728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۹۴شهر کشور از ۹۱هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۹۴شهر کشور از ۹۱هزار و ۷۰۰نفربیشتر است

  • در حالی‌که حداقل پروتکلهای بهداشتی و فاصله‌گذاری در کنکور تأمین نشده، روحانی گفت برگزاری کنکور تجربه منحصر به‌فرد در جهان است و همان‌طور که اجازه ندادیم کرونا، کسب و کار را به تعطیلی بکشاند، نگذاشتیم کنکور و عزاداری محرم تعطیل شود
  • معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: سه مادر باردار جان خود را از دست دادند و حال هفت مادر باردار دیگر مساعد نیست.روزانه در استان غیر از کاشان و آران و بیدگل ۵۰۰بیمار جدید شناسایی می‌شود. در پاییز مبتلایان به کرونا ۳۰۰۰نفر افزایش می‌یابد. در این شرایط بازگشایی مدارس هیچ توجیهی ندارد.من خودم فرزندم را مدرسه نخواهم فرستاد
  • زالی: تهران پرخطر و قرمز است، محدودیتها برای هفته آتی تمدید می‌شود.در ۲۴ساعت گذشته ۱۴۶تن در بخش‌های ویژه بستری شدند
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان: خیزش بعدی کرونا را حتماً خواهیم داشت. زنگ خطر جدی و مهم پاییز را جدی بگیریم

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۳۰مرداد ۱۳۹۹اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۹۴شهر ایران متأسفانه از ۹۱هزار و۷۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در اصفهان به ۴۰۴۶نفر، در بوشهر به ۱۱۲۰نفر، در تهران به ۲۲۳۸۵نفر، در خراسان رضوی به ۶۵۵۶نفر، در خراسان شمالی به ۱۴۵۹نفر، در زنجان به ۸۵۹نفر، در سمنان به ۱۱۶۳نفر، در قزوین به ۷۶۶نفر، در کرمان به ۱۴۴۶نفر، در گلستان به ۲۶۸۰نفر، در گیلان به ۳۸۷۶نفر، در مازندران به ۴۳۵۸نفر و در مرکزی به ۱۱۶۶نفر رسیده است.

در حالی‌که گزارش شاهدان صحنه کنکور در دو روز اول نشان می‌دهد رژیم حداقل‌های لازم برای اجرای پروتکلهای بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی را تأمین نکرده و تهدید شیوع بیماری بسیار جدی است، امروز روحانی در ستاد کرونا گفت: «اجرای چنین تجربه منحصر به‌فرد در جهان، ابتدا می‌تواند تضمین کننده سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها و بعد هم جامعه باشد... همان‌طور که اجازه ندادیم کرونا، کسب و کارهای ما را به تعطیلی بکشاند، کنکور را به تعویق بیاندازد و مانع برگزاری مراسم عزاداری محرم شود، با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی برای تضمین و حفظ سلامت دانش‌آموزان، نباید اجازه دهیم در روند آموزش دانش‌آموزان کشور نیز خللی ایجاد شود».

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: تهران هم‌چنان «پرخطر و قرمز است؛ به همین دلیل قرار شد محدودیتها برای هفته آتی نیز تمدید شود. وی از بستری ۵۱۵بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستانهای تهران در ۲۴ساعت گذشته خبر داد که۱۴۶ نفر در بخشهای ویژه بستری شدند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۹مرداد).

در اصفهان، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «روزانه در استان اصفهان ۵۰۰بیمار جدید شناسایی می‌شود. امروز۲۹ مرداد، ۹۳۵نفر با علائم کرونا در استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که از این تعداد ۲۰۰نفر تخت‌های آی.سی.یو را اشغال کرده‌اند و تنفس ۲۰۰نفر هم به دستگاه ونتیلاتور وابسته است. بیمارستان الزهرا با ۷۵۰ تخت بستری به تدریج وارد مدار درمان بیماران کرونایی می‌شود، در استان در ماه‌های پاییز تعداد مبتلایان به کرونا به سه هزار نفر افزایش می‌یابد و نیاز است که بیمارستانهای در مدار کرونا افزایش یابد. سه مادر باردار جان خود را در اثر ابتلاء به بیماری کووید۱۹ از دست دادند، یک مادر باردار ۲۵ساله همین سه روز پیش فوت شد و حال هفت مادر باردار دیگر مساعد نیست. در این شرایط بازگشایی مدارس هیچ توجیهی ندارد و فقط یک راه‌حل جلوی آموزش و پرورش است و آن هم آموزش مجازی است؛ کما‌این‌که خودم فرزندم را مدرسه نخواهم فرستاد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹مرداد).

در فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جان باختن ۱۲نفر در استان فارس بر اثر ابتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: «۱۰۷ بیمار وخیم در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۳۰مرداد).

در کرمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: «کادر بهداشت و درمان ۶ماه درگیر این پروژه‌اند و توان هر انسانی حدی دارد، و باید برای شرایط بدتر در پاییز آماده شوند چرا که خیزش بعدی کرونا را حتماً خواهیم داشت و همزمان با عفونت‌های فصلی وضعیت اسفناک شود . زنگ خطر جدی و مهم در پاییز را باید جدی بگیریم» (ایسنا ۳۰مرداد).

در اردبیل، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «۲۸۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری بوده که ۶۱نفر بدحال در بخش ICU تحت مراقبت و درمان قرار دارند و متأسفانه ۷نفر در طی ۲۴ساعت گذشته فوت کردند» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۳۰مرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰مرداد۱۳۹۹ (۲۰ اوت۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d975d977-6379-4f14-8665-c99f9f79bac9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات