728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۲شهر از ۲۹۴هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۵۴۲شهر از ۲۹۴هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

در حالی‌که رژیم در واکسیناسیون عمومی تعلل می‌کند، متخصصان رژیم نسبت به بروز موجهای جدید هشدار می‌دهند.

 

  • بیمارستان مسیح دانشوری: در تهران با افزایش ورودیهای سرپایی و بستری مواجهیم. شرایط پایدار نیست. امیدواریم با واکسیناسیون هیچ موج جدیدی ایجاد نشود.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: نگرانی ما موج جدید کروناست، برآورد این است طی شش ماه آینده دو موج دیگر در اصفهان خواهیم داشت.
  • رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی: هنوز به مرحله کنترل کامل در هرمزگان نرسیده‌ایم و باید مسیر را برای کنترل کرونا ادامه دهیم.
  • خبرگزاری نیروی قدس: زنگ خطر مجدد، تعداد مبتلایان بستری قطعی به کرونا در سمنان اخیر افزایش داشته است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۳۱اردیبهشت۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۲شهر از ۲۹۴هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۰۷۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۰۲۸نفر، در البرز به ۸۱۸۸نفر، در اصفهان به ۱۹۵۸۰نفر، در تهران به ۶۸۷۵۶نفر، در خراسان جنوبی به ۲۷۶۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۷۹۹۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۲۸۸نفر، در خوزستان به ۱۸۳۲۴نفر، در فارس به ۹۶۹۲نفر، در کردستان به ۵۰۷۲نفر، در کرمان به ۶۶۰۳نفر، در کرمانشاه به ۵۸۱۸نفر، در گلستان به ۷۱۷۰نفر، در لرستان به ۱۱۹۳۰نفر، در مازندران به ۱۱۹۲۵نفر و در هرمزگان به ۳۴۸۰نفر رسیده است.

 

در حالی‌که رژیم آخوندی در یک سیاست جنایتکارانه و چپاولگرانه در خرید واکسن و واکسیناسیون عمومی تعلل می‌کند، کارشناسان و متخصصان رژیم نسبت به بروز موجهای جدید کرونا در کشور هشدار می‌دهند.

در تهران، طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: «شیب نزولی برای این موج در کشور آغاز شده است اما در تهران در چند روز اخیر با افزایش آمار ورودیهای سرپایی و بستری مواجه شده‌ایم. شرایط تهران پایدار نیست. امیدواریم با واکسیناسیون موج جدیدی ایجاد نشود» (اعتماد ۳۰ اردیبهشت۱۴۰۰).

در اصفهان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «همه نگرانی ما رو به رویی با موج جدید کرونا است، برآورد ما این است طی شش ماه آینده دو موج دیگر را در اصفهان تجربه کنیم و عمده نگرانی این است که با موج‌هایی مواجه شویم که واکسیناسیون نتواند مقابله کند. در حال حاضر ویروس آفریقایی که نمونه‌هایی هم در ایران پیدا کردیم در مقابل واکسیناسیون مقاومت چشمگیری داشته بنابراین همه باید توجه داشته باشند که مراقبت کنند این جهش در استان ما گسترش پیدا نکند» (خبرگزاری نیروی قدس ۳۱ اردیبهشت۱۴۰۰).

در هرمزگان، . سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت روند بیماری هم‌چنان با شیب ملایم در حال افزایش هست و روز گذشته تمامی آمارهای مرتبط با این بیماری در استان افزایشی بوده است هرمزگان گفت: با توجه به عدم پایان پیک فعلی و شناسایی مواردی از انواع دیگر و البته خطرناک کرونا در استان سبب بروز نگرانی شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۳۱ اردیبهشت۱۴۰۰). سوری، رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی ستاد کرونا گفت: «هنوز به مرحله کنترل کامل اپیدمی کرونا در هرمزگان نرسیده‌ایم و باید ادامه مسیر را برای کنترل کرونا طی کنیم» (ایسنا ۳۱اردیبهشت ۱۴۰۰).

در سمنان، «تعداد مبتلایان قطعی به کرونا بستری در روزهای اخیر افزایش داشته و دوباره زنگ خطر را به صدا درآورده است. رئیس دانشگاه پزشکی سمنان گفت: کرونا دوباره روند صعودی گرفته است» (خبرگزاری نیروی قدس ۳۱ اردیبهشت۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی با توجه به افزایش بیماران بستری و بیماران بد حال گفت: «در حال حاضر ۳۲۸بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان یزد بستری هستند. از این تعداد، ۹۰نفر به‌دلیل وخامت حالشان در بخش ICU حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۳۱ اردیبهشت۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۱اردیبهشت۱۴۰۰ (۲۱مه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4152e08e-2b31-4c0b-8ecf-1d2b58cd1c59"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات