان صحرایی دایر کنیم که تاکنون ایجاد نشده است.
  • بیمارستان شریعتی: سه ICU و چهار بخش بیمارستان برای بیماران مبتلا به کرونا خالی شده بود و الآن همه پر شده است. بیش از ۱۵۰بیمار در اورژانس و ICU بستری اند، بیش از ۵۰درصد کادر درمان مبتلا به کرونا شده‌اند.
  • بیمارستان لقمان: یک‌سوم پرسنل یا جانشان را از دست داده یا مبتلا به کرونا شده‌اند. پرستاران و پزشکان خسته و به‌هم ریخته‌اند. نظام درمان آشفته است. در اورژانس چندین نفر در انتظار بستری‌اند. گاهی بیماران را روی زمین می خوابانیم.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۶مهر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در۴۵۰شهر از ۱۱۷هزار و ۹۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۱۲۳نفر، در آذربایجان غربی به ۳۱۳۲نفر، در اردبیل به ۱۳۸۱نفر، در اصفهان به ۶۰۱۴نفر، در ایلام به ۹۸۰نفر، در تهران به ۲۸۰۹۱نفر، در خراسان رضوی به ۸۸۸۰نفر، در زنجان به ۱۱۱۸نفر، در قزوین به ۱۰۹۹نفر، در کردستان به ۲۱۴۱نفر، در هرمزگان به ۱۵۷۵نفر، در همدان به ۳۱۲۳نفر و در یزد به ۱۵۸۶نفر رسیده است. سخنگوی وزارت بهداشت شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۲۳۹نفر ذکر کرد که بالاترین رقم از شروع شیوع کرونا در ۸ماه گذشته است.

در حالی‌که رژیم آخوندی کمترین کمکی به مردم و نظام بهداشتی کشور برای مقابله با کرونا نکرده است، روحانی با قساوت و وقاحت امروز بار دیگر همه مسئولیت را به گردن مردم انداخت و گفت: «همه باید پروتکل را رعایت کنیم. هیچ‌کس نمی‌تواند تخلف کند... هر جا که امروز رشد فرهنگی و اجتماعی باشد، بر کرونا پیروز می‌شوند هر جا که خدای ناکرده رشد فرهنگی، اجتماعی پایین بیاید، به قانون و مقررات توجه نکنند، به مقررات ستاد ملی کرونا توجه نکنند، مشکل ایجاد می‌شود».

همزمان محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «به‌رغم عدم آمادگی آموزش پرورش، روحانی دستور بازگشایی زودتر از موعد مدارس را صادر کرد و بعد از حدود یک ماه موج فزاینده کرونا کشور را درگیر خود کرده است. مدیران مدارس به نمایندگان مجلس متذکر شده‌اند که بودجه خاصی از سوی وزارت آموزش پرورش برای تأمین مواد ضدعفونی کننده و ماسک جهت توزیع بین دانش‌آموزان در نظر گرفته نشده است و عملاً دانش‌آموزان امکانات حفاظتی لازم برای مقابله با کرونا را در اختیار ندارند و به همین دلیل مسئولان مدارس مجبورند برای تهیه مواد ضدعفونی کننده از خانواده‌ها و از اولیای دانش‌آموزان کمک بخواهند یا آن که آنها این اقلام را خریداری کنند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۶مهر).

مینو محرز عضو علمی ستاد کرونا گفت: «ایران در وحشتناک‌ترین شرایط کرونا قرار دارد. اکنون در بدترین شرایط کرونا از زمان شروع این اپیدمی در ایران هستیم. بیمارستانها پر شده و جای خالی ندارند. در بیمارستانها تخت خالی ICU نداریم. حتی در برخی بیمارستانها اکسیژن کافی وجود ندارد. به سمتی می‌رویم که باید بیمارستان صحرایی دایر کنیم و البته بیمارستان صحرایی هم تاکنون ایجاد نشده است» (همشهری ۱۶مهر)

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «تهران تلخ‌ترین روزهای کرونایی خود را می‌گذراند» (ایسنا ۱۶مهر)

نوروزی، رئیس بخش اورژانس بیمارستان شریعتی گفت: «شرایط فعلی درست مانند وضعیت دوران جنگ است. بیمارستان به‌شدت شلوغ است و ظرفیت خالی برای بیماران ندارند و کمکی از دست آنها ساخته نیست: سه ICU و چهار بخش بیمارستان هر کدام با ۳۵ تا ۳۶تخت، برای بیماران مبتلا به کرونا خالی شده بود و الآن همه آنها پر شده است. هم‌اکنون بالای ۱۵۰بیمار در اورژانس و ICU این بیمارستان بستری اند، بیش از ۵۰درصد کادر درمان مبتلا به کرونا شده‌اند و ۲نفر هم جانشان را از دست داده‌اند. کادر درمان به‌شدت خسته‌اند و توانایی‌شان رو به تحلیل است. دستگاه‌ها و تجهیزات، دیگر جوابگوی میزان مراجعه نیست. گاهی دستگاهی به‌جای این‌که چندین ساعت برای بیماری استفاده شود، پس از یکی، دو ساعت برداشته می‌شود تا جان بیمار دیگری نجات پیدا کند».

شکوهی، رئیس بخش عفونی بیمارستان لقمان گفت: «همه هشدارها داده شده بود، تصمیم‌گیریها بدون توجه به صحبت‌ها و هشدارهای ماست. یک‌سوم پرسنل بیمارستانها یا جانشان را از دست داده‌اند یا مبتلا به کرونا شده‌اند. پرستاران و پزشکان خسته و از نظر روانی به‌هم ریخته‌اند. نظام درمان در وضعیت آشفته‌ای است. همه اینها در شرایطی است که آمار ابتلا روزبه‌روز بیشتر می‌شود. در اورژانس بیمارستان لقمان چندین نفر در انتظار بستری‌اند. گاهی بیماران را روی زمین می‌خوابانیم. دستگاه‌ها دیگر جوابگو نیست؛ دستگاهی مثل ونتیلاتور و دستگاه‌های دیگر، در حال فرسوده‌شدن هستند. جایگزینی هم ندارند» (انتخاب ۱۶مهر).

مردانی، عضو کمیته علمی کرونا گفت: «وضعیت در استان تهران از حالت قرمز هم فراتر رفته است. اغلب بیمارستانها تخت خالی ندارند، ۱۰۵بیمارستان در تهران بیمار کرونایی بستری می‌کنند. وضعیت سایر نقاط کشور از تهران هم بدتر است» (ایسنا ۱۶مهر)
در خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «طی روزهای اخیر با موج سوم بیماری کرونا در استان مواجهیم. موارد بستری بیماران کرونایی طی ۲هفته اخیر به‌شدت افزایش پیدا کرده است» (ایرنا ۱۶مهر).

در مرکزی، رئیس شبکه بهداشت و درمان دلیجان گفت: «آمار فوتی دو ماه گذشته بیش از حد انتظار بوده. دلیجان از ابتدای شیوع کرونا تا امروز همواره در شرایط قرمز یا نارنجی قرار داشته است. تعداد بستری از ظرفیت معمول خارج شده و بخشهای ویژه همواره تحت اشغال بیماران کرونایی است. کادر درمان خسته‌اند و در چند روز اخیر فشار بالایی را متحمل شده‌اند و قطعاً همین توانایی کم به مرور کمتر هم می‌شود» (ایسنا ۱۶مهر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶مهر۱۳۹۹ (۷ اکتبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab4fc888-cb06-4474-9205-c3a20f4ef87f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات