728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰شهر کشور از ۱۱۶هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰شهر کشور از ۱۱۶هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

  • مردانی: ممکن است ناچار شویم برای پذیرش بستریهای جدید بیمارستان صحرایی دایر کنیم. هر روز حداقل ۲۰۰نفر بر اثر کرونا فوت می‌کنند که البته آمار فوت ممکن است از این عدد بسیار بیشتر باشد
  • معاون وزیر بهداشت: همه بیمارستانهای تهران مستقیم و غیرمستقیم درگیر کرونا هستند. وضعیت تهران اصلاً مساعد نیست. طی روزهای اخیر رکورد بستری و فوتی را تجربه کردیم. سیر فوتی‌ها قطعاً فزاینده خواهد بود.
  • انجمن متخصصان عفونی: پیش‌بینی می‌شود مرگ و میر روزانه به ۶۰۰نفر برسد و تا آذر به ۹۰۰نفر می‌رسد.
  • بیمارستان مسیح دانشوری: ظرفیت ICU کشور در اشغال بیماران کرونایی است درصد فوتی هایICU بسیار بالاست. اوضاع تهران بسیار خطرناک است، ویروس از کنترل خارج می‌شود. ۱۰۵بیمارستان تهران بیمار کرونایی بستری می‌کند ولی ظرفیتها تکمیل است.
  • دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: در شبانه‌روز گذشته ۱۵تن با تشخیص قطعی کرونا فوت کردند و این بالاترین رقم از ابتدا تاکنون است. اکنون ۵۲۷بیمار بستری هستند۹۳نفر در ICU و ۲۵نفر نیز شرایط حادی دارند که برای آنها لوله‌گذاری تنفسی شده است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۱۴مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در۴۵۰شهر از۱۱۶هزار و ۵۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۴۰۲۳نفر، در آذربایجان غربی به ۳۰۴۲نفر، در اصفهان به ۵۹۱۴نفر، در تهران به ۲۷۵۹۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۸۸۵نفر، در خراسان رضوی به ۸۷۲۴نفر، در خوزستان به ۷۵۰۸نفر، در سمنان به ۱۷۳۱نفر، در قزوین به ۱۰۷۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۲۴نفر، در گلستان به ۳۳۷۶نفر، در لرستان به ۵۱۸۸نفر، در همدان به ۳۰۹۸نفر و در یزد به ۱۵۶۶نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی‌شده خود، شمار مبتلایان در ۲۴ساعت گذشته را ۳۹۰۲نفر و شمار بیماران وخیم را ۴۱۶۷نفر ذکر کرد که از ابتدای شیوع کرونا در ۸ماه گذشته بی‌سابقه و بالاترین رقمها است. وی شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۲۳۵نفر اعلام کرد که بالاترین رقم ۸ماه گذشته است و تنها روز ۷مرداد وزارت بهداشت قربانیان را ۲۳۵نفر ذکر کرده بود.

مردانی، عضو کمیته علمی کرونا گقت: «ممکن است ناچار شویم برای پذیرش بستریهای جدید بیمارستان صحرایی دایر کنیم. هر روز حداقل ۲۰۰نفر بر اثر کرونا فوت می‌کنند که البته اعتقاد من این است که آمار فوت ممکن است از این عدد بسیار بیشتر باشد» (ایسنا ۱۴مهر)

در تهران، توکلی، معاون وزارت بهداشت گفت: «احتمال بروز پیک جدید بیماری بعید نخواهد بود. همه بیمارستانها مستقیم یا غیرمستقیم درگیر کرونا هستند. بیمارستانهای دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی، وضعیت در تهران اصلاً مساعد نیست، سیر فوتی‌ها قطعاً فزاینده خواهد بود. در تهران طی روزهای اخیر رکورد بستری و فوتی‌ها را در استان تجربه کردیم» (ایسنا ۱۴مهر).

رمضانی، دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور گفت: «از شهرستانها و تهران گزارش‌شده که در راهروها مریض نگه می‌داریم تا یک نفر ترخیص بشه، جای آنرا به فرد دیگه بدهیم، الآن مرگ و میر خیلی بالایی داریم نزدیک ۲۰۰ اگر این شکل ادامه پیدا کنه یک ماه دیگر به ۶۰۰نفر برسد و یک پیش‌بینی هم گفته تا آذر به ۹۰۰نفر هم می‌رسد» (تلویزیون رژیم ۱۲مهر).

طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «وضعیت گسترش ویروس در کشور، خصوصاً در تهران پس از کاهش محدودیتها و رفتارهای پرخطر، قابل پیش‌بینی بود. بالاترین میزان بستری شدگان درICU از اولین روز شیوع، مربوط به روزهای اخیر است. تقریباً ظرفیت بخشهای ICU کشور در اشغال بیماران کرونایی قرار دارد. خیلی از بیمارانی که نیاز به ICU دارند هم‌چنان در بخشهای عادی تحت درمان هستند». وی از افزایش تعداد شمار مبتلایان و در ادامه مرگ و میرها در هفته‌های آتی خبر داد و گفت: «کادر درمان دچار فرسودگی و خستگی شده‌اند و روزبه‌روز تعداد بیمارن بدحال بیشتر می‌شود، شیوع و انتشار ویروس نیز در حال خارج شدن از حد کنترل است.درصد فوتیها بر اثر ویروس کرونا در بخشهای ICU درصد بسیار بالایی است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۴مهر). معاون این بیمارستان گفت: «اوضاع تهران بسیار خطرناک است، در حال حاضر ۱۰۵بیمارستان در تهران بیماران کرونایی بستری می‌کنند ولی هم‌چنان ظرفیتها تکمیل است» (همشهری ۱۳مهر)

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «روزانه ۲۰۰بیمار به بستریهای کرونا اضافه می‌شود. اکنون ۱۱۲۵بیمار در استان بستری هستند و وضعیت هر روز بدتر می‌شود» (ایسنا ۱۳مهر).

در خوزستان، رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: «در حال حاضر ظرفیت بیمارستان شهیدزاده برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است و تمامی‌بخش‌ها و تختهای بیمارستان از بیماران مبتلا به کرونا ویروس پر شده است و در بیمارستان تأمین اجتماعی نیز فقط ۴تخت خالی در حال حاضر وجود دارد» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۴مهر).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هم‌اکنون ۷۷۳بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند که حال ۱۴۰نفر از آنها که در ICU بستری شده‌اند، وخیم گزارش‌شده است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۳مهر)

در خراسان رضوی، نماینده نیشابور در مجلس ارتجاع گفت: «بازگشایی مدارس تاثیر چشمگیری بر گسترش کرونا در این شهر داشته است. ادامه این روند سیستم درمانی و پزشکی نیشابور را با فروریزش مواجه می‌کند که خطرناک است» (سایت مجلس ارتجاع ۱۳مهر)

در کرمانشاه، «رئیس کمیته اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی با اعلام این‌که رکورد کشتار کرونا در کرمانشاه شکسته شد، گفت: «در شبانه‌روز گذشته متأسفانه ۱۵تن از مردم استان با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و این بالاترین حد مرگ و میر تاکنون بوده است. اکنون ۵۲۷بیمار بستری هستند ۹۳نفر در ICU و ۲۵نفر نیز شرایط حادی دارند که برای آنها لوله‌گذاری تنفسی شده است» (ایرنا ۱۴مهر)

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴مهر۱۳۹۹ (۵ اکتبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a70a409-054e-4d57-8ede-e8feb7cadbb3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات