728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۲شهر از ۲۹۵هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۲شهر از ۲۹۵هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

 

  • آخوند روحانی دجالانه مقصر موجهای بعدی کرونا را مردم قلمداد کرد و پیشاپیش فضاحت تحریم سراسری نمایش انتخابات را به حساب کرونا گذاشت
  • وزارت بهداشت رژیم: تعداد مناطق قرمز کرونا به هشت شهر افزایش یافت، ۲۳۳شهرستان نارنجی و ۲۰۷شهرستان زرد قرار دارند و هیچ شهری آبی نیست. در بعضی مناطق جنوب کشور، کرونای آفریقای جنوبی و هند گزارش‌شده است
  • رئیسی: در سه استان بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان نگرانی این است که نوع ویروس کرونای جهش‌یافته هندی و آفریقای جنوبی شیوع پیدا کند مانند خوزستان که ویروس انگلیسی از آنجا به سراسر کشور گسترش پیدا کرد
  • استاندار کرمان: وزارت بهداشت در مورد موج پنجم کرونا به‌دلیل ویروس هندی و آفریقایی و بروز شرایط سخت هشدار داد

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه اول خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۲شهر از ۲۹۵هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۱۰۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۰۶۸نفر، در البرز به ۸۲۲۳نفر، در اصفهان به ۱۹۶۵۰نفر، در تهران به ۶۸۹۷۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۰۲۵نفر، در خوزستان به ۱۸۳۸۹نفر، در زنجان به ۳۲۴۰نفر، در سمنان به ۵۱۰۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۷۷۶نفر، در فارس به ۹۷۳۲نفر، در قم به ۹۵۵۵نفر، در گیلان به ۱۰۰۲۱نفر، در مازندران به ۱۱۹۵۵نفر، در مرکزی به ۶۱۵۸نفر، در همدان به ۶۵۷۸نفر و در یزد به ۵۰۰۷نفر رسیده است.

 

در حالی‌که کارشناسان رژیم نگرانی خود را از شیوع ویروس هندی و آفریقایی و موج پنجم کرونا ابراز نگرانی می‌کنند روحانی امروز گفت: «در همه استانها از نقطه پیک رد شدیم و عبور کردیم. مسیر ما مسیر کاهشی است. مناطق قرمز ما بسیار محدود است». وی بار دیگر تقصیر موجهای بعدی را به گردن مردم انداخت و افزود «بعد از ماه رمضان هم تا محرم در این سه ماه معمولاً سه ماه عروسی‌ها و جشن‌ها و دورهمی‌ها و مخصوصاً تابستان هم که هست، سفرها و اینها همه دست به دست هم می‌دهد و کار را سخت و مشکل می‌کند... اگر هفته سوم خرداد با یک پیک جدید مواجه شویم، نمی‌توانیم یک انتخابات مطلوب و باشکوه داشته باشیم و برای مردم حضور در انتخابات دچار مشکل می‌شود». به این ترتیب روحانی دجالانه می‌خواهد تحریم گسترده و سراسری نمایش انتخابات را به حساب کرونا بگذارد و شیوع مجدد کرونا را به‌حساب مردم.

 

وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: «تعداد مناطق با وضعیت قرمز به هشت شهر افزایش یافت، ۲۳۳شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰۷شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری آبی نیست. عسلویه و کنگان (استان بوشهر)، چابهار (سیستان و بلوچستان)، بندرعباس، پارسیان، جاسک، رودان و میناب (هرمزگان) در وضعیت قرمز قرار گرفتند» (ایرنا اول خرداد۱۴۰۰).

 

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «در سه استان جنوبی، شامل بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان هنوز نگرانی وجود دارد. نگرانی این است که نوع ویروس کرونای جهش‌یافته هندی و آفریقای جنوبی در این استانها شیوع پیدا کند مانند خوزستان که چند ماه پیش شاهد شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی بودیم که به سراسر کشور گسترش پیدا کرد» (ایرنا اول خرداد۱۴۰۰).

حسین کرمان‌پور مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در مورد قطعی برق ناگهانی امروز در تهران گفت: «بیماری که نیاز مبرم به استفاده از دستگاه اکسیژن‌ساز دارد در خطر جدی قرار می‌گیرد پیدا کردن کپسول و جایگزینی کپسول نیز کار آسانی نیست. کپسول هم در خیابان قابل خرید و فروش نیست و قیمتهای بسیار کلانی دارد، کرایه کپسول هم قیمت بالایی دارد. بسیار مهمتر از قیمت کپسول و پیدا کردن آن و اتصال به بیمار، جایگزینی لحظه‌ای مهم است. قطع ناگهانی برق، می‌تواند جان بیمار را در خطر جدی مرگ قرار دهد» (رکنا اول خرداد۱۴۰۰).

 

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: سهم بستری شدگان از مبتلایان روزانه به ۷۱درصد رسید. طی ۲۴ساعت گذشته ۲۴۳نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۱۷۳نفر بستری شدند که نشان‌دهنده وضعیت نامناسب مبتلایان است» (ایرنا اول خرداد۱۴۰۰).

 

در کرمان، استاندار گفت: «وزارت بهداشت در خصوص بروز موج پنجم کرونا به‌دلیل ویروس هندی و آفریقایی در کرمان هشدار داده است. این وضعیت می‌تواند منجر به بروز شرایط سخت در استان کرمان شود» (خبرگزاری حکومتی مهر اول خرداد۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

اول خرداد۱۴۰۰ (۲۲مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3e4c3c9-aadb-4aa3-ba0f-7c842cb90b73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات