728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۰۳شهر کشور از ۹۴هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۰۳شهر کشور از ۹۴هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

  • در حالی‌که نرخ مرگ و میر کرونا یکی از بالاترین نرخ ها در سطح بین‌المللی است، روحانی با وقاحت گفت: دشمنان می‌خواستند با تعطیل کارها کشور را به بحران ببرند. ما گفتیم نان و جان با هم قابل استحصال است. سه نفر از رهبران دنیا به من گفتند کار شما در ایران برای ما الگو شد که هم با کرونا مقابله کنیم هم فعالیت اقتصادی را ادامه دهیم!
  • حقدوست، رئیس کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا: نمی‌دانیم در دقیقه چندم این بازی و در کدام نیمه هستیم، از نیمه اول گذشته‌ایم یا خیر. ایران پس از چین اولین کشوری بود که خیلی از اتفاقات جدید در مورد بیماری را تجربه می‌کرد
  • زالی: میزان ترخیص از بیمارستان پایین‌تر از کسانی است که بستری می‌شوند. ۸.۲ درصد مراجعه کنندگان بستری می‌شوند و ۲۵درصد آنها نیازمند مراقبتهای ویژه هستند که هر دو عدد قابل توجهی است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۴شهریور۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۰۳شهر ایران متأسفانه از ۹۴هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۲۶۲۰نفر، در البرز به ۲۷۳۸نفر، در اردبیل به ۱۱۱۷نفر، در تهران به ۲۳۰۲۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۶۳۲نفر، در خراسان رضوی به ۶۷۰۱نفر، در خوزستان به ۶۳۶۴نفر، در زنجان به ۸۹۹نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۹۷۱نفر، در فارس به ۲۶۴۸نفر، در قزوین به ۷۹۴نفر، در کرمان به ۱۵۰۷نفر، در کرمانشاه به ۲۲۶۷نفر، در لرستان به ۳۹۹۲نفر، در مازندران به ۴۵۲۸نفر، در هرمزگان به ۱۲۶۴نفر و در یزد به ۱۱۷۹نفر رسیده است.

در حالی‌که نرخ مرگ و میر در اثر کرونا در ایران حتی بر اساس آمار حکومتی یکی از بالاترین نرخ ها در سطح بین‌المللی است، روحانی امروز با وقاحت گفت: «دشمنان ما در آغاز کرونا دنبال توطئه‌یی بودند که می‌گفتند همه کارها باید تعطیل شود... می‌خواستند کشور را به بحران ببرند. کار بزرگی انجام گرفت ما گفتیم نان و جان با هم و به‌صورت توأمان قابل استحصال است یعنی فردی با رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی هم جان خود را حفظ کند و هم نان به دست آورد... سه نفر از رهبران دنیا به من گفتند کار شما در ایران برای ما الگو شد که چگونه با کرونا مقابله کنیم و در عین‌حال فعالیت اقتصادی خود را ادامه دهیم». شایان توجه است که روحانی هیچگاه از رهبران موهومی که سبک کار رژیم پلید آخوندها را الگو قرار داده‌اند نام نمی‌برد تا خودش رو سیاه نشود.

همزمان نمکی وزیر بهداشت روحانی تقصیر شمار زیاد قربانیان را به گردن مردم انداخت و گفت: «در زمانی که در اردیبهشت ماه پیک اول را مهار کردیم، بارها گفتم مراقب باشیم و به‌دلیل این کاهش ابتلا مغرور نشوید. این ویروس پیچیده، خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی است. کرونا می‌تواند در دقیقه ۹۰ از گوشه‌های زمین به ما گل بزند و زد. آنچه که به ما گل زد، حاصل بی‌توجهی و عادی انگاری بیماری بود» (سایت انتخاب ۴شهریور).

حق دوست، رئیس کمیته اپیدمیولوژی گفت: «نمی‌دانیم در دقیقه چندم بازی و در کدام نیمه هستیم، از نیمه اول گذشته‌ایم یا خیر. ایران پس از چین اولین کشوری بود که خیلی از اتفاقات جدید در مورد بیماری را تجربه می‌کرد و پس از چند مدت ماه کشورهای دیگر این موضوع را با تأخیر مشاهده می‌کردند» (ایسنا ۴شهریور).

در تهران، زالی ر‌ئیس ستاد کرونا گفت: «در ۲۴ساعت گذشته تعداد بیماران جدیدی که بستری شدند بالغ بر ۵۰۵بیمار بوده که ۱۲۷نفر در بخش مراقبت ویژه بستری شدند کماکان میزان ترخیص پایین‌تر از میزان بستری است، در مقابل حدود ۳۹۰بیمار ترخیص شدند. از مجموع کسانی که سرپایی مراجعه کردند ۸.۲ درصد نیازمند بستری بودند و حدود ۲۵درصد از این بیماران نیازمند استفاده از مراقبتهای ویژه بودند که هر دو عدد قابل توجه هست. تهران کماکان شرایط قرمز تلقی می‌شود و برخلاف آنچه که در بسیاری از موارد اظهار شد که تهران شرایطش تغییر کرده تغییر خیلی مهم و جدی را ما در روزهای اخیر شاهد نبودیم» (شبکه خبر رژیم ۳شهریور).

طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری بازگشایی‌های زود هنگام را از دلایل اصلی شروع موج دوم کرونا دانست و گفت: «پرسنل کادر درمان توان و نیروی ۶ماه قبل را ندارند، آسیب دیده و ضربه خورده‌اند؛ اکثراً مبتلا شده و درد بیماری را چشیده‌اند، تعداد زیادی از دوستان خود را از دست داده و روحیه قبل را ندارند؛ خطر از هم‌پاشیدگی ناگهانی سیستم درمانی وجود دارد و ممکن است با اعمال یک فشار سنگین مجموعه کادر درمانی تاب و توان مراقبتی را از دست داده و نتواند موفقیت‌آمیز عمل کند. با ادامه این روند پاییز و زمستان نگران‌کننده‌ای را خواهیم داشت» (روزنامه همدلی ۴شهریور).

در مازندران، مدیرکل پزشکی قانونی گفت: «۲۵ درصد از همکاران این اداره کل به کرونا مبتلا شدند. بسیاری در قرنطینه و بعضاً در بیمارستانها تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۴ شهریور). رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: «بعد از بازگشایی‌ها ما یک خیز دیگری را تجربه کردیم هنوز میزان درگیری بالاست و بسیاری از شهرستانها قرمز هستند» (شبکه خبر رژیم ۳شهریور).

در آذربایجان غربی رئیس کارگروه دانشگاهی کرونا در آذربایجان غربی گفت: «فوتی‌های استان ناشی از بیماری کرونا به ۸۴۲نفر رسید.طبق آخرین آمار ۳۱۸نفر بستری با علائم حاد تنفسی در کل بیمارستانهای استان داشته‌ایم از ۱۰۳مورد بستری در آی.سی.یو ۱۸نفر وصل به ونتیلاتور هستند» (ایسنا ۴شهریور).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴شهریور۱۳۹۹ (۲۵ اوت۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3bcc12e3-d105-4616-99fc-33fa6c1afd9a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات