728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۴شهر کشور از ۱۱۱هزار و ۳۰۰نفر بیشتر شده است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۴شهر کشور از ۱۱۱هزار و ۳۰۰نفر بیشتر شده است

  • معاون ستاد کرونا در تهران: تختهای عملیاتی برای بستری کردن بیمار به درجه اشباع رسیده و بسیاری بیمارستانها بیماران کرونایی زیادی در بخش اورژانس منتظر انتقال به بخش هستند و این یک زنگ خطر است.
  • دانشگاه علوم پزشکی تهران: ورود و خروج بیماران بستری نشان می‌دهد کار از موج اول، دوم و سوم گذشته و با اپیدمی ممتدی روبه‌رو هستیم. شبکه بهداشت اسلامشهر: متوسط مرگ در اثر ابتلا به کرونا در اسلامشهر در شهریورماه ۵۰ تا ۶۰نفر بوده است.
  • به گزارش پزشکان و پرستاران، بیمارستانهای افضلی‌پور و پیامبر اعظم کرمان پر از بیماران کرونایی است، همه تختهایICU اشغال است و با کمبود شدید ماسک و دستگاه ونتیلاتور مواجهند. بقیه بیمارستانها هم بتدریج توسط بیماران کرونایی اشغال شده است
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد: از طرف وزارتخانه اعلام شده راجع به این‌که دانش‌آموزان در کلاسهای حضوری به کرونا مبتلا شده‌اند صحبت نشود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۷مهر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۴۴شهر از ۱۱۱هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۶۶۸نفر، در آذربایجان غربی به ۲۹۱۶نفر، در البرز به ۳۱۰۰نفر، در اصفهان به ۵۴۸۴نفر، در تهران به ۲۶۵۳۱نفر، در خوزستان به ۷۲۱۸نفر، در سمنان به ۱۴۶۶نفر، در قم به ۴۹۴۵نفر، در گلستان به ۳۱۷۱نفر، در لرستان به ۴۹۳۳نفر و در همدان به ۲۹۲۹نفر رسیده است.

در تهران، توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران گفت: «تخت عملیاتی که می‌توانیم بیمار در آن بستری کنیم شاید به درجه اشباع رسیده و بسیاری بیمارستانها در بخش اورژانس خود، بیماران کرونایی زیادی دارند، اما قابلیت انتقال به بخش، به‌خصوص به ICU ندارند. بیماران بدحال‌تر شده و درصد بیمارانی که باید در ICU بستری شوند بیشتر شده و به حدود ۳۵درصد در برخی بیمارستانها رسیده‌ایم؛ این باعث شده مدیریت در شرایط فعلی بسیار سخت شود. : اما آنچه به ما خطر را نشان می‌دهد، تعداد بیمارانی است که در اورژانس بستری شده‌اند و منتظر انتقال به بخش هستند. این یک زنگ خطر است؛ چرا که بیماران بستری در تهران روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰نفر است و تعداد بیماران ترخیصی کم است؛ چرا که بیماران بدحال هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۷مهر)

کریمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: «ورود و خروج و بستری بیماران نشان می‌دهد کار از موج اول، دوم و سوم گذشته، با اپیدمی ممتدی روبه‌رو هستیم، روند همه‌گیری ادامه دارد و هر روز با شرایط جدیدی روبه‌رو می‌شویم» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۷مهر)

تاجیک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر گفت: «متوسط مرگ در اثر ابتلا به کرونا در اسلامشهر در شهریورماه ۵۰ تا ۶۰نفر بوده است». فرماندار اسلامشهر گفت: « طی دو هفته گذشته در سطح شهرستان اسلامشهر سیر صعودی موارد ابتلا، بستری و متوفی به ویروس کرونا را داشتیم و این در حالی است که هنوز پیک همه‌گیری و ابتلا در فصل پاییز شروع نشده است». مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر گفت: «حضور دانش‌آموزان در مدارس کاهشی است و در حال حاضر به زیر ۱۰درصد رسیده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۷مهر).

در کرمان به گزارش پزشکان و پرستاران، بیمارستانهای افضلی‌پور و پیامبر اعظم پر از بیماران کرونایی است و همه تختهایICU آنها اشغال است. شمار درگذشتگان بسیار زیاد است، ۱۱۹کادر درمانی بیمارستان افضلی‌پور به کرونا مبتلا شده‌اند. بیمارستانها با کمبود شدید ماسک N۹۵ و ماسک معمولی برای پزشکان و پرستاران و دستگاه ونتیلاتور و بسیاری دیگر از تجهیزات مواجهند. شمار بیماران آن‌قدر زیاد است که بقیه بیمارستانهای کرمان مانند امام حسین و با هنر هم بتدریج توسط بیماران کرونایی اشغال شده است.

در خراسان رضوی، مسئول اطلاع‌رسانی کرونا گفت: «آمار مبتلایان بین ۶ تا ۱۸سال اعلام شده ولی این‌که رصد شود این افراد در کلاسهای حضوری مبتلا شده باشند از طرف وزارتخانه اعلام شده راجع به این موضوع صحبت نشود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۶مهر)

درقزوین، معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: «روند رو به رشد کرونا در قزوین نگران‌کننده است و باید اقدامات جدی برای جلوگیری از شیوع این ویروس صورت بگیرد، مقررات باید تشدید شود چرا که شرایط امروز به‌مراتب بدتر از شرایط اسفند و فروردین است، پیشنهاد ستاد کرونا این است که دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزش فنی و حرفه‌یی... . یک تا دو هفته تعطیل باشند. روز گذشته ۷۰نفر بستری شدند که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون کم نظیر است، تعداد فوتیهای برابر اسفند و فروردین است. شرایط در قزوین از فوق قرمز عبور کرده است، تخت خالی نداریم. در حال حاضر اگر به بیمارستان بروند مجبور هستیم آنها را در کف راهرو بستری کنیم. در حال تدارک برای ساخت بیمارستان صحرایی ویژه بیماران خاص هستیم» (ایسنا ۶مهر)

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته ۱۲۱نفر بستری شدند. وی با اشاره به فوت ۱۴بیمار کرونایی قم در ۲۴ساعت گذشته، گفت: هم‌اکنون ۷۳۹بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری هستند که حال ۱۳۲نفر از آنها که در ICU شده‌اند، وخیم گزارش‌شده است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۶مهر)

در آذربایجان غربی، بنا بر اعلام ستاد کرونا، «در ۲۴ساعت گذشته ۱۰۲بیمار بستری شدند. هم اکنون۷۳۴بیمار کرونایی در آذربایجان غربی بستری هستند که ۱۷۳نفر از آنها در ICU هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۷مهر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۷مهر۱۳۹۹ (۲۸سپتامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51ccac16-4ac0-4d34-a465-33b7f7766c20"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات