728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۰۸شهر بیش از ۳۷هزار و ۶۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت
شورای ملی مقاومت

در ۴ بیمارستان از ۱۳۸ بیمارستان در تهران که بیمار کرونایی می‌پذیرند تاکنون ۱۴۰۰ مبتلا به کرونا جان‌ باخته اند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان فاجعه کرونا در ۳۰۸شهر ایران از ۳۷۶۰۰نفر بیشتر شده است. شمار قربانیان در تهران به ۶۳۳۰نفر، در خوزستان به ۱۸۱۰نفر، در زنجان به ۴۸۵نفر، در سمنان به ۸۶۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۹۴۰نفر، در فارس به ۹۷۵نفر، در کردستان به ۶۲۵نفر، در کرمان به ۴۲۵نفر، در گلستان به ۱۲۲۰نفر، در لرستان به ۸۷۵نفر، در مازندران به ۲۳۴۵نفر رسیده است. آمار سایر استانها به این ارقام افزوده می‌شود.

 

آخوند روحانی رئیس‌جمهور شیاد رژیم که به‌رغم درخواستهای شورای حکومتی شهر تهران کماکان از اعلام آمار تفکیک شدهٔ استانها طفره می‌رود، امروز بار دیگر با هزل و ابتذال گفت: «بخش بیشتر تخت‌های بیمارستانی... خالی است. آمار و ارقام کشور ما در مقایسه با کشورهای دیگر نشان می‌دهد موفقیت ما قابل ملاحظه بوده است...شرایط تعداد مبتلایان، تعداد بستری و تعداد بهبود یافته و تعداد افرادی که به رحمت خدا پیوستند مطلوب است».

 

در همین حال نمکی وزیر بهداشت در مصاحبه با سایت خامنه‌ای امروز گفت: «بعضی‌ها فکر می‌کنند ما تخت مریض زیاد داریم. نسبت تخت ما به هزار نفر جمعیت یک و شش دهم است. عقب افتاده‌ترین کشور اروپایی پنج برابر ما تخت دارد. نسبت پرستار به تخت در بدترین وضعیت در اروپا و آمریکا دو تا سه برابر ما است».

وی در مجیزگویی مهوع از خامنه‌ای با یادآوری شیوه‌های جنگ ضدمیهنی گفت: «قاطع‌ترین، محکم‌ترین و علمی‌ترین نوع حمایت را ما از رهبر معظّم انقلاب دیدیم...وقتی گزارش مکتوبی را تقدیم ایشان می‌کردم، بلافاصله می‌خواندند و بعد از یک ساعت به بنده پاسخ می‌دادند...شما یاران من را در ستاد ببینید همه بچه‌های جبهه‌اند، که در عملیات‌های سنگین جنگ رتبه آوردند و این‌ها دوباره به میدان آمدند و با همان شیوه کار کردند».

 

از سوی دیگر کارگزاران رژیم در استانهای مختلف از افزایش مبتلایان و از موج دوم و سوم کرونا بعد از بازگرداندن مردم به سرکار ابراز نگرانی می‌کنند.

در بابل دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: «ویروس کرونا بار دیگر در این شهرستان جانی تازه گرفته و آمار بستری روزانه افراد مبتلا افزایش یافته است و در حال حاضر ۱۰۹بیمار مبتلا به ویروس کرونا تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند» (خبر داغ ۱۱اردیبهشت).

 

در بیرجند دکتر مهدی‌زاده معاون دانشگاه پزشکی خراسان جنوبی گفت: «ما شاهد روند صعودی آمار ابتلاء به کرونا در استان هستیم. ما این روزها شاهد دو رقمی شدن آمار ابتلای روزانه هستیم» (خبرگزاری مهر ۹اردیبهشت).

 

در تهران به‌گفته پزشکان فقط در ۴ بیمارستان از ۱۳۸ بیمارستان دولتی و خصوصی که بیمار کرونایی می‌پذیرند، تاکنون ۱۴۰۰نفر جان‌ باخته‌اند.

تعداد جان‌باختگان در بیمارستان یافت آباد حداقل ۷۵۰نفر، در بیمارستان خمینی حداقل۴۵۰ نفر، در بیمارستان سینا حداقل ۱۲۰نفر و در بیمارستان اعلم ۸۰نفر است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۳۰ آوریل ۲۰۲۰)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd44c847-cf6a-425d-881c-b2e1aeaabbc7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات