728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۴شهر کشور از ۱۱۰هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۴شهر کشور از ۱۱۰هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

وزارت بهداشت: ۲۶استان و ۱۵۸شهرستان در وضعیت قرمز و ۴استان در وضعیت هشدار هستند

  • رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: بر اساس نمودار حریرچی در آبان‌ماه به ۶۰۰مورد فوت روزانه می‌رسیم و یک پیش‌بینی دیگر این است که فوتیها در اواسط آذر روزانه به ۹۰۰فوت می‌رسد
  • نمکی اذعان کرد که اواخر پاییز به این نتیجه رسیده است که پروازهای چین باید تعطیل شود، اما عده‌یی مخالفت کرده‌اند
  • مردانی: فوتیهای روزانه می‌تواند به ۴۰۰ و ۵۰۰نفر برسد. مراکز خدمات‌دهنده به بیماران کرونایی در حال حاضر تخت خالی ندارند
  • حریرچی: تعداد فوتیها در برخی استانها بی‌سابقه و خیلی بیشتر از حدنصابهای قبلی است. محور اصلی نگرانی تهران است
  • زالی: تهران در وضعیت کاملاً بحرانی و پرخطر قرار دارد. بستریهای ۲۴ساعت گذشته به ۸۰۰نفر افزایش یافته است
  • به گزارش پزشکان و پرستاران در بیمارستان فیروزگر شمار بستریهای از ۵۵نفر به ۱۰۰نفر رسیده است. در مرداد و شهریور دست کم۲۵۰بیمار کرونایی فوت و شمار جان‌باختگان در روزهای اخیر بیشتر شده است. در بیمارستان فیروزگر روزانه دست کم ۶نفر فوت می‌کنند. شمار بستریها از ۷۰ نفر به۱۵۰ نفر رسیده است. هر ماه ۶۰ تا ۷۰پرستار به کرونا مبتلا می‌شوند،

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۶مهر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۴۴شهر از ۱۱۰هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۵۹۳نفر، در اردبیل به ۱۳۲۷، در اصفهان به ۵۴۴۹نفر، در ایلام به ۹۳۶نفر، در بوشهر به ۱۳۶۰نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۸۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۸۱۹۱نفر، در خراسان شمالی به ۱۹۵۴نفر، در خوزستان به ۷۱۲۸نفر، در زنجان به ۱۰۴۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۳۱۸نفر، در فارس به ۳۰۲۱نفر، در قزوین به ۱۰۱۸نفر، در کردستان به ۲۰۷۶نفر، در کرمان به ۱۷۲۶نفر، در کرمانشاه به ۲۴۸۲نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۰۲نفر، در گلستان به ۳۱۵۶نفر، در گیلان به ۴۴۷۱نفر، در مازندران به ۵۲۷۲نفر، در مرکزی به ۱۴۴۰نفر، در هرمزگان به ۱۵۰۰نفر، در همدان به ۲۹۰۸نفر و در یزد به ۱۴۸۸نفر رسیده است.

امروز سخنگوی وزارت بهداشت ر‌ژیم گفت: «استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. شهرستانهای با وضعیت قرمز از ۱۰۲ به ۱۵۸شهرستان افزایش یافته است» (ایرنا ۶مهر).

نمکی وزیر بهداشت به این‌که اواخر پاییز باید پروازهای چین بسته می‌شد اذعان کرد و گفت: «اواخر پاییز که گزارش کرونا را از چین دریافت کردیم، فهمیدم ماجرایی در پیش است. وقتی از بستن پروازهای چین صحبت کردم برخی خیلی ساده‌لوحانه به ما نگاه می‌کردند» (ایرنا ۶مهر).

حریرچی، معاون وزارت بهداشت رژیم از تعطیل یک هفته‌یی مدارس تهران خبر داد و گفت: «در موج سوم کرونا تعداد مبتلایان و بستری شدگان خیلی بیشتر از موج اول و دوم است... تعداد فوتیها در برخی استانها بی‌سابقه و خیلی بیشتر از حدنصابهای قبلی است. محور اصلی نگرانی‌ها، استان تهران است. با صلاحدید مسئولان استانی، تعطیلی یک هفته‌یی مدارس و دانشگاه‌ها امکان تمدید خواهد داشت» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵مهر).

مردانی، عضو ستاد مبارزه با کرونا با تصریح بر این‌که مراسم محرم و بازگشایی مدارس باعث اوجگیری مجدد کرونا شده است گفت: «در حال حاضر در وضعیت سختی از حیث تعداد مبتلایان و جان‌باختگان ناشی از کرونا به‌سر می‌بریم و البته هفته‌های سختی را هم در پیش رو خواهیم داشت. در این وضعیت نباید مردم را مقصر جلوه داد، در هنگام بروز مشکل همیشه دیواری کوتاه‌تر از مردم نبوده است. این‌که مسوولی بخواهد در این وضعیت بحرانی، گناه را به گردن مردم بیندازد، ناعادلانه است.در حال حاضر آمار فوتی‌ها، روزانه ۲۰۰ و چند نفر است که می‌تواند به ۴۰۰ و ۵۰۰نفر هم برسد... مراکز خدمات‌دهنده به بیماران کرونایی در حال حاضر تخت خالی ندارند» (اعتمادآنلاین ۵مهر).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «تهران در وضعیت کاملاً بحرانی و پرخطر قرار دارد به همین دلیل طی نامه‌یی به وزرای بهداشت و کشور درخواست اعمال محدودیت داشته‌ایم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵مهر). توکلی، معاون ستاد کرونا گفت: «تعداد بستریهای موجود منطبق و حتی در برخی روزها از ایام اسفند ماه هم فراتر است که زنگ خطر می‌باشد» (ایرنا ۵مهر). طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «اگر با همین روال پیش برویم ممکن است در آبان ماه به ۶۰۰مورد مرگ روزانه برسیم و یک پیش‌بینی دیگر نیز نشان‌دهنده ۹۰۰مورد فوت روزانه در اواسط آذر است» (انتخاب ۶مهر).

به گزارش پزشکان و پرستاران در بیمارستان شهدای تجریش شمار بستریهای کرونایی در ۱۰روز گذشته از ۵۵نفر به ۱۰۰نفر رسیده است. در مرداد و شهریور دست کم۲۵۰بیمار کرونایی فوت کرده و شمار جان‌باختگان در روزهای اخیر بیشتر شده است. مشکل اصلی بیمارستان کمبود کادر درمانی است. حقوقی که به پرسنل بخشهای کرونا پرداخت می‌شود بسیار ناچیز است و هیچ تناسبی با تلاش شبانه‌روزی آنها ندارد.

در بیمارستان فیروزگر روزانه دست کم ۶نفر از مبتلایان فوت می‌کنند. در این بیمارستان پنج بخش ICU به کرونا اختصاص دارد. شمار بستریها در چند هفته گذشته از۷۰نفر به۱۵۰نفر رسیده است. هر ماه ۶۰ تا ۷۰پرستار به کرونا مبتلا می‌شوند، وقتی هم دوره بیماریشان تمام می‌شود، دیگر توان کار ندارند. کادر درمانی هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی خسته‌اند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶مهر۱۳۹۹ (۲۷سپتامبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/292d1506-0807-43fd-97f0-c8f230b7b43c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات