728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۷۳شهر کشور از ۸۶هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۷۳شهر کشور از ۸۶هزار و ۷۰۰نفر بیشتر است

  • حریرچی: این را نمی‌شود کتمان کرد که ما بالاخره در بعضی از موارد خار در گلو هستیم . بالاخره بعضی حرفها را نمی‌توانیم بزنیم این هم به‌خاطر خصوصیات اقتصادی کشور هست
  • زالی: مجموعاً ۵۵۹بیمار جدید در ۲۴ساعت گذشته در استان تهران بستری شدند که ۱۰۹نفر از آنها در بخشهای ویژه هستند. در شرایط کنونی هرگونه تصمیم برای بازگشایی مدارس و دانشگاهها مخاطره است. اغلب مدارس حتی یک دستشویی بهداشتی ندارند. . . فشار کار روی تیم‌های درمان بعد از کرونا چندین برابر شده است، تعداد زیادی از همکاران برای مدتهای طولانی کارانه نگرفتند، تعداد زیادی به‌علت کمبود حقوق انگیزه کاری نداشتند
  • رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور شمار قربانیان این شهر را حدود ۶۰۰تن ذکر کرد و گفت در خرداد ۵۶نفر، تیر ٨٣نفر و تا ١٩مرداد ٧٨نفر فوتی داشته‌ایم. . . با کمبود دارو و کیت آزمایشگاهی تشخیص کرونا روبه‌رو هستیم
  • خانم مریم رجوی با یادآوری این‌که رژیم آخوندها قادر به تأمین و تضمین ضوابط بهداشتی در زندانهایش نیست، بار دیگر خواستار اقدام فوری ملل متحد شد تا برای متوقف کردن فاجعه‌یی که در زندانها جریان دارد رژیم را وادار کند زندانیان را به‌صورت موقت تا پایان پاندمی آزاد کند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۱مرداد۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۷۳شهر ایران متأسفانه به بیش از ۸۶هزار و ۷۰۰نفر رسیده است. شمار قربانیان در خراسان شمالی به ۱۳۱۷نفر، در خوزستان به ۵۹۸۷نفر، در سیستان و بلوچستان به ۲۷۲۱نفر، در فارس به ۲۴۲۵نفر، در قم به ۴۳۷۰نفر، در کرمان به ۱۳۲۳نفر، در کرمانشاه به ۲۱۱۰نفر، در گلستان به ۲۳۹۷نفر، در لرستان به ۳۵۲۷نفر، در مازندران به ۴۰۷۴نفر و در هرمزگان به ۱۱۲۵نفر رسیده است.

حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «این را نمی‌شود کتمان کرد که ما بالاخره در بعضی از موارد خار در گلو هستیم و بالاخره بعضی حرفها را نمی‌توانیم بزنیم این هم به‌خاطر خصوصیات اقتصادی کشور هست» (شبکه خبر رژیم ۲۱مرداد).

علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی گفت: «با شروع فصل سرما نگرانی از شیوع آنفلوآنزا را هم داریم، این در حالی است که هنوز موج اول کرونا را مهار نکرده‌ایم و با موج دومی روبه‌رو می‌شویم که با آنفلوآنزا همراه است. در طول ۶ماه گذشته نتوانسته‌ایم بازتوانی در سیستم درمان انجام دهیم، باید ببینیم کشورهای موفق که چندان از ما دور نیستند و مشابهت‌های زیادی با ما دارند چه کرده‌اند و ما چه باید بکنیم. باید الگوی ثابتی که در دنیا و کشورهای موفق وجود دارد را استفاده کنیم» (ایسنا ۲۱مرداد).

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع گفت: «تاکنون بیش از ۱۰۰نفر از کارکنان شبکه بانکی به‌علت ابتلا به کرونا جان‌ باخته‌اند و هزاران نفر نیز ویروس کرونا را در بانکها دریافت کرده‌اند؛ لذا تأخیر بیش از این در اجرای قانون چک و الکترونیکی شدن چک به قیمت جان مردم تمام می‌شود» (میزان ۲۱مرداد).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «تا زمانی که به‌صورت قطعی وضعیت بحرانی فعلی را به یک وضعیت با ثبات و پایدار تبدیل نکرده‌ایم هر گونه تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس و دانشگاهها اقدام زودرسی است و می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد. حتی اگر تا پایان تابستان آمار ابتلا کاهش پیدا کند هیچ تضمینی وجود ندارد که در پاییز سیمای متفاوتی از کرونا را شاهد نباشیم. اغلب مدارس از حداقل‌های زیرساختی حتی یک دستشویی بهداشتی برخوردار نیستند. همه مدارس فقط مدارس منطقه یک تهران نیستند، در جنوب تهران بسیاری از مدارس از حداقل‌های بهداشتی برخوردار نیستند، جمعیت دانش‌آموزی متراکمتر و مشکلات اقتصادی بیشتری دارند. ۶ماه از اپیدمی کرونا گذشته است، تعداد نیروهای تخصصی پزشکی و پرستاری در شرایط عادی هم کم بوده است حتی اگر کرونا نبود، تیم‌های درمان تحت فشار سنگین کاری بودند و بعد از کرونا این فشار کاری چندین برابر شده است، تعداد زیادی از این همکاران برای مدت‌های طولانی کارانه نگرفتند، تعداد زیادی به‌علت کمبود حقوق انگیزه کافی کاری نداشتند» (ایرنا ۲۱مرداد). وی هم‌چنین گفت: «مجموعاً ۵۵۹بیمار جدید در ۲۴ساعت گذشته در بیمارستانهای استان تهران بستری شدند که بالغ بر ۱۰۹نفر در بخش‌های ویژه بستری شدند. ۱۷.۸ درصد از مجموع مراجعین نیز نیاز به بستری در بخش‌های ویژه داشتند. نگران هستیم بار جدیدی را در هفته‌های آتی داشته باشیم. ارزیابی وضعیت الآن سخت است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۰مرداد).

در خراسان رضوی، رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور، شمار قربانیان کرونا در این شهر را حدود ۶۰۰تن ذکر کرد و گفت: «۴٠٧نفر مرگ‌های مثبت و ١٩٠نفر تست مثبت و مابقی با علایم بالینی بوده است. در خرداد ماه ۵۶نفر فوتی، تیر ماه ٨٣نفر فوت و تا تاریخ ١٩مرداد ماه ٧٨نفر فوتی داشته‌ایم... در صورتیکه ظرفیت بیمارستان به اوج خود برسد دیگر کادر پرستاری و پزشکی نداریم و در حال حاضر با کمبود دارو و کمبود کیت آزمایشگاهی تشخیص کرونا روبه‌رو هستیم» (ایلنا ۲۱مرداد).

در کرمان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی تعداد قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۱۵نفر ذکر کرد (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۱مرداد) و کارشناس ستاد کرونا در استان گفت: در هر خانواده‌ای یک بیمار کرونایی وجود دارد و همه خانواده‌ها باید آمادگی پذیرش این موضوع را داشته باشند (ایسنا ۲۱مرداد).

شمار زیادی از زندانیان از جمله زندانیان سیاسی در زندانهای مختلف از جمله زندان اوین، زندان تهران بزرگ (فشافویه) و زندان ارومیه به کرونا مبتلا شده‌اند و هزاران زندانی در معرض ابتلا قرار دارند.

خانم مریم رجوی با یادآوری این‌که رژیم آخوندها قادر به تأمین و تضمین ضوابط بهداشتی در زندانهایش نیست، بار دیگر خواستار اقدام فوری ملل متحد شد تا برای متوقف کردن فاجعه‌یی که در زندانها جریان دارد رژیم را وادار کند به‌طور موقت همه زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی را تا پایان پاندمی آزاد کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱مرداد۱۳۹۹ (۱۱اوت۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e763baaf-b1c8-471d-a987-daf9873f1f6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات