728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۰۹شهر کشور از ۹۶هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۰۹شهر کشور از ۹۶هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

  • خبرگزاری ایسنا: در تهران هنوز برنامه‌ای برای تعبیه مخازن زباله جداگانه برای پسماندهای کرونا و جمع‌آوری جداگانه ماسک، دستکش و تجهیزات حفاظتی وجود ندارد چیزی که باعث تشدید شیوع کرونا می‌شود
  • دانشکده‌های پزشکی در اهواز و آبادان از روند فزاینده مبتلایان کرونا و افزایش شمار بستریها خبر دادند
  • ستاد کرونا در بوشهر: ۵۲نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۱۹نفر از آنها با کمک دستگاه نفس می‌کشند. پنج نفر روز جمعه در استان فوت کرده‌اند. یکی از فوتی‌ها دختر نوزاد ۶روزه بود
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: ۲۴۶بیمار کرونایی در استان بستری‌اند که ۵۵نفر آنها در آی.سی.یو بستری هستند و حال ۲۲نفر از آنها وخیم است. ۶۹۱نفر تاکنون فوت کرده‌اند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۹شهریور۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در۴۰۹شهر ایران متأسفانه از ۹۶هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در اصفهان به ۴۳۶۹نفر، در ایلام به ۸۲۵نفر، در تهران به ۲۳۵۴۵نفر، در خراسان شمالی به ۱۵۳۴نفر، در فارس به ۲۷۱۸نفر، در قزوین به ۸۳۴نفر، در کرمان به ۱۵۵۳نفر، در کرمانشاه به ۲۲۹۸نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۱۰نفر، در لرستان به ۴۲۱۷نفر، در مازندران به ۴۶۹۳نفر و در مرکزی به ۱۲۵۱نفر رسیده است.

در حالی‌که کارگزاران و متخصصان خود رژیم از تشدید شیوع کرونا در اثر جلسات عزادار محرم ابراز نگرانی می‌کنند، امروز روحانی «در گفتگو با وزیر بهداشت و وزیر کشور از رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی توسط متولیان هیئت، وعاظ، مداحان و عزاداران در ایام سپری شده از ماه محرم، ابراز خرسندی و قدردانی کرد» و متقابلاً «در واکنش به ابراز نگرانی وزرای بهداشت و کشور از موج جدید سفرهای تابستانی گفت: کسانی که در تعطیلات اخیر به سفر رفته‌اند، نباید اجازه دهند، عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی آنها، باعث اوجگیری مجدد کرونا شده و بر زحمات شبانه‌روزی و طاقت‌فرسای کادر درمانی در مقابله با موج دوم شیوع کرونا تاثیر منفی بگذارد». به این ترتیب آخوند شیاد که از بالا‌گرفتن فاجعه کرونا در هفته‌ها و ماه‌های آینده در اثر سیاست‌های حکومتی به‌خوبی آگاه است، پیشاپیش می‌خواهد آخوندها و روضه‌خوانها و مداحان حکومتی و دین‌فروش را تبرئه و مردم را مقصر موج بعدی کرونا قلمداد کند.

در تهران، «حدود شش ماه از روزی که به‌صورت رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور اعلام شد، می‌گذرد و استان تهران اکنون در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد. از مسائل مهم مطرح در این روزها انتشار این ویروس از طریق پسماندهای آلوده است این در حالیست که رئیس اداره محیط‌زیست انسانی استان تهران می‌گوید: هنوز برنامه‌یی برای تعبیه مخازن زباله جداگانه و جمع‌آوری جداگانه ماسک، دستکش و تجهیزات حفاظتی از سوی شهرداری و سایر مجموعه‌های دست‌اندرکار دریافت نکرده‌ایم. پسماندهای کرونایی در مخازن شهری تخلیه و جمع‌آوری می‌شوند» (ایسنا ۹شهریور).

در خوزستان، «رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان خبر داد و گفت: در دو روز گذشته ۳۷۰بیمار مبتلا به ویروس کرونا به مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان مراجعه کردند که نسبت به سه هفته‌ٔ گذشته افزایش یافته است» (جوان ارگان س‍پاه پاسداران ۹شهریور). سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز «نسبت به روند افزایشی آمار بیماران بستری در خوزستان هشدار داد و گفت: نگرانیها از افزایش آمار مبتلایان و بستریها در روزهای آینده بیشتر شده است.در دو روز اخیر شاهد افزایش نگران‌کننده آمار بیماران بستری بودیم . تداوم روند فعلی، منجر به بازگشت استان خوزستان به وضعیت خطرناک خواهد شد» (ایسنا ۸شهریور).

در کهگیلویه و بویراحمد، شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: «جمعی از کادر درمان اعم از پزشک و پرستار بیمارستان خمینی دهدشت و هم‌چنین پرسنل مراکز بهداشتی و درمانی و فوریت‌های پزشکی، به کرونا مبتلا شده‌اند و بعضی از آنها در وخامت حال به سر می‌برند» (ایلنا ۹شهریور).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «شمار فوتی‌ها به ۶۹۱نفر افزایش یافت. اکنون ۲۴۶بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری‌اند که ۵۵نفر آنها در آی. سی. یو. بستری هستند و حال ۲۲نفر از آنها وخیم است» (ایسنا ۹شهریور).

در بوشهر، «هم‌اکنون ۵۲نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند، از این تعد‌اد ۱۹نفر با کمک دستگاه نفس می‌کشند. پنج نفر جمعه در استان فوت کرده‌اند. یکی از فوتی‌ها نوزاد دختر ۶ روزه بوده است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۸شهریور).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹شهریور۱۳۹۹ (۳۰ اوت۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60bfdda2-21c3-4238-9f88-873f8004b124"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات